Permalänk
Medlem

1600 vs 1866 vs 2400mHz

Tjoo, har inte orkat leta så mycket men undrar hur stor skillnad clocken på ram-stickorna gör?

Funderar på att köpa 2400 eller 1866 minnen men de känns inte värt om de knappt är märkbart mot 1600 minnen.

Visa signatur

Intel i7 5820K 4.5GHz, Noctua D-15, Corsair 16GB 3000MHz, X99-Deluxe, Asus GTX 1070 Strix, Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Beror på vad för slags system du har.
AMD system där man använder den integrerade GPU'n kan få en ganska bra prestandavinst.
Medans nyare Intelsystem med extern GPU visar knappt mätbara vinster.

Permalänk

Hej!

Det beror på vad du skall använda datorn till, men man upplever sällan någon skillnad, framför allt inte i vardagligt användande. Låg latens är av större vikt. 1600Mhz är väl standarden nu, och det räcker och blir över.

Mvh

Visa signatur

Yoga Slim Pro 7i - LG 27UP850N - Anne Pro 2 - Mx Master 3 - Fifine K683B - Philips H8506

| MSI Z77 | 3570k | H70 | Corsair CL9 1600 MHz | GTX 670 | Samsung SSD | Seagate HDD | QFR Red | Rival Qck+ | Siberia V2 | MacBook Air | iPad Air |

Permalänk
Medlem

Beror lite på vad du har för system i övrigt. Har du tex en amd APU så är steget mellan 1600 och 2133 ganska stort om du endast kör med processorns inbyggda grafik.

Visa signatur

Jag har inte alltid rätt, men när jag har rätt, så är det oftast ganska fel.
Projektloggar: | Macintosh SE mITX |

Permalänk

kör på 1600/1866 som tidigare sagt. Just p.g.a det är ingen märkbar skillnad för den alldagliga användaren. 1866 minnen finns för samma prislapp som 1600 när det handlar om 16gb paket vad jag märkt dessutom

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Som jag skrivit förut till andra likande trådar:

1600Mhz VS 2133Mhz gör inte så stor skillnad idag. Men anledningen till att jag själv valde snabba minnen var dels för att jag prioriterar Mhz framför GB. Sen kan jag säga att om ca 2 - 4 år när 2400Mhz är mainstream, så är det inte så jävla roligt att sitta med sina "Vengeance 1600Mhz"
Sedan har jag fått för mig att minnen med högre Mhz är mer överklocksvänliga, men jag kan ha fel?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av meudig:

Beror lite på vad du har för system i övrigt. Har du tex en amd APU så är steget mellan 1600 och 2133 ganska stort om du endast kör med processorns inbyggda grafik.

Inte bara AMD:s APU:er drar nytta av högre hastighet. Intels inbyggda grafik tjänar också otroligt mycket på snabbare minne. Spel jag kunnat köra på 2133 Mhz har varit ospelbara i 1600. Men med ett separat grafikkort är skillnaden försumbar.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jokkestar:

Hej!

Det beror på vad du skall använda datorn till, men man upplever sällan någon skillnad, framför allt inte i vardagligt användande. Låg latens är av större vikt. 1600Mhz är väl standarden nu, och det räcker och blir över.

Mvh

Det här med låg latens är bättre har jag läst på ett annat forum att det ej är av så stor vikt längre, då mhz:en och tekniken numera är såpass ny/bra att det kan vara likabra med hög mhz som det är med låg latens, om detta nu låter logiskt eller ej vet jag inte. Jag har ingen direkt källa på detta, men det var skrivet i ett annat överklockningsforum.

t.ex. om vi har två olika minnen med 1600mhz respektive 1866mhz, så kommer den med 1600mhz ha lägre latens än 1866mhz-minnet, men den högre frekvensen på 1866mhz-minnet gör att det är lika snabbt som 1600mhz-minnet som har lägre latens.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Som jag skrivit förut till andra likande trådar:

1600Mhz VS 2133Mhz gör inte så stor skillnad idag. Men anledningen till att jag själv valde snabba minnen var dels för att jag prioriterar Mhz framför GB. Sen kan jag säga att om ca 2 - 4 år när 2400Mhz är mainstream, så är det inte så jävla roligt att sitta med sina "Vengeance 1600Mhz"
Sedan har jag fått för mig att minnen med högre Mhz är mer överklocksvänliga, men jag kan ha fel?

Tror det var någon här på forumet som sa ett det var ett specifikt 1333mhz minne som klockade bäst, är inte helt hundra men jag tyckte att jag läste det någonstans

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Tror det var någon här på forumet som sa ett det var ett specifikt 1333mhz minne som klockade bäst, är inte helt hundra men jag tyckte att jag läste det någonstans

hm.. låter ju konstigt o.O Men som sagt, Jag vet verkligen inte ^^

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av zipmiX:

Det här med låg latens är bättre har jag läst på ett annat forum att det ej är av så stor vikt längre, då mhz:en och tekniken numera är såpass ny/bra att det kan vara likabra med hög mhz som det är med låg latens, om detta nu låter logiskt eller ej vet jag inte. Jag har ingen direkt källa på detta, men det var skrivet i ett annat överklockningsforum.

t.ex. om vi har två olika minnen med 1600mhz respektive 1866mhz, så kommer den med 1600mhz ha lägre latens än 1866mhz-minnet, men den högre frekvensen på 1866mhz-minnet gör att det är lika snabbt som 1600mhz-minnet som har lägre latens.

Det stämmer knappast alltid. Mer eller mindre alltid så har minnen med högre frekvenser även har högre effektiv frekvens.

Låga latenser gynnar framförallt realtids redigering av bilder (aktiv Preview som görs on the fly) samt även media konverteringar. T ex BD Rip till h.264 720p fil gynnas av detta.

Därutöver har man även sett att högre frekvenser på minnesstickor ger jämnare FPS i spel. (Lägsta höjs eventuellt något men högsta för blir densamma som med långsammare stickor).

Beroende på vilka som är lättast att klocka:

1600MHz @ 1.65V är sämre att klocka på än 1866MHz @ 1.5V.
Dock kan ju Samsungs ultra slim Eco stickor på 1333Mhz @ 1.35V dra i väg jäkligt långt om man försöker lite med timings och spänningen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Det stämmer knappast alltid. Mer eller mindre alltid så har minnen med högre frekvenser även har högre effektiv frekvens.

Låga latenser gynnar framförallt realtids redigering av bilder (aktiv Preview som görs on the fly) samt även media konverteringar. T ex BD Rip till h.264 720p fil gynnas av detta.

Därutöver har man även sett att högre frekvenser på minnesstickor ger jämnare FPS i spel. (Lägsta höjs eventuellt något men högsta för blir densamma som med långsammare stickor).

Beroende på vilka som är lättast att klocka:

1600MHz @ 1.65V är sämre att klocka på än 1866MHz @ 1.5V.
Dock kan ju Samsungs ultra slim Eco stickor på 1333Mhz @ 1.35V dra i väg jäkligt långt om man försöker lite med timings och spänningen.

Juste det var dom som en kille sa att dom klockade som fan

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Det stämmer knappast alltid. Mer eller mindre alltid så har minnen med högre frekvenser även har högre effektiv frekvens.

Låga latenser gynnar framförallt realtids redigering av bilder (aktiv Preview som görs on the fly) samt även media konverteringar. T ex BD Rip till h.264 720p fil gynnas av detta.

Därutöver har man även sett att högre frekvenser på minnesstickor ger jämnare FPS i spel. (Lägsta höjs eventuellt något men högsta för blir densamma som med långsammare stickor).

Beroende på vilka som är lättast att klocka:

1600MHz @ 1.65V är sämre att klocka på än 1866MHz @ 1.5V.
Dock kan ju Samsungs ultra slim Eco stickor på 1333Mhz @ 1.35V dra i väg jäkligt långt om man försöker lite med timings och spänningen.

Har du någon källa på att högre frekvenser ger stabilare FPS i annat än särfall?

För att simplifiera det hela kan man säga; ponera att du har minnen som körs i 2400 MHz med CL11. Dessa minnen kommer utföra 2400*10^6 cykler per sekund, och med en latens på 11 kommer det ta 11 cykler för minnena att svara. Minnen som körs i 1600 MHz och CL8 utför färre cykler per sekund, men endast 8 cykler krävs för att minnena skall svara.

(11/2400)10^6 < (8/1600)10^6.

I detta fall kommer de snabbare minnena utföra jobb snabbare än de långsammare minnena med lägre latens. Dock är skillnaden ytterst marginell och inget som kommer märkas av gemene man.

Visa signatur

Yoga Slim Pro 7i - LG 27UP850N - Anne Pro 2 - Mx Master 3 - Fifine K683B - Philips H8506

| MSI Z77 | 3570k | H70 | Corsair CL9 1600 MHz | GTX 670 | Samsung SSD | Seagate HDD | QFR Red | Rival Qck+ | Siberia V2 | MacBook Air | iPad Air |

Permalänk
Medlem

ska köra ett haswell-system med en 4670k på ett z87-pro eller rog hero. Ut över de är de RAID 0 på två ssd och ett asus gtx 770.

Tänkte gear:a upp för BF4

Visa signatur

Intel i7 5820K 4.5GHz, Noctua D-15, Corsair 16GB 3000MHz, X99-Deluxe, Asus GTX 1070 Strix, Fractal Design Define R4

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jokkestar:

Har du någon källa på att högre frekvenser ger stabilare FPS i annat än särfall?

För att simplifiera det hela kan man säga; ponera att du har minnen som körs i 2400 MHz med CL11. Dessa minnen kommer utföra 2400*10^6 cykler per sekund, och med en latens på 11 kommer det ta 11 cykler för minnena att svara. Minnen som körs i 1600 MHz och CL8 utför färre cykler per sekund, men endast 8 cykler krävs för att minnena skall svara.

(11/2400)10^6 < (8/1600)10^6.

I detta fall kommer de snabbare minnena utföra jobb snabbare än de långsammare minnena med lägre latens. Dock är skillnaden ytterst marginell och inget som kommer märkas av gemene man.

Absolut detta stämmer. Lilla felsteget.
Den vanligaste 1600MHz har L9 och inte L8.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag va inne på 2133mhz minnen tidigare, men sen har jag hört att de kan påverka överklockning på en haswell.. Så Jag nöjer mig nog med endast 1866/1600mhz minnen..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Det jag vill veta om man tjänar nått på att ha snabbare minnen än 1600 i ett haswell-system som ja ska ha främst till spel med ssd i RAID 0. Om det är värt dom där extra 400kr för att få ut 10-20 sek i boot och nån min i loadscreen

för om man bara tjänar någon sekund här och där på tex 2400 minnen så tänker ja lägga extra pengar på kylare eller graffe och klocka ordentligt istället

Visa signatur

Intel i7 5820K 4.5GHz, Noctua D-15, Corsair 16GB 3000MHz, X99-Deluxe, Asus GTX 1070 Strix, Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av supersnubben:

ska köra ett haswell-system med en 4670k på ett z87-pro eller rog hero. Ut över de är de RAID 0 på två ssd och ett asus gtx 770.

Tänkte gear:a upp för BF4

När syftet är att spela vill jag hävda att du inte kommer märka någon skillnad alls. 1600 MHz alternativt 1866 MHz är mer än tillräckligt.

Skrivet av DavidtheDoom:

Absolut detta stämmer. Lilla felsteget.
Den vanligaste 1600MHz har L9 och inte L8.

Det stämmer, dock var det endast ett exempel, då 1600 MHz-minnen kommer i flertalet olika utföranden gällande latens.

Visa signatur

Yoga Slim Pro 7i - LG 27UP850N - Anne Pro 2 - Mx Master 3 - Fifine K683B - Philips H8506

| MSI Z77 | 3570k | H70 | Corsair CL9 1600 MHz | GTX 670 | Samsung SSD | Seagate HDD | QFR Red | Rival Qck+ | Siberia V2 | MacBook Air | iPad Air |

Permalänk
Medlem

Okej och då kommer vi till fråga 2.
Klockar man bättre på ett ROG hero än ett z87-pro?
Tänkte om ROG-kortet har bättre strömförsörjning eller dylikt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K 4.5GHz, Noctua D-15, Corsair 16GB 3000MHz, X99-Deluxe, Asus GTX 1070 Strix, Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av supersnubben:

Okej och då kommer vi till fråga 2.
Klockar man bättre på ett ROG hero än ett z87-pro?
Tänkte om ROG-kortet har bättre strömförsörjning eller dylikt

Skickades från m.sweclockers.com

De betydande skillnaderna är nog att Hero har ett mer funktionellt BIOS, bättre ljudkort och har antagligen något bättre uppsättning utav portar. Sett till överklockning är de likvärdiga. Nu för tiden är det sällan betydande skillnader, gällande överklockning, moderkort emellan, framför allt inte i Z-serien. Är min åsikt av vikt råder jag dig att ta Z87-brädan och lägga mellanskillnaden på någon annan komponent.

Visa signatur

Yoga Slim Pro 7i - LG 27UP850N - Anne Pro 2 - Mx Master 3 - Fifine K683B - Philips H8506

| MSI Z77 | 3570k | H70 | Corsair CL9 1600 MHz | GTX 670 | Samsung SSD | Seagate HDD | QFR Red | Rival Qck+ | Siberia V2 | MacBook Air | iPad Air |

Permalänk
Medlem
Skrivet av supersnubben:

Okej och då kommer vi till fråga 2.
Klockar man bättre på ett ROG hero än ett z87-pro?
Tänkte om ROG-kortet har bättre strömförsörjning eller dylikt

Skickades från m.sweclockers.com

Jag beställde nyss ett HERO kort på CDON.com..
Använd Kampanjen: SWECJUL13, så får du 15% rabatt! De gick på 1620kr med frakt inräknat..

Z87-PRO har ju trådlöst nätverkskorts och lite sånt som inte HERO kortet har.. Du har säkert någon extra funktion för OC på hero kortet, men i slutänden tror jag inte skillnaden blir stor i resultat.. Köp de kortet som skulle gynna dig mest.. Jag valde HERO då jag vill ha de Svart/Röda temat, och har ingen nytta av trådlöst nätverkskort..

Länk till CDON kampanjen (Allt under VIP Erbjudande gäller i kampanjen):
http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/#227443-dis...

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

Tror det var någon här på forumet som sa ett det var ett specifikt 1333mhz minne som klockade bäst, är inte helt hundra men jag tyckte att jag läste det någonstans

Det var nog jag som avslöjade mörka överklock hemligheter, samsung minnena i länken nedan går oftast till 2600 utan problem, men vet många som fått upp sina över 2800mhz. Det gäller dock att ha en cpu med IMC(minnes kontroller) som klarar såna frekvenser. Många stoppar runt 2600(pratar ivy, och generellt verkar 3570k inte gå så högt som 3770k. sandy är ingen idé att klocka minnen med knappt) Tex. TridentX 2666-2800mhz(även tidigare 2400Mhz) innehåller samma CHC9 kretsar från samsung.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=692847#rparams=

Eller samsung green, deras 30nm 1.35V standard minnen. Ligger i samma prisklass.

Skillnaden är att dom dyra med fancy heatsink på är binnade och testade att dom garanterat fixar den angivna frekvensen. Samsungs tillvekningsteknik är dock såpass bra så dom flesta modulerna är riktigt bra.

Finns inga XMP profiler eller annat tjaffs man får klocka själv förstås

Permalänk

NÄÄÄÄJ, köp inte haswell. Dom har grova överhettningsproblem, köp isf en 3770k. Eller överklocka din nuvarande cpu max till att börja med, det finns hur mkt tweaks som helst

Vad gäller minnen, satsa på mängd. Hastigheten märks endast i benchmarks, har ett antal 2400, 2800. 1866 1600 kit mm,(dom snabba endast för benchmarks då efter som jag håller på mkt med det) 16gb 1333mhz är alltid snabbare än 8gb 2600 mhz oavsett. Med 8gb kommer ditt system att behöva swappa en hel del, då kan det bli framedrops i spel, med 16gb behöver du ingen swapfil

Har kört minna minnen i 800Mhz(av misstag) märkte då ingen skillnad.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av thereal_twisted:

NÄÄÄÄJ, köp inte haswell. Dom har grova överhettningsproblem, köp isf en 3770k. Eller överklocka din nuvarande cpu max till att börja med, det finns hur mkt tweaks som helst

Vad gäller minnen, satsa på mängd. Hastigheten märks endast i benchmarks, har ett antal 2400, 2800. 1866 1600 kit mm,(dom snabba endast för benchmarks då efter som jag håller på mkt med det) 16gb 1333mhz är alltid snabbare än 8gb 2600 mhz oavsett. Med 8gb kommer ditt system att behöva swappa en hel del, då kan det bli framedrops i spel, med 16gb behöver du ingen swapfil

Har kört minna minnen i 800Mhz(av misstag) märkte då ingen skillnad.

Man får FPS skilland i spel men det är ass EXTREMT sällan och EXTREMT få spel tror det va några FPS spel i typ 7680x1600 där man fick 4 FPS mer mot 1333 mot 2666.

Men säger som du köpt 3770k eller klocka nuvarande CPU.
Har man inte guld 4770k ex, eller vågar delida så skit i de

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Man får FPS skilland i spel men det är ass EXTREMT sällan och EXTREMT få spel tror det va några FPS spel i typ 7680x1600 där man fick 4 FPS mer mot 1333 mot 2666.

Men säger som du köpt 3770k eller klocka nuvarande CPU.
Har man inte guld 4770k ex, eller vågar delida så skit i de

Japp, dom resultat jag har sett har i princip vart inom felmarginalen.

Prova däremot att plocka ur allt utom 8gb minne och kör utan swapfil, mitt windows ballar ur och börjar stänga program om jag har nåt
i bakgrunden och drar igång bf3.

Tom. med delidd så är haswell svåra, och framförallt pga. att dom är så extremt ojämna. Ivy var ju ojämna jämfört med sandy men haswell är ju helt random och batch säger inget, såpass ojämna är dom inom batcherna tom. Ett ES, annars no way!

Det värsta är att dom är inte jättebra på LN2 heller, som när ivy kom så skrevs ju alla rekordlistor om totalt. finns ytterst få haswell som ligger bra till på hwbot om man kollar listorna. I entusiast där bara vatten/luft kylning är tillåten är det ytterst få som ligger bra till, endast på minnes klock då.

Om man måste ha haswell av okänd anledning så vänta åtminstone tills dom släpper haswell refreshen, då kommer alla tidiga haswell bli värdelösa och tråkigt att sitta med en överhetted cpu utan andrahandsvärde dessutom

Permalänk
Skrivet av SweSparky:

Jag beställde nyss ett HERO kort på CDON.com..
Använd Kampanjen: SWECJUL13, så får du 15% rabatt! De gick på 1620kr med frakt inräknat..

Z87-PRO har ju trådlöst nätverkskorts och lite sånt som inte HERO kortet har.. Du har säkert någon extra funktion för OC på hero kortet, men i slutänden tror jag inte skillnaden blir stor i resultat.. Köp de kortet som skulle gynna dig mest.. Jag valde HERO då jag vill ha de Svart/Röda temat, och har ingen nytta av trådlöst nätverkskort..

Länk till CDON kampanjen (Allt under VIP Erbjudande gäller i kampanjen):
http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/#227443-dis...

Hehe dom måste höjt priserna 15% dagen innan, inga roliga erbjudanden alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av supersnubben:

ska köra ett haswell-system med en 4670k på ett z87-pro eller rog hero. Ut över de är de RAID 0 på två ssd och ett asus gtx 770.

Tänkte gear:a upp för BF4

Ska du gear'a upp för BF4 är det 120hz skärm + SLI som gäller.. annars får du inte ut 100%

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av WoG:

Ska du gear'a upp för BF4 är det 120hz skärm + SLI som gäller.. annars får du inte ut 100%

Skulle slopat updatering helt och lagt alla pengarna på GPU och en bra AIO cpu kylare som tillåter hög cpu OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Hehe dom måste höjt priserna 15% dagen innan, inga roliga erbjudanden alls.

Haha de vet jag inget om, Enda som va intressant där va just moderkortet.. Och de ligger i 1850kr klassen på dom flesta butiker jag brukar beställa ifrån..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Skulle slopat updatering helt och lagt alla pengarna på GPU och en bra AIO cpu kylare som tillåter hög cpu OC

Sant så sant..

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional