Permalänk

Vattenkylning i 900D

Har några frågor angående vattenkylning i ett 900D chassi, först och främst så har jag tänkt kyla processor samt 3 st grafikkort med 2 st "Phobya G-Changer 480 V.2 - Full Copper" radiatorer som drivs av en "Alphacool VPP655 Single Edition (Laing D5)" fläktar till detta blir mest troligt Corsair SP120 Quiet Edition.

Så till frågorna:

Vad tror ni om radiatorerna? Behövs det mera? Finns det bättre radiatorer i samma storlek?

Och kommer min pump palla detta eller behöver jag 2 st?

Sett att många kör 8 fläktar på en 480 radiator, är det verkligen nödvändigt?

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Erustoerd:

Har några frågor angående vattenkylning i ett 900D chassi, först och främst så har jag tänkt kyla processor samt 3 st grafikkort med 2 st "Phobya G-Changer 480 V.2 - Full Copper" radiatorer som drivs av en "Alphacool VPP655 Single Edition (Laing D5)" fläktar till detta blir mest troligt Corsair SP120 Quiet Edition.

Så till frågorna:

Vad tror ni om radiatorerna? Behövs det mera? Finns det bättre radiatorer i samma storlek?

Och kommer min pump palla detta eller behöver jag 2 st?

Sett att många kör 8 fläktar på en 480 radiator, är det verkligen nödvändigt?

Ska nog räcka! pumpen borde klara detta , 8 fläktar är ej nödvändigt..

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Hedersmedlem

*** bumpning ***

Jag har raderat ett inlägg pga att det bryter mot forumreglerna.

Citat:

§ 4 Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/KimTjik