Flytta endast OS till ny ssd!

Permalänk

Flytta endast OS till ny ssd!

Hejsan!
Jag är ny här på forumet och lyckades inte hitta någon vettig tråd om detta. Om det redan finns ber jag om ursäkt och begär gärna en länk till den.

Om inte, jag skulle vilja flytta mitt os till min nya ssd. Kollat lite guider på mirroring/kloning och även testat olika program. Dock kan jag inte bara plocka ut själv OS utan får liksom med allt på min HDD! Är det möjligt att bara clona ut Windows 7 för att sedan lägga det på ssd? eller måste man göra en clean install för att endast få windows?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Också riktigt irriterad över detta. Köpte en SSD från samsung och fick med mjukvara som ska överföra OS:et men den vill överföra ALLA filer som inte är bild och musik vilket den inte kan för att kapaciteten inte räcker till.
Hoppas någon kan hjälpa ^^

Permalänk
Medlem

Så här gör ni.
1. Hitta er Os nyckel genom något program(googla) eller om ni har den nerskriven någonstans.
2. Följ denna guide http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...
3. Koppla ut HDD
4. INstallera OS mha USB stickan som ni gjorde i steg på SSD.
5. Koppla in HDD igen.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaaka:

Också riktigt irriterad över detta. Köpte en SSD från samsung och fick med mjukvara som ska överföra OS:et men den vill överföra ALLA filer som inte är bild och musik vilket den inte kan för att kapaciteten inte räcker till.
Hoppas någon kan hjälpa ^^

Avinstallera och ta bort all data förutom det som krävs av OS:et och sedan klona?

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Det är Microsoft Windows.
Med ruttnade register och all annan skit är det dags med nytt OS i alla fall.
Nyinstall.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk

Äntligen, samma tråd, samma rubrik för 1276483383264845010122121 gången! SÖK snälla! Men visst, svaren finns ovan.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits