Vilken extra fläkt till Cooler Master Hyper 212 EVO?

Permalänk

Vilken extra fläkt till Cooler Master Hyper 212 EVO?

Flänsen kommer redan med en fläkt. Men jag tänkte att jag skulle köra med två st. till min nya dator. Vilken fläkt ska man skaffa?

Var kopplar man in den extra fläkten? Tänkte att det kanske blir klurigt. Jag vill gärna att fläktarna ska blåsa lika mycket hela tiden. Luftflödet blir väl galet om ena blåser mer än den andra suger?

Permalänk
Medlem

Jag körde två men det blev en konstigt sus som andra också verkar ha upplevt.
Just nu kör jag en Noctua nf-12. Lite dyr fläkt med mkt tillbehör.
Skulle rekommendera att köra på med stock.

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Skylar7s:

Jag körde två men det blev en konstigt sus som andra också verkar ha upplevt.
Just nu kör jag en Noctua nf-12. Lite dyr fläkt med mkt tillbehör.
Skulle rekommendera att köra på med stock.

Håller med, bytte från push till push/pull men det gjorde 1-2 grader bara.
På köpet fick jag också det konstiga suset, nästan som ett litet vindspel. Körde dock inte noctua

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Corsair SP120 har bra tryck. Om du inte har en fläktkontroll i chassit eller liknande så finns det 3pins uttag på moderkortet. Dom brukar vara märkta med cpu_fan1/2 eller chassi_fan. Har för mig att dom ökar volten beroende på hur varm processorn blir. Annars kan du koppla in fläktarna med adapter till molex kontakterna på PSUn, men det är inget jag skulle rekommendera eftersom dom då alltid kommer att vara på högsta RPM och låta högt hela tiden.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial