Micro sdhc kort fråga!

Permalänk

Micro sdhc kort fråga!

Något dataproffs som kan tänkas ge ett råd!

Har ett Micro sdhc kort på 32GB i min asus surfplatta
i går hittade jag inte filerna på kortet helt plötsligt ,så jag testade det i min Samsung smartphone även där hittades inget kort,
tog ut det och kopplade in det i en adapter och in i laptopens usb port, datorn "plingar till" så nån slags kontakt får den tydligen, men kan inte hitta kortet nånstanns i utforskaren?

Har nu även testat på jobbets nya dator men inget kort hittas?
Vad har hänt tro?
Kortet kasst?
Men bara så där,helt plötsligt ???
Finns det nåt sätt att få kortet att fungera ,eller e det bara till att inhandla ett nytt ?
Tacksam för lite hjälp på traven!

Permalänk
Medlem

Har du någon daotr med linux? Så mycket enklare att felsöka där... Om annars har du möjlighet att prova en live-cd?

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Där kan du tex få se vad driven spotar ur sig, (Du får reda på om kortets controller är trasig vädligt snabbt).

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3