DVD-spelaren funkar inte, blir tokig!

Permalänk

DVD-spelaren funkar inte, blir tokig!

Hejsan.

enda sedan jag köpte min dator privat så har aldrig dvd spelaren funkat, när jag trycker på knappen så blinkar lampan men ingen reaktion av dvd läsaren görs och jag har testat att peta in en nål i det lilla hålet men även där inte nått alls som händer.

SNÄLLA BER ER OM ATT SVARA OCH HOPPAS PÅ SVAR SOM KAN HJÄLPA MIG!

Mvh!!!

Permalänk
Hedersmedlem

Inte skrika i trådrubrikerna.

*Trådrubrik redigerad, tråd flyttad till rätt avdelning*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Antielefant
Skrivet av jockmock15:

Hejsan.

enda sedan jag köpte min dator privat så har aldrig dvd spelaren funkat, när jag trycker på knappen så blinkar lampan men ingen reaktion av dvd läsaren görs och jag har testat att peta in en nål i det lilla hålet men även där inte nått alls som händer.

SNÄLLA BER ER OM ATT SVARA OCH HOPPAS PÅ SVAR SOM KAN HJÄLPA MIG!

Mvh!!!

Köp en ny? De är inte direkt dyra.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockmock15:

Hejsan.

enda sedan jag köpte min dator privat så har aldrig dvd spelaren funkat, när jag trycker på knappen så blinkar lampan men ingen reaktion av dvd läsaren görs och jag har testat att peta in en nål i det lilla hålet men även där inte nått alls som händer.

SNÄLLA BER ER OM ATT SVARA OCH HOPPAS PÅ SVAR SOM KAN HJÄLPA MIG!

Mvh!!!

"Hjälp min glödlampa slutade lysa och vill inte tändas igen vad ska jag göra SNÄLLA HJÄÄÄLP!!!!!"
Den är nog trasig. Köp en ny.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Sorgligt att folk fortfarande är såpas beroende av CD-skivor...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Sorgligt att folk fortfarande är såpas beroende av CD-skivor fortfarande...

Sorgligt att folk ska tycka det är sorgligt.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Sorgligt att folk ska tycka det är sorgligt.

That makes sense?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Sorgligt att folk fortfarande är såpas beroende av CD-skivor fortfarande...

ja, för att ha saker på olika lagringsmedium är ju så dåligt.

tror knappast t.ex moderkorts tillverkare vill börja skicka med nån usb med drivrutiner istället för skiva, om ens usb funkar bra på vissa mobos utan drivers.

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

ja, för att ha saker på olika lagringsmedium är ju så dåligt.

tror knappast t.ex moderkorts tillverkare vill börja skicka med nån usb med drivrutiner istället för skiva, om ens usb funkar bra på vissa mobos utan drivers.

Är man tillräckligt erfaren så hämtar man drivrutiner från nätet

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Är man tillräckligt erfaren så hämtar man drivrutiner från nätet

scenario, din gamla dator är sönder och din nya har kommit, du vill inte köpa cd läsare för det är stenåldern, hur kommer du åt nätet utan drivrutiner? vissa moderkort måste ha drivers för att ens kunna ha nätverk.

eller brukar du krympa ner dig o krypa in i ethernet porten o hämta själv?

är inte alltid en optimal situation.

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

scenario, din gamla dator är sönder och din nya har kommit, du vill inte köpa cd läsare för det är stenåldern, hur kommer du åt nätet utan drivrutiner? vissa moderkort måste ha drivers för att ens kunna ha nätverk.

eller brukar du krympa ner dig o krypa in i ethernet porten o hämta själv?

är inte alltid en optimal situation.

Jag är 100 på att man kan komma åt en liten dator någonstans för att hämta drivrutinen för internet. Hur ofta instellarar man drivrutiner? Och för det andra handlar det om EN fil. Som sagt, Det bör finnas en dator i närheten man kan låna i några minuter... Känns som du gör det svårare än det behöver vara..

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Laggzor:

scenario, din gamla dator är sönder och din nya har kommit, du vill inte köpa cd läsare för det är stenåldern, hur kommer du åt nätet utan drivrutiner? vissa moderkort måste ha drivers för att ens kunna ha nätverk.

eller brukar du krympa ner dig o krypa in i ethernet porten o hämta själv?

är inte alltid en optimal situation.

Jobbdator och USB-minne. Problem solved.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag är 100 på att man kan komma åt en liten dator någonstans för att hämta drivrutinen för internet. Hur ofta instellarar man drivrutiner? Och för det andra handlar det om EN fil. Som sagt, Det bör finnas en dator i närheten man kan låna i några minuter... Känns som du gör det svårare än det behöver vara..

det finns alltid nåt ställe där du inte har möjligthet att komma åt en annan dator, och förövrigt verkar du tyckta att ingenting nånsin kan gå fel.

Murphys lag

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

det finns alltid nåt ställe där du inte har möjligthet att komma åt en annan dator, och förövrigt verkar du tyckta att ingenting nånsin kan gå fel.

Murphys lag

Fast jag tror inte vi i sverige behöver oroa oss om att inte kunna ha tillgång till en dator

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Jobbdator och USB-minne. Problem solved.

jo men jag sa ju nyss det att för folk som bara har en dator som gått sönder och ingen annan att komma åt då? då blir det problem att köra utan cd-läsare

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Fast jag tror inte vi i sverige behöver oroa oss om att inte kunna ha tillgång till en dator

det första du skrev där var att det var sorgligt att folk fortfarande är beroende av cd skivor, det säger inte speciellt sverige jag tänkte mer på i teorin i länder men mindre utbredning med datorer / nätverk

men nog om det då

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

det första du skrev där var att det var sorgligt att folk fortfarande är beroende av cd skivor, det säger inte speciellt sverige jag tänkte mer på i teorin i länder men mindre utbredning med datorer / nätverk

men nog om det då

Aha, jo.. förstår hur du tänker. Yes, vi lägger ned detta då!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless