AMD lovar släppa Catalyst 13.8 med förbättrade renderingstider i veckan

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Gamla nyheter nu. Renderingstiderna för ensamma kort är fixade.

Uppenbarligen inte för mig eftersom jag upplever precis det ni påsår skall upplevas vid SLI samt Crossfire?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Uppenbarligen inte för mig eftersom jag upplever precis det ni påsår skall upplevas vid SLI samt Crossfire?

Det kan ju vara något annat också som är problemet i ditt fall, spelmotorn i sig möjligtvis. Gå in på artikeln jag länkade till PC Perspective och titta på graferna för Skyrim och jämför dem med grafen som finns i Sweclockers artikel du länkade till, så ser du att PC Perspective hade mycket jämnare renderingstider än vad Techreport hade. Men bilden som jag länkade till i mitt förra inlägg är en så kallad runt frame, och om du inte har tillgång till liknande testutrustning som PCPer har, så hur kan du då veta att det är runts som du upplever?

Men jag gissar att du syftar på att din spelupplevelse känns ryckig. Kanske renderingstiderna blir ojämnare desto lägre FPS man har? Du kan ju testa att sänka inställningarna så att du får riktigt hög FPS, och se om problemet kvarstår.

Visa signatur

FT02B • HX620W • P5E Deluxe @ PL11 • Yorkfield Q9450 C1 lappad @ 440x7,5 = 3,3GHz @ 1,380V w/ NH-D14 • 2x2 + 2x1 GB DDR2 @ 880MHz 5-5-5-18 • Palit 55nm GTX260 Sonic • Xonar DX • 36GB Raptor • 3TB Caviar Green • U2713HM • W7 x64 • Ikari Laser • Sidewinder X6

Permalänk
Inaktiv

... kanske lika bra att man byter till Nvidia i höst.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot drivrutinerna... Har inte uppdaterat sedan Januari 2013...

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Xelithium:

RadeonPro finns ju redan.

Spelar ingen roll eftersom det inte hjälper mot microstuttering i BF3.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av KNI-861:

För er som inte orkar läsa artikeln, detta är slutsatsen och det är dessa problem med runts och drops som MÅSTE fixas, och om ni inte tror att deras slutsats är riktig, läs då hela artikeln.

Skrivet av PC Perspective:

adding in another $400+ Radeon HD 7970 did nothing to improve your gaming experience, and in some cases made it worse by introducing frame time variances that lead to stutter.

Det fetmarkerade kan jag av egen erfarenhet bekräfta, för det är en ordagrann beskrivning av min situation.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Inaktiv

http://www2.ati.com/drivers/beta/AMD_Catalyst_13.8_Beta.exe

Permalänk

Fungerar de nya drivarna med Win 8.1 Preview ?

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Snacka om förbättring!
http://www.anandtech.com/show/7195/amd-frame-pacing-explorer-...

Permalänk
Medlem

http://www.anandtech.com/Gallery/Album/2958#1

Detta såg ju väldigt lovande ut för AMD folket! Stor förbättring i alla utom Hitman där man knappt såg någon skillnad i grafen. Tummen upp! Synd att det tog mer än ett år bara...

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Skulle ju vara bra om Catalyst slutar att krascha 24/7 med.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Lol .. snubblade över denna tråden, kom att tänka på att det var ett tag sedan CCC tråkade mig om att uppdatera .. nåja, in och kika på vilken version jag kör.

12.11.

Jag tror jag slår till på en uppdatering, även om jag kör ett enkelt kort. Vore fint att slippa RadeonPro.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gorgeous-George:

Fungerar de nya drivarna med Win 8.1 Preview ?

Kan tyvärr inte svara på frågan, då jag redan i april månad slängde mitt Windows 8 exemplar i sopan.

Permalänk
Medlem

Det står beta? Är dett exakt denna version som AMD kommer att rulla ut på sin hemsida till veckan?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YamahaDGX630:

Det står beta? Är dett exakt denna version som AMD kommer att rulla ut på sin hemsida till veckan?

Kanske det här hjälper: http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/AMDCatalyst13-8WINBetaDriver.aspx

Permalänk
Medlem

aha, blir att vänta några dagar till då

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem

Nja, sådär hos mig i alla fall, under 60 FPS i Grid 2 med 2560x1440 och allt på high. Tillbaka till 13.6-beta6 - ger 60 fps med marginal med alla options.

(2 x 7970)

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem

Ojämna renderingstider, absolut men jag har då aldrig haft alla dessa olika problem med att saker inte funkar som dom ska eller kraschar, både i singel-/crossfire. Jag har väl haft tur. Ska bli trevligt att testa nya drivarna.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragnet:

Nja, sådär hos mig i alla fall, under 60 FPS i Grid 2 med 2560x1440 och allt på high. Tillbaka till 13.6-beta6 - ger 60 fps med marginal med alla options.

(2 x 7970)

Gillar inte grid 2 AMD eller? Klarade själv köra det på ett gtx 770 i över 60fps 2560x1440... Inga problem.

Låter märkligt att Crossfire 7970 precis klarar det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

ibland ha rman lust att gå tillbaka till AMD på alla sätt helt system, men lär väl tappa en del prestanda i spel
mot att köra intel och Nvidia men som sagt ibland kliar det lite åt AMD hållet, kommer AMD att släppa nåt nytt grafikkort efter 7970ghz edition? mot gtx780

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Tycker att AMD har hanterat detta på ett föredömligt sätt. Visst, det var ett problem som egentligen inte skulle ha drabbat användarna, men 'shit happens' och AMD har löst problemet bra
Nu vill jag att de ska släppa nästa gen GCN grafikkort, så jag kan uppgradera mitt HD7770!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

CCCrap

Maken till sunkig mjukvara får man leta efter.

Hur många gånger har man inte haft en ny fräsch Windowsinstallation som funkar perfekt.
Och så gör man misstaget att installera deras bloatade användarfientliga skit för att få nån liten funktion man behöver, och så får man lägga resten av dagen på att försöka rulla tillbaks från avgrunden.

Permalänk
Medlem

AMD lovar fett mycket.

Permalänk
Skrivet av Legopappa:

ibland ha rman lust att gå tillbaka till AMD på alla sätt helt system, men lär väl tappa en del prestanda i spel
mot att köra intel och Nvidia men som sagt ibland kliar det lite åt AMD hållet, kommer AMD att släppa nåt nytt grafikkort efter 7970ghz edition? mot gtx780

I september/oktober kommer 9000-serien.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Jag har just installerat 13.8 beta och kört civ 5 och bf3 med trifire 1000/1450 på 7970 med CAP1 13.5.

Klockrent faktiskt, det flyter på MYCKET bättre nu! Rekommenderas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RzrTrek:

... kanske lika bra att man byter till Nvidia i höst.

Som har sina egna problem.

Får en att undra om siffrorna visar peak eller medelvärde. Peak är ju ganska lönlöst att visa eftersom det handlar om ett par sekunder om ens det.

Skrivet av Tobbbe__:

http://www.anandtech.com/Gallery/Album/2958#1

Detta såg ju väldigt lovande ut för AMD folket! Stor förbättring i alla utom Hitman där man knappt såg någon skillnad i grafen. Tummen upp! Synd att det tog mer än ett år bara...

Hitman lider av dåligt optimerad motor ist. Att det tog ett år bevisar bara hur komplicerat problemet ev. var.

Skrivet av Legopappa:

ibland ha rman lust att gå tillbaka till AMD på alla sätt helt system, men lär väl tappa en del prestanda i spel
mot att köra intel och Nvidia men som sagt ibland kliar det lite åt AMD hållet, kommer AMD att släppa nåt nytt grafikkort efter 7970ghz edition? mot gtx780

En del men knappast märkbart.

Skrivet av MatsSvensson:

Maken till sunkig mjukvara får man leta efter.

Hur många gånger har man inte haft en ny fräsch Windowsinstallation som funkar perfekt.
Och så gör man misstaget att installera deras bloatade användarfientliga skit för att få nån liten funktion man behöver, och så får man lägga resten av dagen på att försöka rulla tillbaks från avgrunden.

Haha.. Är du seriös?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Gillar inte grid 2 AMD eller? Klarade själv köra det på ett gtx 770 i över 60fps 2560x1440... Inga problem.

Låter märkligt att Crossfire 7970 precis klarar det.

Skickades från m.sweclockers.com

I förra betan som jag backade tillbaka till kan jag slå på alla options i Grid 2 och fortfarande ligga på 60 FPS med god marginal. Inte så i nya betan men har inte provat något annat spel ännu.

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Hitman lider av dåligt optimerad motor ist. Att det tog ett år bevisar bara hur komplicerat problemet ev. var.

Nvidia ser inte ut att ha några problem alls med Hitman's "dåligt optimerade spelmotor"
Så du menar att Farcry 3 som är ett AMD EVOLVED spel också har dålig spelmotor då det är i princip ospelbart i crossfire.

Nä skyll inte på att spelen skulle vara dåligt skrivna! När det är allmänt känt att det är deras egna drivrutiner som spökar.

Skulle tro att dom inte hunnit kolla så mycket på Hitman än bara. Som dom sa var den bara en av flera BETA drivrutiner som ska släppas i höst. Några spel i taget troligen.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks