Kompletts köp av Webhallen godkänt

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Maysay:

Hoppas detta blir bra, då Webhallen är min favoritbutik. Blir lite orolig.

Förvärvet kommer inte att påverka våra verksamheter utom möjligen vissa synergier bakom kulisserna (tex: större inköp till lägre priser som förstås kommer kunderna till gagn). Utöver det är våra två företag två ganska olika "djur" som båda har våra egna väldigt specifika styrkor. Detta kommer inte att ändras.
Priser, fraktklasser, evenemang, reor, image, hemsidors utformande, serviceavdelningar, leveranstider och kanske framförallt "personlighet" etc. kommer inte att "synkroniseras". För våra kunder kommer det att vara business as usual.

Skrivet av Kilroy:

Fullt så enkelt är det inte.
Komplett/Webhallen hade angett missvisande information i sin ansökan och det ska granskas tycker jag.

Njae:

Det ena var ju att de tyckte att vi verkade bli större än vad vi sa att vi skulle bli. Men där har de uppenbarligen ändrats sig nu då affären godkänns utan reservationer efter att de analyserat situationen

Det andra var en ren språkförbistring, taget från en IDG-artikel:
"Orsaken är att företagen i sin anmälan av förvärvet angett att de konkurrerar främst inom detaljhandelsledet, inte i återförsäljarledet."
Detaljhandelsledet och återförsäljarledet är synonymer inom hemelektronikbranschen (och de flesta andra "moderna" branscher) dvs det var bara en fråga om förvirring kring terminologi snarare än att någon försökte vilseleda.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Prisjakt.nu kommer alltid avgöra vart jag köper mina datorkomponenter m.m. Spelar ingen roll om Webhallen slås ihop med InWarehous och Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBoX:

Samt att vinsten går till Norge.

Hellre det än Frankrike.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Skrivet av corben2:

Prisjakt.nu kommer alltid avgöra vart jag köper mina datorkomponenter m.m. Spelar ingen roll om Webhallen slås ihop med InWarehous och Inet.

Prisjakt punkt nu/no <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Förvärvet kommer inte att påverka våra verksamheter utom möjligen vissa synergier bakom kulisserna (tex: större inköp till lägre priser som förstås kommer kunderna till gagn). Utöver det är våra två företag två ganska olika "djur" som båda har våra egna väldigt specifika styrkor. Detta kommer inte att ändras.
Priser, fraktklasser, evenemang, reor, image, hemsidors utformande, serviceavdelningar, leveranstider och kanske framförallt "personlighet" etc. kommer inte att "synkroniseras". För våra kunder kommer det att vara business as usual.

Njae:

Det ena var ju att de tyckte att vi verkade bli större än vad vi sa att vi skulle bli. Men där har de uppenbarligen ändrats sig nu då affären godkänns utan reservationer efter att de analyserat situationen

Det andra var en ren språkförbistring, taget från en IDG-artikel:
"Orsaken är att företagen i sin anmälan av förvärvet angett att de konkurrerar främst inom detaljhandelsledet, inte i återförsäljarledet."
Detaljhandelsledet och återförsäljarledet är synonymer inom hemelektronikbranschen (och de flesta andra "moderna" branscher) dvs det var bara en fråga om förvirring kring terminologi snarare än att någon försökte vilseleda.

Varför blir man inte förvånad att det var IDG som fumlat till det.. ;D
Men jag hoppas att det fortsätter bra för oss konsumenter.

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Skrivet av Barak:

Det ger inte så många fördelar.
Var som gör mig lite sur är att man aldrig någonsin blir uppgraderad.
Jag har haft konto där sedan 2006, varit guldmedlem hela tiden och har i nuläget handlat för strax över 100000 spänn. Man undrar ju lite vad som krävs för att gå upp en nivå...

Det går utmärkt att bli uppgraderad. Jag är "Black-medlem"

Skönt att höra att konkurrensverket tänkte logiskt och godkände köpet.

Permalänk
Medlem

Gratis frakt!

Om nu bara Komplett kunde inse att man ska ha gratis frakt över 500kr eller så.

Permalänk
Medlem

ennu ett företag som försvinner... snart är det bara "elgiganten,inet,mediamarkt kvar"

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vexo:

Om nu bara Komplett kunde inse att man ska ha gratis frakt över 500kr eller så.

Frakten läggs ändå på priset, posten kör inte gratis.
Kompletts frakt är runt 99:- inte dyrt och så slipper man den äckliga pingvinstången
tex inet och Alina, som erbjuder gratis frakt är oftast dyrare totalt i alla fall...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Frakten läggs ändå på priset, posten kör inte gratis.
Kompletts frakt är runt 99:- inte dyrt och så slipper man den äckliga pingvinstången
tex inet och Alina, som erbjuder gratis frakt är oftast dyrare totalt i alla fall...

vad pratar du om

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

vad pratar du om

läs inlägget igen

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

Gick från Komplett till WebHallen av en anledning. Blir väl att hänga på inet i fortsättningen. Helt ok priser o service där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chopperstop:

Gick från Komplett till WebHallen av en anledning. Blir väl att hänga på inet i fortsättningen. Helt ok priser o service där.

Vad är anledning till att skippa webhallen nu för då?
Ingen skillnad mot tidigare förutom att det står en annan ägare på företaget som inte kommer påverka företaget något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Vad är anledning till att skippa webhallen nu för då?
Ingen skillnad mot tidigare förutom att det står en annan ägare på företaget som inte kommer påverka företaget något.

Hm. det kan vara så, men om några år så är det glömt, och webhallen och komplett är ett och samma företag,
Jag ser gärna komplett med butiker, om det står webhallen eller ej på skylten kvittar.
inet var bra för några år sedan, men nu har de inte så intressanta priser och varor längre...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

läs inlägget igen

Sorry mannen måste ha varigt väldigt trött )

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

ennu ett företag som försvinner... snart är det bara "elgiganten,inet,mediamarkt kvar"

Företaget finns kvar men bara att Komplett och Webhallen slås ihop tillsammans om jag uppfattat det rätt. Webhallen har kvar sin hemsida och butiker som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Företaget finns kvar men bara att Komplett och Webhallen slås ihop tillsammans om jag uppfattat det rätt. Webhallen har kvar sin hemsida och butiker som vanligt.

De slås inte ihop, komplett group står som ägare enbart