Hur ska jag levla i pandaria??

Permalänk
Medlem

Hur ska jag levla i pandaria??

Tjena har en lvl 85 boomkin som jag nu försöker levla till 90 då jag köpte MoP igår men när jag väl är i pandaria så hittar jag inga quests?

Permalänk

När du väl dingar 90 så får du quest på en jättetråkig ö med massa dailys. bara köra instancer tills du dingar.

Permalänk
Medlem

du ska få quest i orgrimmar/stormwind som sen tar dig till pandaria.
kan bara hur det är för horde, plocka quest, se cinematic som tar dig till pandaria, sen plocka quests.

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk

Rekommenderar istället för att nu använda bots i wow. Skaffa Zygor. In-game addon full laddad med 2300 olika guider på det mesta.
Laddar upp en bild på start sektionen för just zygor.

Om inte bilden syns, så är länken till bilden http://imgur.com/OCSDKOl

*** raderat ***

Redigerat
Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

Det där kan hända om du "hoppar över" quests. Tar du det lungt och kör alla uppdrag du kommer fram till så kommer du ledas igenom hela pandaria då många är "quest-chains". När man är klar i en "quest-hub" så blir man hänvisad till nya ställen. Som första gubbe i MoP rekommenderar jag att du rensar alla zoner på quests för skojs skull:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Det där kan hända om du "hoppar över" quests. Tar du det lungt och kör alla uppdrag du kommer fram till så kommer du ledas igenom hela pandaria då många är "quest-chains". När man är klar i en "quest-hub" så blir man hänvisad till nya ställen. Som första gubbe i MoP rekommenderar jag att du rensar alla zoner på quests för skojs skull:D

jag tog questen som tog mig till pandaria men nu så kan jag inte hitta några mera quests??

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Tjena har en lvl 85 boomkin som jag nu försöker levla till 90 då jag köpte MoP igår men när jag väl är i pandaria så hittar jag inga quests?

Du måste ta en starter quest i huvudstaden för din faction. Den questen ska skicka dig till ett luftskepp som flyger ovanför huvudstaden.

Väl på skeppet startar en ganska lång quest chain mixad med film sekvenser som slutar med att du "låser upp" alla andra/"vanliga" quests i pandaria.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geforce9500gt:

Rekommenderar istället för att nu använda bots i wow. Skaffa Zygor. In-game addon full laddad med 2300 olika guider på det mesta.
Laddar upp en bild på start sektionen för just zygor.

http://imgur.com/OCSDKOl

Om inte bilden syns, så är länken till bilden http://imgur.com/OCSDKOl

Jag citerar detta svar eftersom att jag tror det är det bästa alternativet, Zygor Guide har jag använt sedan WOTLK. Du kan skaffa Zygor gratis (TPBtorrent) men det kommer jag inte länka till.

*** raderat ***

Permalänk
Medlem

http://www.wow-pro.com/

Där är ett annat underbart addon för att levla, bara följa pilen typ så är du snart 90!

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Du måste ta en starter quest i huvudstaden för din faction. Den questen ska skicka dig till ett luftskepp som flyger ovanför huvudstaden.

Väl på skeppet startar en ganska lång quest chain mixad med film sekvenser som slutar med att du "låser upp" alla andra/"vanliga" quests i pandaria.

Men jag har tagit questen på skeppet men nu när jag är i pandaria så kan jag inte hitta några mera quests?

Permalänk
Skrivet av shawn882:

Men jag har tagit questen på skeppet men nu när jag är i pandaria så kan jag inte hitta några mera quests?

Antar att du har kommit av skeppet också? Och flugit med helikoptern?

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Men jag har tagit questen på skeppet men nu när jag är i pandaria så kan jag inte hitta några mera quests?

Har du gjort klart alla quests i loggen?

Vart exakt i pandaria befinner du dig? På luft-skeppet? I första byn?

edit: Antagligen har du bara missat något steg i första quest-linen.
Här är två filmer som visar de första stegen för respektive faction: Alliance Start MOP Horde Start MOP

Permalänk

du ska få Q när du dingat 85!

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Har du gjort klart alla quests i loggen?

Vart exakt i pandaria befinner du dig? På luft-skeppet? I första byn?

edit: Antagligen har du bara missat något steg i första quest-linen.
Här är två filmer som visar de första stegen för respektive faction: Alliance Start MOP Horde Start MOP

Men hur ska jag göra om jag missat något steg??

Permalänk
Medlem

Skaffa Zygor

Permalänk
Testpilot
Skrivet av shawn882:

Men hur ska jag göra om jag missat något steg??

Du får antingen läsa på nätet om varje steg-för steg och göra om allt från början (om du redan gjort ett quest så "låtsas" att du gör det) tills dess att du hittar vart du missat, eller så skriver du en GM ticket och ber en GM skicka dig dit du ska (=

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Men hur ska jag göra om jag missat något steg??

Läst questloggen och undersök kartan.
Vad står det att du ska göra här näst?

I värsta fall bör du kunna avbryta questen och plocka den igen ifrån questgivaren. Den bör dyka upp som ett gult utropstecken på kartan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Men hur ska jag göra om jag missat något steg??

Skriv en in-game ticket vad som hänt och var du är.

Man får oftast hjälp snabbt och man får ett nytt quest av GM.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd upplåst ***

Efter rådfrågan har jag istället rensat i tråden och ni är välkomna att fortsätta diskussionen. Däremot ber jag er att inte fortsätta diskussionen om fusk. Policyn för forumet är att fusk i multiplayerspel är förbjudet.

Rensningen blev lite grovhuggen, men jag hoppas att ni har förståelse för det.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Om du hoppat av skeppet utan att ta questen finns det ett rep någonstans för att komma tillbaka upp dit.
Åtminstone för horde, vet inte om det ser likadant ut för alliance.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."