Tesoro börjar sälja Colada Saint och Evil – mekaniska tangentbord med aluskal

Permalänk
Medlem

Var är alla snygga stilrena t-bord

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Snyggt, fast bakgrundsljus behöver jag inte.

Sen är det så dyrt att man bara tittar på priset några sekunder o tänker: ....va?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebzer:

Och vad tror du det skulle kosta då? -.-

Jag tycker det här tangentbordet ser riktigt nice ut, ska bli kul o se tester på det i framtiden!

Man får vad man betalar för. Jag hade gärna lagt det dubbla om det hade haft det.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Skrivet av Zebzer:

Här har ni deras tidigare verk, recenserat på SweClockers,

http://www.sweclockers.com/recension/15413-tesoro-durandal-g1...

Bra produkt och Utmärkt award så detta är nog ingen skit heller!

Har ett Tesoro durandal Ultimate med bruna brytare och det är inte fy ska kan jag säga oerhört skönt att skriva på eller att spela med. Känns som ett mk -85 fast man kan välja vilka brytare man vill. Det enda som är dåligt med tangentbordet är det korta handlovs stödet men det kan man överleva för de pengarna som det kostar köpte mitt för 999 jag tror inte det finns något bättre tangentbord för 999 kr i dagsläget tyvärr håller de på att fasas ut verkar det som då netonet har de som en utgående produkt.

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz

Permalänk
Skrivet av upl8447:

Då guldpläteringen inte oxiderar. Så förstörs inte kontakt ytan lika snabbt som den gör om man använder tex koppar eller silver som oxiderar betydligt snabbare än guld.
Kanske var klantigt uttryckt men var det jag syftade på.
Men ja det är ju överflödigt för digitala signaler.

Ja oj vilket problem det är att kontakterna oxiderar.
Undrar om det finns en enda sådan kontakt i hela Sverige som har oxiderat.
Jag har då aldrig sett en, och kommer aldrig se.

Permalänk
Avstängd

1000kr för mk-85 med samma specs nästan.

Permalänk
Skrivet av Granter:

1000kr för mk-85 med samma specs nästan.

ALLA tangentbord har samma specs. Det som skiljer är design i många lägen. Vill man snåla får man lägre kvalité. Jag tycker inte detta var speciellt dyrt. Jag förväntade mig minst 2000. Så här mycket kostar tangentbord nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asprarn:

Var är alla snygga stilrena t-bord

Var riktigt sugen på blanka tangenter som das keyboard har men..
Blank plast och onödig design !!

Köpte mig ett Ducky G2 Pro då det hade minst "kant" runt själva tangentbordet, tror det är svårt att hitta ett som har mindre överflödigt utrymmet och funktoner (utan att gå på tenkeyless)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av StabTheDrama:

ALLA tangentbord har samma specs. Det som skiljer är design i många lägen. Vill man snåla får man lägre kvalité. Jag tycker inte detta var speciellt dyrt. Jag förväntade mig minst 2000. Så här mycket kostar tangentbord nu för tiden.

Hur kan du påstå det? Kollar man exempelvis Dustins Svenska tangentbord så har de 3 som kostar över 1500. Drar du hela bilbranschen över samma kant för att Ferrari tillverkar dyra bilar med eller?

Permalänk
Medlem

Inget stöd för Linux? Bara Windows? Suck...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Vad har man ett macro med 3000 tangentbordstryckningar till? Spelar in en spelsekvens på en timme och kör repeat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Skrivet av Granter:

1000kr för mk-85 med samma specs nästan.

949:- för Tesoro Durandal med exakt samma specar som Qpad MK-85 , fast man kan välja switch.

Metku har visst jämfört de båda.
http://metku.net/index.html?path=reviews/tesoro-durandal-ulti...

Permalänk
Skrivet av Ralleballe:

Vad har man ett macro med 3000 tangentbordstryckningar till? Spelar in en spelsekvens på en timme och kör repeat?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ett makro som jag använde för att rensa ID3-taggar från information jag inte ville spara i ID3-TagIt. Det är på 1843 rader med delay på varannan rad. Tror inte det tog mer än 15 sekunder att köra det.

Det finns säkert någon japan som använder makrot för att skapa en bot.

Permalänk
Medlem

Mer bilder

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.626325537392805.107...

Lite fler bilder där bakgrundsbelysningen inte är så super stark! ta en titt

Permalänk
Medlem

Helt oroligt snygg! passar till de flesta personer idag!
Dock var priset lite maffigt.

Permalänk
Medlem

Om det inte slår filco vill jag nog inte ha det. : S

Visa signatur

No man is free who is not master of himself