Permalänk
Medlem

kylare!

hej Swec!

köpte en h60 här om dan och är inte nöjd,(köpt från netonnet).
vet ni om jag kan lämna tilbaka dne då jag använt den ett tag(tyckte den var bra)
men nu så låter den som fan. undrar därför om jag kommer få produkten ersätt eller om jag får pengarna tillbaka.

hoppas att det finns någon som köpt vattenkylning från netonnet och lämnat tillbaka.

om jag nu får pengarna tillbaka så tänkte jag att jag köper ett luftkylare istället(mindre att tänka på)
men jag har högprofils minnen så lite svårt att hitta BRA kylare. har ni något tips angående detta?

MVH Yompe

Edit: ni ser mina specs i signaturen!

Permalänk

Har du öppet köp på den?

Permalänk
Medlem

Både ja och nej. Går ut imorgon men hon jag snacka med sa att det var okej.
Blocket är ju använt dock. Pga byte av kylpasta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Amen dåså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melodylekfull:

Amen dåså.

Så ska alltså inte vara något problem då jag använt produkten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nja, inte helt säker hur Netonnet resonerar kring det.. Förmodade att du nämnde att den vart använd ett tag till deras kundtjänst. Jag har dock gjort liknande med ett moderkort jag köpte från Inet som visade sig vara defekt (gick på garantin). Jag fick välja mellan pengar tillbaka eller ett tillgodokvitto hos dom. La till några kronor och valde en bättre bräda.

Permalänk
Medlem

Ok åker till deras lagershop imorn.
*håller tummarna att dem ger pengarna tillbaka* har du tips på luftkylning för högprofils ramminnen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad var det riktigt för fel på kylaren? Den lät mycket? Dvs fläkten lät mycket?
Du kanske skulle byta fläkt istället? Bytte själv på min H40 till en Noctua NF-F12 PWM. Och blev såklart nöjd (det är ju noctua vi snackar om..)

Förstår inte vad du syftar på med att det skulle bli mindre att tänka på med en luftkylare jämfört med en sluten vattenkylning?

Är det pumpen som för oväsen så ska det ju gå att reklamera. Du kör väl pumpen på 100% btw?

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacPain:

Vad var det riktigt för fel på kylaren? Den lät mycket? Dvs fläkten lät mycket?
Du kanske skulle byta fläkt istället? Bytte själv på min H40 till en Noctua NF-F12 PWM. Och blev såklart nöjd (det är ju noctua vi snackar om..)

Förstår inte vad du syftar på med att det skulle bli mindre att tänka på med en luftkylare jämfört med en sluten vattenkylning?

Pumpen låter jätte mycket. Och det är simplare med luftkylare(för min del)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yompe:

Pumpen låter jätte mycket. Och det är simplare med luftkylare(för min del)

Skickades från m.sweclockers.com

Jag la till det i edit. Men du hann svara.

Om pumpen låter onormalt mycket ska det ju gå att reklamera. Visst körde du pumpen i 100%? De kan föra oväsen annars. Plus att det såklart blir mindre effektivt.

Kör du 4 eller 2st RAM stickor?

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem

Pumpen körde på 100%(monterat bort vattenkylaren.

Har 4 stickor

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har det på att du kan ta bort heatsinks på vengeance stickorna. Då kan du köra med vilken luftkylare du vill.
Om det inte går, så kan man ju på många kylare flytta upp fläkten lite så den går ovanför ram minnena.
Jag vet att tex Noctua har på deras hemsida en lista över vilka stickor som passar till deras kylare. Kanske har andra tillverkare detsamma. Annars borde en snabb googling hitta svaret.

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacPain:

Jag har det på att du kan ta bort heatsinks på vengeance stickorna. Då kan du köra med vilken luftkylare du vill.
Om det inte går, så kan man ju på många kylare flytta upp fläkten lite så den går ovanför ram minnena.
Jag vet att tex Noctua har på deras hemsida en lista över vilka stickor som passar till deras kylare. Kanske har andra tillverkare detsamma. Annars borde en snabb googling hitta svaret.

Funderat på att ta bort heatsinken på ram minnena . Men då går ju garantin bort?

Funderar på noctua d-h14 om jag tar bort heatsinken på minnena.
Är den kylaren tyst och bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var det en H60 eller H60 v2 som du köpt?
Har du köpt en H60 så är det fullt normalt med problemet att den låter.

Får man ens lämna tillbaka kylaren till affären?
Vad jag vet så står det "Do not return to store!" i Corsair manualen.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Var det en H60 eller H60 v2 som du köpt?
Har du köpt en H60 så är det fullt normalt med problemet att den låter.

Får man ens lämna tillbaka kylaren till affären?
Vad jag vet så står det "Do not return to store!" i Corsair manualen.

har en h60 v2 och den låter som en mini kompressor.
typ att pumpen skrapar mot något!

finns inte en lapp där det står do not return to store

Permalänk
Medlem
Skrivet av yompe:

har en h60 v2 och den låter som en mini kompressor.
typ att pumpen skrapar mot något!

finns inte en lapp där det står do not return to store

Konstigt. Står iallafall så på en lapp som låg med till min H55 kylare.
För övrigt låter det ju som ett måndags ex. Byt på garanti istället innan du funderar på högljudd luftkylning.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av yompe:

Funderat på att ta bort heatsinken på ram minnena . Men då går ju garantin bort?

Funderar på noctua d-h14 om jag tar bort heatsinken på minnena.
Är den kylaren tyst och bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Om det går att sätta tillbaka de utan att det märks borde det ju va lugnt. Men har faktiskt ingen erfarenhet, så vet inte. Det borde gå att hitta mycket information om det dock.

Det är ju en väldigt populär kylare. Tror inte du skulle bli besviken.
Men som tidigare talare sa så tycker jag också att du ska byta din H60 mot en ny och se om inte den fungerar bättre.

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacPain:

Om det går att sätta tillbaka de utan att det märks borde det ju va lugnt. Men har faktiskt ingen erfarenhet, så vet inte. Det borde gå att hitta mycket information om det dock.

Det är ju en väldigt populär kylare. Tror inte du skulle bli besviken.
Men som tidigare talare sa så tycker jag också att du ska byta din H60 mot en ny och se om inte den fungerar bättre.

nu har jag retunerat min h60 och köpt en noctua d14!
vilken beast till en kylare! kyler dock så himla grymt.
under 60 i prime 95(oklockad) .

Permalänk
Medlem
Skrivet av yompe:

nu har jag retunerat min h60 och köpt en noctua d14!
vilken beast till en kylare! kyler dock så himla grymt.
under 60 i prime 95(oklockad) .

Nice nice. Jag sa ju att du inte skulle bli besviken ;D Noctua vet vad de sysslar med!

Hur gick de med Vengeance minnena då? Har du tagit bort några heatsinks?

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacPain:

Nice nice. Jag sa ju att du inte skulle bli besviken ;D Noctua vet vad de sysslar med!

Hur gick de med Vengeance minnena då? Har du tagit bort några heatsinks?

Pfft! Min be quiet är bättre:p
Hehe nej men kul att det blev bra ändå. Passade minnena?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Pfft! Min be quiet är bättre:p
Hehe nej men kul att det blev bra ändå. Passade minnena?

pffft dröm på du

noctua master race

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

pffft dröm på du

noctua master race

Nej men be quiet dark rock pro 2 presterar faktiskt bättre än d14 i flera tester. Sen är d14 så himla ful!
Är det verkligen så svårt att göra en kylare som inte har färgen brun i sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacPain:

Nice nice. Jag sa ju att du inte skulle bli besviken ;D Noctua vet vad de sysslar med!

Hur gick de med Vengeance minnena då? Har du tagit bort några heatsinks?

Yup bort med heatsinken!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yompe:

Yup bort med heatsinken!

Skickades från m.sweclockers.com

Blir inte minnena varma då? De är ju inte där för skojs skull.

Permalänk
Medlem

Jo men inte om jag stress testar. Cpu kylaren kyler ner den så den e knappt ljummen i idle

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köp en Noctua D-14 och ryck loss kylflänsarna på minnena, de behövs ändå inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Köp en Noctua D-14 och ryck loss kylflänsarna på minnena, de behövs ändå inte...

Precis det jag har gjort. Står i tråden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yompe:

Precis det jag har gjort. Står i tråden

Skickades från m.sweclockers.com

Woops...

Permalänk
Medlem
Skrivet av yompe:

Jo men inte om jag stress testar. Cpu kylaren kyler ner den så den e knappt ljummen i idle

Skickades från m.sweclockers.com

Snackar om ram minnena:p haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Snackar om ram minnena:p haha

Me 2 . Ramminnera blir kalla av cpukyllaren

Skickades från m.sweclockers.com