Permalänk
Avstängd

Prime95

Hejsan. Tänkte köra Prime95 för att se om min processor funkar. Har ett par frågor innan jag börjar.

- Kan bara de som har överklockat sin processorer köra Prime95? Eller kan också de som inte har överklockade processorer köra Prime95?

- Kan jag avbryta det precis när jag vill? Hur länge rekommenderas det att köras?

Permalänk
Medlem

Alla kan köra det oavsett om man klockat eller ej.

Du kan avbryta det när du vill.

Permalänk
Skrivet av poppis23:

Hejsan. Tänkte köra Prime95 för att se om min processor funkar. Har ett par frågor innan jag börjar.

- Kan bara de som har överklockat sin processorer köra Prime95? Eller kan också de som inte har överklockade processorer köra Prime95?

- Kan jag avbryta det precis när jag vill? Hur länge rekommenderas det att köras?

-Alla kan.

-Ja det kan du, över natten eller dyl är vad jag tycker är absolut max, jag kör själv max 3 timmar. Så länge temperaturerna ser ok ut så kan du köra på ett bra tag.

Permalänk
Medlem

Om du bara ska kolla tempen på CPUn så kan du köra 1 eller 2 timmar så får du ett preciserat svar. Om du har överklockat och ska kolla stabilitet så borde du köra 24 timmar för att vara helt säker på at klockningen är stabil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakednakedguy:

-Alla kan.

-Ja det kan du, över natten eller dyl är vad jag tycker är absolut max, jag kör själv max 3 timmar. Så länge temperaturerna ser ok ut så kan du köra på ett bra tag.

Vad är vitsen med att köra hela natten? Knappast att man brukar köra applikationer som belastar processorn 100% max under så lång tid.

5 min borde väl räcka?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Du har ju redan frågat detta ett par gånger i "tappat processorn"-tråden.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Skrivet av shogun-r:

Vad är vitsen med att köra hela natten? Knappast att man brukar köra applikationer som belastar processorn 100% max under så lång tid.

5 min borde väl räcka?

Vissa är rätt så överambitiösa när det gäller såna saker, förstår mig själv inte riktigt på alla dessa benchmarkmuppar.

Permalänk
Avstängd

Tack för alla svar. Är det ens rekommenderat att avbryta det? Eller avbryts det av sig själv? Finns det ingen inställning som man kan sätta på hur länge det ska köras?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dwd:

Du har ju redan frågat detta ett par gånger i "tappat processorn"-tråden.

Ja det gjorde jag. Men tråden blev inaktiverad och dessutom fick jag inget svar

Permalänk

Avbryt om du är nöjd eller det inträffar ett fel alternativt att temperaturerna blir för höga. Den körs tills allt går åt skogen eller du säger åt den.