AMD kan inleda nästa generation grafikkort med Firepro – satsar på GPGPU

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Det här ser jag bara som bra då eventuella problem kan hinna lösas tills våra kort ska göras

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

Redan imorgon kommer ett annat monster , dåligt med news om det
http://www.youtube.com/watch?v=INy7m0nhb8A

Oj vad intressant och relevant till en diskussion om nya AMD kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Nja jag har för mig att de sa att det var OpenCL som de skiter i eftersom att de satsar på sin egna CUDA så att säga att Nvidia är kass på GPGPU är nog inte korrekt, utan Nvidia är kass på OpenCL. Har dock inte kollat på hur bra CUDA presterar så det kan mycket väl vara kasst också, men inte vet jag.

Edit: Jag antar att ett problem är att utvecklare kanske hellre skriver i OpenCL eftersom att det är just öppet, medans Nvidias CUDA är deras egna stängda lösning som vad jag vet bara fungerar för Nvidia kort. Själv så skulle jag föredra en öppen lösning.

Jo, men det känns som en ganska kass approach Med tanke på att de flesta GPGPU-lösningar använder just OpenCL, så kan man faktiskt säga att Nvidia är kassa på GPGPU. Dem har nischat korten mot ett segment som inte många använder. Dessutom blir det svårt att jämföra Nbidia mot AMD just för att det inte går att jämföra i CUDA-beräkningar, vilket lämnar GPGPU jämförelser till just OpenCL

Visa signatur

Krusidullen är stulen