Sony kan bundla Playstation 4 med Vita

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Varför? Många klagar på kvalité på spel o.s.v. på Vita, men ska vi jämföra den med det som kommit till Android så utplånar Vita spel utbudet flera gånger om.

Det är olika speltyper, vita riktar sig emot gamers. Android är det mer vanligt folk som vill ha något att fördröja tiden när de väntar på något.
Vita har dessutom samma problem som systemkameror, de är bättre för det de är gjorda för än en billig universalprodukt. Problemet är bar det att man "aldrig" har med sig den riktiga systemkameran när man behöver det. En android, Iphone, Win8 mobil etc, ja dessa bär man med sig i princip jämnt.
Även om man skulle ta med sig en vita en dag så måste man lika förbaskat bära med sig mobilen.
Och skulle jag vilja spela riktigt så utklassar min portabla dator en vita med råge. Bara det att jag knappast bär med mig min klumpiga +20tusen kronors laptop i onödan.

Skrivet av MugiMugi:

Det krävs en riktig gamepad för att kunna spela vettigt, tänk på att du ska streama PS3 spel och att det krävs att din enhter klarar emulera alla 24 knappar. Kan du det på din Android mobil eller platta?

Nej det behövs inte alls, vissa speltyper behöver dock ha fler knappar. Dock är skaran som måste lira dessa spel på en portabel enhet inte stor.

Skrivet av MugiMugi:

Sedan om du vill utveckla spel till Vita så kan du, kostar dig inget för stunden förutom att du måste fejka din adress till deras Playstation mobile satsning startar världen över.

http://www.playstation.com/psm/index_e.html

Nej inte spel, utan andra roliga saker. Såsom folk idag har mycket roligt med Wii och deras kontrol. Alltså det är mycket fin hårdvara man får för pengarna vid köp av en konsol och denna hårdvara kan man använda till mycket mer än att bara spela på. Som jag har förstått av Xbox one så kan denna bli en riktig fin mediaspelare direkt ur boxen utan att man behöver göra ett skit.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av hinkik:

Problemet är bara att PSP remote play fungerar inte med nästan något spel alls.

De flesta spel fungerar, nästan allt funkar, för att få det funka krävs det att du äger en moddad PS3. All streaming features sköts av hårdvaran och system OS så inget något spel behöver bry sig om.

Men här är problemet. PS3'an har ingen dedikerad hårdvara för att hantera just detta, vilket belastar CPU och GPU, för de flesta spel på PS3'an så blev de väldigt laggiga och svarade inte precis bra på remote play. Dvs varför remote play enbart stöds av ett fåtal spel titlar. Inte för att det inte funkade.

Nu med PS4 så kommer den ha dedikerad hårdvara för just video encoding, så den lär inte påverkas på samma vis som idag med PS3.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Det vore bra om det var så, men i ärlighetens namn tror jag inte på en bundle på 500 dollar... det låter för lågt. PS4 399 + Vita 249.

Är det sant så blir jag glad, och kommer förmodligen köpa paketet trots att jag redan har en Vita (som för övrigt är världens mest underskattade konsol)

Permalänk
Skrivet av Thandol:

Sen finns det ju lite små frågetecken som vad som faktiskt ingår i bundlen. Ingår tex minneskort till Vitan? Är det wifi eller 3g-modellen etc?

Verkar fortfarande som en schysst deal dock.

Men eftersom att du knappt får VITA (utan 3G) i Sverige för under 1700kr så är det fortfarande en episk deal då den teoretiskt sätt kostar 1000kr i detta paket.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Kan de bundla det för 3899kr så köper jag direkt...

Tvivlar jag på. De säljer grejerna med förlust, endast en tusenlapp extra
känns som ett bra pris då det skulle kosta ytterligare 800kr om du hade köpt båda separat

Permalänk

Någon som vet om man kan lira på båda konsolerna samtidigt när man streamar från PS4? Oavsett så är jag såld och tror Vitan passar perfekt för lite äldre PS One titlar.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Wow, det här låter ju riktigt intressant faktiskt De verkar satsa en del på relationen mellan Vita och PS4, så det känns som en bra deal med eventuella kommande funktioner. T ex skulle det komma en Vita-app för Dust 514 där man kan fibbla i menyerna och då köpa saker, hantera sina SP, kontakta andra spelare och så.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tvivlar jag på. De säljer grejerna med förlust, endast en tusenlapp extra
känns som ett bra pris då det skulle kosta ytterligare 800kr om du hade köpt båda separat

wooppss 4899kr skulle det stå

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Någon som vet om man kan lira på båda konsolerna samtidigt när man streamar från PS4? Oavsett så är jag såld och tror Vitan passar perfekt för lite äldre PS One titlar.

Du kan inte använda din PS4 när du streamar från den troligtvis, Med tanken på vad som skier är att det som du ser på skärmen är det som streamas. Hur de funkar på PS3 just nu så visas bara ett meddelande på skärmen typ att den används. Och det är allt du ser på TV'n när du streamar till Vita idag.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.