Cooler Master Hyper 212 avlångt över ram-minnen

Permalänk

Cooler Master Hyper 212 avlångt över ram-minnen

När jag tittar på bilder på Cooler Master Hyper 212 EVO ser jag att den är rätt avlång. Om man har den så att fläkten blåser ut luften från datorlådans bak borde border kylflänsen inte vara några problem för RAM-minnnena. Men om jag skulle vilja ha kylaren vänd så att fläkten riktar luften uppåt, kommer inte flänsen att krocka med mina minnen då? Eller sitter kylflänsen tillräckligt högt upp att de kommer vara ovanför mina minnen?

Kommer använda mig av dessa minnen.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Saliciouscrumbs:

När jag tittar på bilder på Cooler Master Hyper 212 EVO ser jag att den är rätt avlång. Om man har den så att fläkten blåser ut luften från datorlådans bak borde border kylflänsen inte vara några problem för RAM-minnnena. Men om jag skulle vilja ha kylaren vänd så att fläkten riktar luften uppåt, kommer inte flänsen att krocka med mina minnen då? Eller sitter kylflänsen tillräckligt högt upp att de kommer vara ovanför mina minnen?

Kommer använda mig av dessa minnen.

Low-profile minnen, som du länkade, bör inte krocka med kylaren. Fläkten på min Hyper 212+ krockar med kylflänsen på mina minnen (Corsair Dominator) så jag var tvungen att ta en annan kanal för dom, vilket du kan göra om du har utrymme för det.