Nintendos försäljning av Wii U störtdyker

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Men då finns PS4 och Xbox One. Jag tror inte försäljningen kommer stiga mot årets slut.

När har hårdvara någonsin styrt försäljning? Folk köper konsollen med mest attraktiva spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samforshort:

När har hårdvara någonsin styrt försäljning? Folk köper konsollen med mest attraktiva spel.

Precis..... Nintendo är ett praktexempel på detta, speciellt med 3DS.

Permalänk
Medlem

Köpte en runt midsommar och är grymt nöjd med den, har lirat gammla wii-titlar fram till Pikmin släpptes nu och jävlar bad bra det är. Känns unikt till skillnad från de miljoner kloner av spel som flödar in på min PS3 och tvingar mig att sila för att hitta de värda att ha.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem
Skrivet av samforshort:

När har hårdvara någonsin styrt försäljning? Folk köper konsollen med mest attraktiva spel.

Hårdvara? Givetvis blir inte efterfrågan sämre med en bättre/kraftfullare byggd konsol? Både menyer och funktioner och spelen tilltalar den större massan som finns på Xbox och PS.

Permalänk
Medlem

Konstigt? Spelen är alltid samma ungefär.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk

Jag ska köpa Wii U i höst... älskar spelen... Donkeykong och Luigi är ju bara dom värd ett konsolköp...

Nintendo har olikt de andra alltid fokuserat på Spelen... PS3/XBOX är ju förklädda pc-burkar idag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

http://www.youtube.com/watch?v=APWTJMyM4qg - X

Tycker du att t.ex mario på NES är likt mario64/sunshine?

Titlarna som lockar mig är dock deras gamla IPn. Har t.ex inte hittat något "racing" spel som är lika kul som mariokart =D
Super smash bros har man lagt många timmar i också.

Sonic allstar racing transformed är förvånadsvärt bra enligt mej. Jag har länge tyckt att mariokart är det enda rätta men sonic allstar racing fick mej att ändra mej. Det enda jag ogillar är att det finns lite få vapen. Jag tror det finns demo på steam också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Hårdvara? Givetvis blir inte efterfrågan sämre med en bättre/kraftfullare byggd konsol? Både menyer och funktioner och spelen tilltalar den större massan som finns på Xbox och PS.

Tar gärna källa på att spelen till Xbox/PS tilltalar massan mer.

Menyer, funktioner och hårdvara var sämre på Wii förra generationen också. Det gjorde ingen skillnad.

Permalänk
Avstängd

Väntar tills Zelda U kommer.

Permalänk

Jag måste säga att mitt köp av ett Wii U är nog det jag varit mest nöjd med på senaste. Sorligt nog så består 95% av all min på mitt Wii U till Netflix.

Permalänk
Skrivet av Sir.Djs:

Instämmer helt och hållet Har en wii u till mig och grabben för annorlunda spel med deras kontroll i åtanke, och spel med högsta grafiken till min PC, och de flesta spel som släpps till ps4 och xbone kommer ändå till PC ,som är det självklara valet ;P Obs ! för att inte tala om att man spelar online GRATIS på PC / Wii U och inte behöver betala ngn jä#la avgift i månaden för att kunna spela online som man måste göra till ps4, xbone

Det är en fördel som jag inte ens tänkt på!
Sen ska det ju tilläggas att oavsätt konsoll så verkar online-spelande vara väldigt "limiterat" åtminstone de titlar jag testat!
Och ja, är väldigt förvånad över vilket djup spelen faktiskt får när du använder gamepad'en!
Ser fram emot nya Rayman som fan, har du inte testa demon (appen som finns grattis i Wii U's store så gör det!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av samforshort:

Tar gärna källa på att spelen till Xbox/PS tilltalar massan mer.

Menyer, funktioner och hårdvara var sämre på Wii förra generationen också. Det gjorde ingen skillnad.

COD, BF, Forza, Halo, Uncharted, GT, GTA är väl ändå spel som väldigt många spelar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Det är en fördel som jag inte ens tänkt på!
Sen ska det ju tilläggas att oavsätt konsoll så verkar online-spelande vara väldigt "limiterat" åtminstone de titlar jag testat!
Och ja, är väldigt förvånad över vilket djup spelen faktiskt får när du använder gamepad'en!
Ser fram emot nya Rayman som fan, har du inte testa demon (appen som finns grattis i Wii U's store så gör det!)

Absolut , kul som fasiken, det spelet är gjort för att spela på wii u med gamepaden , spelar med fingrarna o allt ;D. Det kommer sjukt bra spel to konsollen nu i höst , Zelda HD , Doneky Kong , Rayman, Mario 3D som ser helt sjukt kul ut , ser fram emot att köra det med grabben ;D kommer fler som jag är för lat för att leta fram just nu :P..

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Om man vill ha lite jämförelse mot tex Nintendo 3DS så kan man läsa följande

Citat:

Good news is that the 3DS is doing great! It was the best selling hardware the last two months in a row here in the US, and has moved 1.4 million units this quarter.

Software wise, just over one million games were shipped in this same quarter on the Wii U, while the 3DS saw over 11 million software units moved. The biggest contributing factors have been Animal Crossing: New Leaf moving 5.4 million, and Luigi's Mansion: Dark Moon moving 2.65 million.

Mycket av Nintendos försäljning lever på att de bundlar konsoler med spel, samt ett fåtal mycket stora first party titlar.

Edit: Med förra kvartalets försäljning så är den gamla Wii uppe i 100 miljoner sålda konsoler.

Permalänk
Medlem

Tror Nintendo kommer att satsa mer på Gamepaden i framtiden, vilket är deras stora hopp. Det är ju faktiskt den mest avancerade spelkontrollen för tillfället. Enligt rykte kommer det nya Zelda skippa Motion plus och köra helt på gamepaden. Även vara mer likt Skyrim enligt löst rykte. Sanning eller ej, dags för japanerna att tänka lite utanför boxen och satsa på stilar som folk gillar. Folk verkar ha passioner för openworld spel med mycket sidequest etc, likt Xenoblade, mycket bra JRPG. Så Zelda kanske blir likt ett Skyrim, Skyward Sword hade lite crafting, vilket var roligt att se, med lite collectables.

Tror det är som Nintendo säger, de som köper Wii U är nöjda, men sen finns det de som inte har vågat sig på den ännu. Kanske var dumt att släppa den så tidigt, när efterfrågan inte var där eller spelen. Folk hade ju ingen aning om vad Sony/Microsoft hade i görningen.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

COD, BF, Forza, Halo, Uncharted, GT, GTA är väl ändå spel som väldigt många spelar?

Visst är det det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidfool:

Ja, det var ju därför Wii sålde så dåligt

Dold text

Ja, fast alla casual-spelare som köpte ett Wii säger "vadå ett nytt Wii, vi har ju precis köpt ett för tre år sen", eller så har de insett att spel inte var deras grej.

Permalänk
Skrivet av Sir.Djs:

Absolut , kul som fasiken, det spelet är gjort för att spela på wii u med gamepaden , spelar med fingrarna o allt ;D. Det kommer sjukt bra spel to konsollen nu i höst , Zelda HD , Doneky Kong , Rayman, Mario 3D som ser helt sjukt kul ut , ser fram emot att köra det med grabben ;D kommer fler som jag är för lat för att leta fram just nu :P..

Det är ungefär dom titlarna jag är mest hypad inför just nu! Tror det är något mer som jag inte kommer ihåg på rak arm dock!
Blir nog att vänta lite med Zelda HD dock då jag spelat igenom ungefär 80% av "originalet" redan, pengar är inget som finns i överflöd så får prioritera lite!
Känner dock att det måste införskaffas! Sen väntar jag spänt på Smash Bros, Zelda U och Assassins Creed 4!

Permalänk
Skrivet av skogsvilden:

Samma här, aldrig ägt en konsol men det blir nog en PS4 och Destiny för att prova på och för Destiny, om inte annat så kan jag skänka den till mor och far som mediamaskin... De enda som verkar tilltalas av Wii U är väl diehard Nintendo-fans, casualspelare och samlare (då den säkert kommer passera relativt obemärkt i konsolhistorien).

Jaaa! Destiny verkar bli så himla bra. Ser fram emot det mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av samforshort:

Tar gärna källa på att spelen till Xbox/PS tilltalar massan mer.

Menyer, funktioner och hårdvara var sämre på Wii förra generationen också. Det gjorde ingen skillnad.

Wii sålde bra för att den var billig så den tilltalade folk med sämre ekonomi och barnfamlijer

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd

Wii U är ju inte lika ny som Xbox One och PlayStation 4.
Dessutom är Wii U lägre speccad och har sämre prestanda och sämre grafik.

Speltitlarna är bara familjevänliga spel.
Microsoft's Kinect verkar mer lovande.

Gillar inte konsoler för dom är så låsta och begränsade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Wii U är ju inte lika ny som Xbox One och PlayStation 4.
Dessutom är Wii U lägre speccad och har sämre prestanda och sämre grafik.

Speltitlarna är bara familjevänliga spel.
Microsoft's Kinect verkar mer lovande.

Gillar inte konsoler för dom är så låsta och begränsade.

Någon annan som skrattade hjärtligt åt det här inlägget?

Permalänk
Medlem

Själv är jag riktigt nöjd med min Wii U. Kommer att köpa en PS4, men samtidigt fortsätta att köpa spel till Wii U då Nintendo-exklusiva titlar helt enkelt för bra för att gå miste om. För närvarande har jag Wonderful 101, Mario Kart 8, SSB, Bayonetta 2 och X i sikte.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Riktigt dåliga siffror. XBOX 360 sålde 250k bara under mars månad i år och det är en konsol som funnits i åratal medan Wii U är ett halvår och redan tappat så mycket i försäljning.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Wii-u säljer dåligt men Nintendo går med vinst

Ja det är en självklarhet att Nintendo har gjort många misstag med wii-u, första var att döpa det till wii-u kan jag tycka. Hade det haft ett annat namn skulle det nog inte bli någon förvirring. Men en sak har dem rätt i som Reggie sa " det är spelen som får folk att köpa maskiner " och så har det alltid varit för nintendo.
Och tänk tillbaka, ps2 hade sämre grafik än konkurrenterna och alla gilla ps2 för dem hade jäkla bra spel.

Men iaf så har jag själv köpt en wii-u (1300 spänn på siba) riktigt billigt och jag tycker man ska ha en vit maskin annars är det väl inte en nintendo konsoll? kan säga att jag älskar menyerna, det sociala i det, browsern är grym och senaste pikmin är jäkla snyggt. Någon skrev att varför ska man ha wii-u när nya konsoler kommer? För det är en annan upplevelse.. om tillverkarna gör rätt för sig självklart. Gamepaden kan användas så jävla bra, i pikmin kan man styra gubbarna att gå till olika ställe på kartan på gamepaden, riktigt smidigt.

Jag gillar Wii-u och hoppas nintendo får ordning på det, som min rubrik sa att även om wii-u floppar i försäljning går dem med vinst tack vare 3DS dock.

Permalänk
Medlem

no shit, nintendo måste börja släppa sina konsoler med X antal bra ''kickstarter'' spel typ, wii u hade sålt jävligt bra med hd metroid, mario, zelda...

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Black Pearl | Nvidia MSI GTX 980 Ti Lightning 6GB | MSI Z170A XPOWER | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666Hz CL16 DDR4 (4x4GB) | i7-6700k 4,0GHz | Noctua NH-D15 | Corsair PSU 850W 80+Gold | Samsung SSD 850 500gb | Fractal Design Chassifläkt Dynamic GP-14 140mm x4 |

Permalänk
Medlem

Föga förvånande då det släppts dåligt med spel under våren. Det kommer ändras nu i höst när spelen kommer i en rejäl ström.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uruhara:

jag tycker man ska ha en vit maskin annars är det väl inte en nintendo konsoll?

NES - Grå
Snes - Grå
N64 - Svart
GC - Blå
Wii - vit

Vet inte om jag håller med dig där riktigt

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Json_81:

NES - Grå
Snes - Grå
N64 - Svart
GC - Blå
Wii - vit

Vet inte om jag håller med dig där riktigt

"Nintendogrå" var tom en vedertagen färgbenämning (i utvalda kretsar) när jag växte upp .

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Någon annan som skrattade hjärtligt åt det här inlägget?

Det är så dumt att det inte är värt att kommentera men jag gör det ändå.

Visa signatur

Lätt som Paj