Samsung Ativ Book 9 Lite på Prisjakt

Permalänk
Melding Plague

Samsung Ativ Book 9 Lite på Prisjakt

Tidigare under sommaren utannonserade Samsung två nya bärbara datorer i Ativ Book-serien, varav den ena en lägre prissatt variant som nu listas på prissökmotorn Prisjakt.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt att se att någon vågar erbjuda alternativ utan pekskärm så att de som inte vill ha det kan få samma produkt till ett lägre pris.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Shit vilket pris... finns det överhuvudtaget någon som kommer köpa den?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Det där var inte mycket kräm för pengarna...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Inaktiv

Hmm... Undra då var Pro kommer kosta?

Permalänk

Butiken som säljer dem för de priserna verkar ha förhållandevis höga priser på övriga produkter också. Blir säkert bättre hos andra återförsäljare.

Permalänk
Medlem

fyfan vad dyrt!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Kom igen. Sitter och väntar på 9 Plus!! Släpp den med dååeeeee! Man kan ju köpa den gamla 900x3c med 1600x900 matt pls, i5 SSD 4gb, och fantastisk aluminium-konstruktion, för 7990. Så vem f*n ska köpa denna plasthög?

Permalänk
Medlem

Såg fram emot denna datorn, men inte för det priset Hade varit perfekt med en 13" som inte är ultrabook men men.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Inaktiv

Den låter jättemycket.

Permalänk

Med en skärm på 1920x1080 så vore det något. Men den nuvarande skärmen är inget att komma med idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

DAT PRICE

Visa signatur

SG09, 760g, FX8350, H80i, HD7870, 8Gb, 2Tb, 630watt

Permalänk
Medlem

Det där kan bara inte vara slutpriset..

Inte en chans.

Sätter en femma på att det kommer sjunka ~2000kr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Det där kan bara inte vara slutpriset..

Inte en chans.

Sätter en femma på att det kommer sjunka ~2000kr!

4999kr för non-touch och 5999kr för touch versionen är mer rimligt som LANSERINGSPRIS som senare sjunker lite..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det borde finnas fler små och billiga datorer i 7" till 9" storleken.(det finns bara nästan surfplattor i den storleken). Förr fanns ju modeller som: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=267668
Varför finns det inte en ersättare till denna i dag?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasd_101:

Det borde finnas fler små och billiga datorer i 7" till 9" storleken.(det finns bara nästan surfplattor i den storleken). Förr fanns ju modeller som: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=267668
Varför finns det inte en ersättare till denna i dag?

för de floppade och sålde skitdåligt enligt acer och asus som storsatsade på dessa.. :/ sanningen var att de var alldelles för klena och borde verkligen ha en plats på marknaden idag innehållandes samma cpu's som i ultrabooks och amd's jaguar arkitektur osv.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Ashzala:

Det där kan bara inte vara slutpriset..

Inte en chans.

Sätter en femma på att det kommer sjunka ~2000kr!

Skrivet av Oliver91:

4999kr för non-touch och 5999kr för touch versionen är mer rimligt som LANSERINGSPRIS som senare sjunker lite..

Datorn är faktiskt prissatt till 799 dollar i USA, så det är högst sannolikt att dessa priser stämmer. Med det sagt håller även jag med om att datorn borde kosta minst ~2 000 kronor mindre.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

för de floppade och sålde skitdåligt enligt acer och asus som storsatsade på dessa.. :/ sanningen var att de var alldelles för klena och borde verkligen ha en plats på marknaden idag innehållandes samma cpu's som i ultrabooks och amd's jaguar arkitektur osv.

Håller med dig om att de verkligen hade haft en plats på marknaden. Med dagen teknologi borde man kunna tillverka en dator mellan 7"-9" som är ganska kraftfull. titta bara på ubuntu edge specs.

intel Silvermont + 4-8 gb ram + ssd 120gb-250gb+ två- tre usb 3.0 + 7"-9" + bekvämt tangentbord+ touch screen på dyrare variant = grym mini dator

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasd_101:

Håller med dig om att de verkligen hade haft en plats på marknaden. Med dagen teknologi borde man kunna tillverka en dator mellan 7"-9" som är ganska kraftfull. titta bara på ubuntu edge specs.

intel Silvermont + 4-8 gb ram + ssd 120gb-250gb+ två- tre usb 3.0 + 7"-9" + bekvämt tangentbord+ touch screen på dyrare variant = grym mini dator

min morsa skulle garanterat vilja ha en kan jag säga, hon hatar sin "klumpiga" 13 tummare och vill ha något i "läsplatte" storlek med tangentbord

själv ska jag skaffa mig en probook när jag börjar studera på 13 tum

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Datorn är faktiskt prissatt till 799 dollar i USA, så det är högst sannolikt att dessa priser stämmer. Med det sagt håller även jag med om att datorn borde kosta minst ~2 000 kronor mindre.

samsung har väl fått storhetsvansinne och kör en "apple" på priserna.. de gör ju redan detta med sina mobiltelefoner :/

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

samsung har väl fått storhetsvansinne och kör en "apple" på priserna.. de gör ju redan detta med sina mobiltelefoner :/

Don't go there

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kinnarps 8000