asus gtx 770, 2gb eller 4gb ?

Permalänk

asus gtx 770, 2gb eller 4gb ?

Jag är väldigt nära på att köpa ett asus gtx 770 men jag
Kanske borde vänta tills 4gb versionen kommer av den ?

Har en i5 3570k, 8gb 1600 mhz från crosair, två crosair ssds, asus sabertooth z77, å sitter just nu på ett radeon hd 6970, min skärm är en benq xl2420tx 120hz 3d skärm med full hd.

Så liksom vill kunna spela mina spel i 3d och kunna se på 3d film, asså ska liksom testa om det är nå bra/kul å spela i 3d, men jag tänkte att 4gb är ju mer framtidssäkert och crysis 3 och far cry 3 tar ju väldigt mycket av grafikkortet, vill ha kunna ha höga inställningar på dom två spelen så då borde 4gb vara bättre än 2gb ?

Ps : tänker köpa ett till asus 770 sen typ efter januari eller så å köra sli

Permalänk
Medlem

du får ut kanske 2.3gb av dom 4gb tack vare minnesbussen, det är iallafall vad jag har hört. kör på 2gb kortet om du inte tycker det är värt att lägga ner 500 extra för 300mb

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk

770

Skrivet av Seetela:

du får ut kanske 2.3gb av dom 4gb tack vare minnesbussen, det är iallafall vad jag har hört. kör på 2gb kortet om du inte tycker det är värt att lägga ner 500 extra för 300mb

Okej, men på sweclockers testet så står det såhär :

Permalänk

770

Skrivet av Seetela:

du får ut kanske 2.3gb av dom 4gb tack vare minnesbussen, det är iallafall vad jag har hört. kör på 2gb kortet om du inte tycker det är värt att lägga ner 500 extra för 300mb

Men minnesbandbredden har ökat från 192 gb/s till 224 gb/s, borde inte det hjälpa en del ?

Permalänk

770

Kanske ska köpa ett asus 780 istället då,

Permalänk
Medlem
Skrivet av radioaktivgurka:

Okej, men på sweclockers testet så står det såhär :

Skrivet av radioaktivgurka:

Men minnesbandbredden har ökat från 192 gb/s till 224 gb/s, borde inte det hjälpa en del ?

Skrivet av radioaktivgurka:

Kanske ska köpa ett asus 780 istället då,

har ingen aning, allt jag vet är att det inte går att utnyttja 4gb, sen hur mycket du får ut varierar från kort till kort antar jag.

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro