Ladda ner Windows 7 64bit (Svenska) lagligt?

Permalänk
Medlem

Ladda ner Windows 7 64bit (Svenska) lagligt?

Tjena, Ska blåsa rent tjejens laptop och har en CD-nyckel till Windows 7 home premium. Har tyvärr ingen skiva med windows men vet hur man installerar det genom en USB sticka. Problemet är bara att jag inte hittat någon .ISO fil som innehåller den svenska versionen. Länkarna som sweclockers själva länkade är ju engelska versionen... (Tjejen hatar när saker står på engelska så det kommer inte på fråga... trots att jag tycker att det är lite larvigt ) Hur som helst hoppas jag att ni kanske kan hjälpa mig att hitta någonstans att ladda ner denna .ISO fil (Lagligt) som jag så gärna behöver.

En annan liten sak som jag funderade över är om denna fil skulle finnas på typ piratebay, är det då lagligt att ladda ner den om man använder sin produktnyckel? Dock så skummade jag genom piratebays torrents men hittade ingenting som jag verkar leta efter.

Till moderatorn som funderar på att låsa min tråd för att jag nämnde att jag letade efter torrents på piratebay: Jag letade bara för att se om det fanns. Skulle inte ladda ner något där som jag vet är olagligt...

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FoamBox:

Tjena, Ska blåsa rent tjejens laptop och har en CD-nyckel till Windows 7 home premium. Har tyvärr ingen skiva med windows men vet hur man installerar det genom en USB sticka. Problemet är bara att jag inte hittat någon .ISO fil som innehåller den svenska versionen. Länkarna som sweclockers själva länkade är ju engelska versionen... (Tjejen hatar när saker står på engelska så det kommer inte på fråga... trots att jag tycker att det är lite larvigt ) Hur som helst hoppas jag att ni kanske kan hjälpa mig att hitta någonstans att ladda ner denna .ISO fil (Lagligt) som jag så gärna behöver.

En annan liten sak som jag funderade över är om denna fil skulle finnas på typ piratebay, är det då lagligt att ladda ner den om man använder sin produktnyckel? Dock så skummade jag genom piratebays torrents men hittade ingenting som jag verkar leta efter.

Till moderatorn som funderar på att låsa min tråd för att jag nämnde att jag letade efter torrents på piratebay: Jag letade bara för att se om det fanns. Skulle inte ladda ner något där som jag vet är olagligt...

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-wi...

Finns även trådar här på forumet med samma fråga som blivit löst:

http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1079515...

Permalänk
Medlem

Ladda hem Windows 7 Professional SP1 Svenska från Sweclockers guiden och ta sedan bort ei.cfg filen och då kan du välja Home Premium Svenska vid installationen.

Om du lägger över ISO filen till ett USB med hjälp av programmet Windows 7 USB/DVD Download Tool så är det snabbt och enkelt att ta bort ei.cfg filen manuellt genom öppna mappen sources och radera filen #12506016

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Tackar!

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Hur är det ens möjligt att hitta länkarna utan att se stycket under med informationen du söker?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.