funkar spel på extern hårddisk utan lagg?

Permalänk

funkar spel på extern hårddisk utan lagg?

tänkte köpa en extern hårddisk tänkte ha lite spel och musik och sånt men laggar spel på externa hårddiskar?

Visa signatur

Intel Core i5 3570k,8GB 1600Mhz,XFX Radeon HD 7770 Ghz edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas409:

tänkte köpa en extern hårddisk tänkte ha lite spel och musik och sånt men laggar spel på externa hårddiskar?

Det kan ta lite längre tid att ladda men när du väl är "in game" så borde set flyta ganska bra.

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem

Jag hade inte lagt spel på en extern disk. I stort sett allting tar lite längre tid mot en extern disk, plus att optimeringsfunktioner som NCQ så vitt jag vet inte fungerar mot externa diskar. Det var snack om att NCQ via USB3.0 skulle fungera under Windows8, men jag vet inte vad det blev av det...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Om den använder sig av USB 2 kan det nog ta ett tag att ladda all data. Men det beror också på vilket spel du planerar att spela.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

USB 3 borde inte vara några större problem, det är loadingtimes som tar längre tid.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

men jag har usb 2.0 kan det lagga då?

Visa signatur

Intel Core i5 3570k,8GB 1600Mhz,XFX Radeon HD 7770 Ghz edition.

Permalänk
Medlem

Nej spelet kommer inte lagga. Det kommer bara att ta lång tid att starta en bana exempelvis.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas409:

men jag har usb 2.0 kan det lagga då?

Du har inte eSATA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas409:

tänkte köpa en extern hårddisk tänkte ha lite spel och musik och sånt men laggar spel på externa hårddiskar?

Jag körde WoW på en extern HDD länge utan problem. Kanske tog något längre att laddas, men det var inget jag direkt reflekterade över. Frågan är bara varför du vill köra från extern? Har du ingen intern hårddisk? Eller är den för liten?

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Jag körde WoW på en extern HDD länge utan problem. Kanske tog något längre att laddas, men det var inget jag direkt reflekterade över. Frågan är bara varför du vill köra från extern? Har du ingen intern hårddisk? Eller är den för liten?

Jag kan tanka mig att det ar smidigt att anvanda sig av extern om man ska byta dator av diverse anledning, typ lira hemma hos polaren eller spela pa laptopen i sangen eller nagot.

Permalänk
Medlem

Inte alla spel fungerar felfritt om man flyttar dom. Dvs registerändringar med cdkeys eller sökvägar som inte följer med hårddisken. Gamesaves ligger oftast inte i spelmappen.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

jag har kört wow o LoL smite etc från extern 2.0, laddningstiderna är lite jobbiga men det laggar ej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pomser:

Jag kan tanka mig att det ar smidigt att anvanda sig av extern om man ska byta dator av diverse anledning, typ lira hemma hos polaren eller spela pa laptopen i sangen eller nagot.

Tveksamt om det fungerar speciellt bra. Olika hårdvara, med helt olika förutsättningar... Det är ju inte som om de flesta spelen går att installera på en dator och spela på alla andra, i original skick. Antingen dubbla installationer, eller så kommer spelet vara något förvirrat...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

men man får inte lägre fps på spel av en extern hårddisk eller?

Visa signatur

Intel Core i5 3570k,8GB 1600Mhz,XFX Radeon HD 7770 Ghz edition.

Permalänk
Medlem

Jag körde spel från en disk med eSata. Funkade prima, inga problem alls. Men du hade bara USB 2 va?

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk

nej nu kör ja på usb 3.0

Visa signatur

Intel Core i5 3570k,8GB 1600Mhz,XFX Radeon HD 7770 Ghz edition.