Playstation Vita / Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

Playstation Vita / Nvidia Shield

Tjenare! Tycker ni man ska skaffa en PS Vita konsoll eller Nvidia shield. Eller kanske ska man bara hålla sig till att spela på S4an? Vad skulle ni valt? Jag funderar på att göra min egna nvidia shield med en s4 och en ps3 kontroll.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem

Beror helt på spel.

Nvidia shield och din S4 kör ju på samma spel och det är oftast förenklade spel som ska spelas i två minuter. PS Vita är lite mer avancerad och har spel som ska spelas i timmar.

Angry Birds vs Gravity Rush

Dold text

Om du har en PS3 handkontroll så tycker jag du ska använda den till mobilen och köra angry birds på din tv tills du tröttnar. Sen kan du börja fundera på en PS Vita eller 3DS. Men en shield ska du nog inte skaffa för den har inte ett enda bra spel och kommer mest troligt att floppa. Alternativt att du köper en sheild billigt på ebay om något år.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Ps vita helt klart den har pressats ganska mycket i pris och spelen som finns till är mycket kvalitativa till skillnad från de flesta mobilspel

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Beror helt på spel.

Nvidia shield och din S4 kör ju på samma spel och det är oftast förenklade spel som ska spelas i två minuter. PS Vita är lite mer avancerad och har spel som ska spelas i timmar.

Angry Birds vs Gravity Rush

Om du har en PS3 handkontroll så tycker jag du ska använda den till mobilen och köra angry birds på din tv tills du tröttnar. Sen kan du börja fundera på en PS Vita eller 3DS. Men en shield ska du nog inte skaffa för den har inte ett enda bra spel och kommer mest troligt att floppa. Alternativt att du köper en sheild billigt på ebay om något år.

Sant. Men det finns rätt bra open world spel på android. Enda problemet med PS Vita är att dom spel som är bäst har även lägsta grafikinställningarna.
LOL @ Angry Birds.. har du levt under en sten eller något. Varför spela skitspel som Angry Birds på en S4/Shield när spel som gta och order & chaos finns??
EDIT: är även väldigt osäker pga att jag hade ett ps3 som jag precis sålt.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem

http://buy.thegameklip.com/

Permalänk
Avstängd

Vet

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem

nej, det är inte så bra som bilden visar.. har det där till min nexus 4 och har kopplat ihop det med ps3 kontrollern via bluetooth.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av subtector:

Sant. Men det finns rätt bra open world spel på android. Enda problemet med PS Vita är att dom spel som är bäst har även lägsta grafikinställningarna.
LOL @ Angry Birds.. har du levt under en sten eller något. Varför spela skitspel som Angry Birds på en S4/Shield när spel som gta och order & chaos finns??
EDIT: är även väldigt osäker pga att jag hade ett ps3 som jag precis sålt.

GTA har man kunnat spela till PSP och liknande sedan urminnestider så det hade varit det bästa valet om du vill spela GTA. Kostar ca 500-1000kr på blocket.

Order & Chaos när jag testade det för snart 2 år sen var det riktigt jävla tråkigt. Var som att spela en level 4 gubbe i Neverwinter Nights Online. Animationerna var hemska och grafiken var inget att hurra för. Värsta var att man bara hade 3 abilities och man kunde inte springa runt när man använde dom.

Vitan har inte lägsta grafikinställningarna utan den har bara en jävligt lågupplöst skärm. Fördelen med vita är att spelen oftast flyter på mycket bättre än på en android eller ios enhet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

GTA har man kunnat spela till PSP och liknande sedan urminnestider så det hade varit det bästa valet om du vill spela GTA. Kostar ca 500-1000kr på blocket.

Order & Chaos när jag testade det för snart 2 år sen var det riktigt jävla tråkigt. Var som att spela en level 4 gubbe i Neverwinter Nights Online. Animationerna var hemska och grafiken var inget att hurra för. Värsta var att man bara hade 3 abilities och man kunde inte springa runt när man använde dom.

Vitan har inte lägsta grafikinställningarna utan den har bara en jävligt lågupplöst skärm. Fördelen med vita är att spelen oftast flyter på mycket bättre än på en android eller ios enhet.

Joo men duuhh. Gta vice city har jag faktiskt aldrig sett på PSP bara top-view chinatown etc.

Vad exakt är upplösningen på Vita? Man skulle kanske eventuellt kunna koppla vita till s4 och streama spelet så vitan blir som en ps3 konsol-kontroll och s4an skärm??!!??

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem

Om det är så att du redan har en PS3a och PS+ subscription så är det lätt värt att skaffa en vita, eftersom du får tillgång till massa schysta fullpris spel gratis osv.
Eller om du planerar att skaffa en PS4a senare, då det kommer finnas massa funktionalitet mellan den och vitan. Annars är det nog som andra säger vettigare att bara spela på mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av subtector:

Joo men duuhh. Gta vice city har jag faktiskt aldrig sett på PSP bara top-view chinatown etc.

Vad exakt är upplösningen på Vita? Man skulle kanske eventuellt kunna koppla vita till s4 och streama spelet så vitan blir som en ps3 konsol-kontroll och s4an skärm??!!??

GTA Liberty City Stories och Vice City Stories finns till PSP, dom är som gta spelen till ps2an. Och dom flesta populära PSP spel (GTA bland annat) kan du tjacka på PSN storen och köra på vitan.

Vitan har 940x544 upplösning, Pimpim666 är nog en av dom första jag sett klaga över upplösningen i spel på den skärmen dock.

Och nej, det går inte direkt att streama på något vis som du beskriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av subtector:

Vad exakt är upplösningen på Vita? Man skulle kanske eventuellt kunna koppla vita till s4 och streama spelet så vitan blir som en ps3 konsol-kontroll och s4an skärm??!!??

Går inte och även om det gick så skulle spelen renderas i den låga upplösningen så det skulle kräva att bilden skalas upp.

Skrivet av flexm:

Vitan har 940x544 upplösning, Pimpim666 är nog en av dom första jag sett klaga över upplösningen i spel på den skärmen dock.

Klagar inte riktigt. Den är inte högupplöst men den fyller sitt syfte och är mer än nog innan man börjar tumma på prestandan som man förlorar med högre upplösning.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Vitan's skräm & upplösning finns det absolut inget att klaga på, bilden är riktigt skarp och du kommer inte lägga märket till pixlar så länge du inte trycker skärmen in i ansiktet på dig själv. Den absolut BÄSTA biten på Vitan är just skärmen och skärmens kvalitet. Har liksom aldrig någonsin sett någon klaga på just den biten.

Med det sagt, Nvidia shield är helt och hållet skräp just nu, finns ingen anledning att köpa en, så länge du inte är galet förtjust i alla Mobil spel som finns. Det är bara att ta och snegla på hur det går för Ouya just nu, ( allt annat en bra ), Shield kommer köra samma spel och just nu finns det knappt något vettigt i huvud taget.

Vita'n har länge haft ryktet med att det inte finns bra spel, men detta är så långt ifrån sanningen du kan komma, det finns otroligt många bra spel till Vita och fler kommer, Du har dessutom ett väldigt stort PSP katalog med bra spel.

Samt spel överlag kvalitet på spelen är ungefär de sämsta i samma kvalitet som de bästa på Mobil. Angry bird är ett perfekt exempel då den finns på Vita också.

Spel som man måste ha till Vita'n just nu och nu räknar jag bara Vita spel, PSP har du långt många fler att spela.
Gravity Rush
Metal Gear solid HD collection
Persona 4
Disgaea 3 ( snart 4 också om vi har tur )
Atelier Totoria ( snart Meruru )
Uncharted
Soul Sacrifice
Rayman
Zero Escape
Blazblue
Dead or Alive 5
Sly Cooper
Guacamalee

Samt en drös kommande spel också
Teraway
Dragon Crown
Final Fantasy X/X2
Killzone Mercenary
Y's Memmories of celceta
Rayman Legends
Tukiden
Demon Gaze
Dangan Ronpa

Sedan en drös till som tja tyvärr inte blivit bekräftade att släppas på Engelska men stor channs ändå
Corpse Party Blood Diva ( alla andra finns till PSP redan, grymt bra skräck spel )
Dangan Rompa 2
Disgaea 4

Detta är enbart Vita.

Edit Hittade en bra sammanfatning

http://i.imgur.com/DGPiDKX.jpg

Dold text
Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flexm:

GTA Liberty City Stories och Vice City Stories finns till PSP, dom är som gta spelen till ps2an. Och dom flesta populära PSP spel (GTA bland annat) kan du tjacka på PSN storen och köra på vitan.

Vitan har 940x544 upplösning, Pimpim666 är nog en av dom första jag sett klaga över upplösningen i spel på den skärmen dock.

Och nej, det går inte direkt att streama på något vis som du beskriver.

Så, många av ps3 spelen går spela direkt på vitan. Inge stream från ps3 eller så??

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Vitan's skräm & upplösning finns det absolut inget att klaga på, bilden är riktigt skarp och du kommer inte lägga märket till pixlar så länge du inte trycker skärmen in i ansiktet på dig själv. Den absolut BÄSTA biten på Vitan är just skärmen och skärmens kvalitet. Har liksom aldrig någonsin sett någon klaga på just den biten.

Med det sagt, Nvidia shield är helt och hållet skräp just nu, finns ingen anledning att köpa en, så länge du inte är galet förtjust i alla Mobil spel som finns. Det är bara att ta och snegla på hur det går för Ouya just nu, ( allt annat en bra ), Shield kommer köra samma spel och just nu finns det knappt något vettigt i huvud taget.

Vita'n har länge haft ryktet med att det inte finns bra spel, men detta är så långt ifrån sanningen du kan komma, det finns otroligt många bra spel till Vita och fler kommer, Du har dessutom ett väldigt stort PSP katalog med bra spel.

Samt spel överlag kvalitet på spelen är ungefär de sämsta i samma kvalitet som de bästa på Mobil. Angry bird är ett perfekt exempel då den finns på Vita också.

Spel som man måste ha till Vita'n just nu och nu räknar jag bara Vita spel, PSP har du långt många fler att spela.
Gravity Rush
Metal Gear solid HD collection
Persona 4
Disgaea 3 ( snart 4 också om vi har tur )
Atelier Totoria ( snart Meruru )
Uncharted
Soul Sacrifice
Rayman
Zero Escape
Blazblue
Dead or Alive 5
Sly Cooper
Guacamalee

Samt en drös kommande spel också
Teraway
Dragon Crown
Final Fantasy X/X2
Killzone Mercenary
Y's Memmories of celceta
Rayman Legends
Tukiden
Demon Gaze
Dangan Ronpa

Sedan en drös till som tja tyvärr inte blivit bekräftade att släppas på Engelska men stor channs ändå
Corpse Party Blood Diva ( alla andra finns till PSP redan, grymt bra skräck spel )
Dangan Rompa 2
Disgaea 4

Detta är enbart Vita.

Edit Hittade en bra sammanfatning

Ofan så spel gjörs fortf. Till vitan. Går det spela Rayman 3 på den eller är det bara dom nya skitdåliga rayman spelen såsom origins och legends. Rent piss.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av subtector:

Så, många av ps3 spelen går spela direkt på vitan. Inge stream från ps3 eller så??

Ett fåtal spel har stöd för remote-play till PSP eller PSVita, alltså att streama från PS3an via wifi, inga PS3 spel går att spela "direkt" på vitan.
(PS4an kommer att ha stöd för remote-play på alla spel by default)

Det är egna versioner av spelen för vitan, alltså tex Uncharted Golden Abyss är ett helt annat spel än Uncharted spelen som finns till PS3an, med annan story osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av subtector:

Så, många av ps3 spelen går spela direkt på vitan. Inge stream från ps3 eller så??

Nej bara ett 10 tal spel funkar tyvärr. PS4 kommer alla? Som de har sagt det att funka men tja PS4'an är inte här än så vem vet.

Skrivet av subtector:

Ofan så spel gjörs fortf. Till vitan. Går det spela Rayman 3 på den eller är det bara dom nya skitdåliga rayman spelen såsom origins och legends. Rent piss.

Rayman 1,2 & Origins finns till Vita/PSP. Dock enlight mig är Origins den bästa .P

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Nej bara ett 10 tal spel funkar tyvärr. PS4 kommer alla? Som de har sagt det att funka men tja PS4'an är inte här än så vem vet.

Rayman 1,2 & Origins finns till Vita/PSP. Dock enlight mig är Origins den bästa .P

Rayman 2 & 3 var dom Rayman spel jag spelade när jag var liten så det är lite nostalgi.. Gillar inte heller origins för att det är ett sidescroller spel. Rayman känns som ett 3D spel. Hade även ett gameboy advance sp där jag hade rayman raving rabbids. Sämsta spelet xd

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Visa signatur

__________________
| Intel i5 3350P| MSI Geforce GTX 1050 TI X | Asus Z77| WIN 10 Home -64 bit