Snabb fråga angående ättika och processor rengöring

Permalänk
Medlem

Snabb fråga angående ättika och processor rengöring

Hej,
Är mitt uppe i ett byte av processorkylare och skulle behöva rengöra processorn från kylpasta. Funkar det att rengöra med "Absolut Ren Ättika" 24% och med "Bomullsrondeller"?

Tack.

Permalänk

Det känns fel av någon anledning. Har du inte, T-röd, T-Gul/tändvätska/fotogen, bensin eller något annat lösningsmedel?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Som svar på din fråga. Personligen hade jag inte testat.

På ica/willys/coop etc har dom oftast 99% av fallen antingen Kemiskt ren Aceton eller Bensin för runt 20 spänn

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Det känns fel av någon anledning. Har du inte, T-röd, T-Gul/tändvätska/fotogen, bensin eller något annat lösningsmedel?

Okej, får väl fixa T-röd. Tack för hjälpen.

Permalänk

Det skall vara en oljefri vätska som helt avdunstar för att uppnå en så bra effekt som möjligt. Skulle inte rekommendera ättika.
Sen istället för bomull är kaffefilter bra grejer, det luddar inte.

/S

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugn:

Hej,
Är mitt uppe i ett byte av processorkylare och skulle behöva rengöra processorn från kylpasta. Funkar det att rengöra med "Absolut Ren Ättika" 24% och med "Bomullsrondeller"?

Tack.

Ättika = ättiksyra.

Så det är inte lämpligt.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugn:

Okej, får väl fixa T-röd. Tack för hjälpen.

T-röd lämnar en hinna. Köp kemiskt ren bensin på ICA eller liknande istället.

Permalänk
Medlem

Har ni några tips på hur jag ska rikta den (CM Hyper 212 EVO)? Har ett Bitfenix Merc Apha och har endast orginal fläkten (Bakfläkt).

Kommer köpa kemiskt ren aceton istället för T-röd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugn:

Har ni några tips på hur jag ska rikta den (CM Hyper 212 EVO)? Har ett Bitfenix Merc Apha och har endast orginal fläkten (Bakfläkt).

Kommer köpa kemiskt ren aceton istället för T-röd.

så att den blåser bakåt mot fläkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

så att den blåser bakåt mot fläkten.

Tack för det snabba svaret. Jag är dock lite osäker på hur den blåser. Ska den svarta fläkten vara riktad mot eller ifrån bakfläkten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugn:

Tack för det snabba svaret. Jag är dock lite osäker på hur den blåser. Ska den svarta fläkten vara riktad mot eller ifrån bakfläkten?

Båda fläktarna ska blåsa ut dvs riktade bakåt däremot ska du göra precis som den bilden:
http://www.coolermaster.com/uploadfile/fileproduct_list/P1302...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Båda fläktarna ska blåsa ut dvs riktade bakåt däremot ska du göra precis som den bilden:
http://www.coolermaster.com/uploadfile/fileproduct_list/P1302...

Okej, tack så mycket för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugn:

Har ni några tips på hur jag ska rikta den (CM Hyper 212 EVO)? Har ett Bitfenix Merc Apha och har endast orginal fläkten (Bakfläkt).

Kommer köpa kemiskt ren aceton istället för T-röd.

Köp istället isopropanol, t.ex http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/ovrigt/kemi-s...

Finns att få tag på lite överallt, t.o.m apoteket.

Får du med dig fel typ av aceton så kommer den att llämna en hinna efter sig.

Visa signatur

Min dator
Storrökande, astmatisk hamster i ett rostigt hamsterhjul.