Permalänk
Avstängd

Kan tejpen smälta? Behöver svar snabbt!

Det är så att installerat mitt H60 från corsair och jag gjorde nog det dummaste som finns. Fläkten som kom med kylaren kunde inte skruvas på radiatorn, så jag tog vanlig tejp och tejpade varje hörn av fläkten. Och nu är jag jätte orolig. Tror ni tejpen kan lossna och att fläkten ramlar på grafikkortet? Blir radiatorn varm? Då skulle jag tro att tejpen kan smälta. Har inte tejpat på själva radiatorn utan det är mer på sidan av radiatorn. Tror ni det kan hända nåt??? Sjukt orolig.

Permalänk
Medlem

Om fläkten som följde med inte gick att skruvas fast på radiatorn så är det antingen fel på produkten eller så har DU gjort fel.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Tejpen kommer knappast smälta, men det finns ingen garanti att den orkar hålla kvar fläkten.

Får det inte plats eller har du misslyckats att skruva i 4 skruvar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ant3:

Om fläkten som följde med inte gick att skruvas fast på radiatorn så är det antingen fel på produkten eller så har DU gjort fel.

Jag såg att de långa skruvarna gick in i radiatorn och sen in i fläkten. Men fläkten ramlade bara av hela tiden så jag tejpade fast det med lite tejp

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Callema:

Tejpen kommer knappast smälta, men det finns ingen garanti att den orkar hålla kvar fläkten.

Får det inte plats eller har du misslyckats att skruva i 4 skruvar?

Provade med samma tejp och satte på spisen och la tejped på spisen. Det smälte aldrig. Men nu ät frågan om det håller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av poppis23:

Jag såg att de långa skruvarna gick in i radiatorn och sen in i fläkten. Men fläkten ramlade bara av hela tiden så jag tejpade fast det med lite tejp

Skrivet av poppis23:

Provade med samma tejp och satte på spisen och la tejped på spisen. Det smälte aldrig. Men nu ät frågan om det håller

Haha wut, gör om det imorgon när du inte är lika trött Hur kan fläkten ramla av om du skruvat fast den? O.o

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mr_svahn:

Haha wut, gör om det imorgon när du inte är lika trött Hur kan fläkten ramla av om du skruvat fast den? O.o

Bara man rörde lite på fläkten så gick den av. Och jag såg klart o tydligt att skruvarna var inne i fläkten

Permalänk
Medlem
Skrivet av poppis23:

Jag såg att de långa skruvarna gick in i radiatorn och sen in i fläkten. Men fläkten ramlade bara av hela tiden så jag tejpade fast det med lite tejp

Går skruvarna igenom radiatorn?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simon253:

Går skruvarna igenom radiatorn?

Det gjorde dem. Fattar inte varför det inte höll fläkten för

Permalänk
Avstängd
Skrivet av poppis23:

Bara man rörde lite på fläkten så gick den av. Och jag såg klart o tydligt att skruvarna var inne i fläkten

Om det är som på min H80 så ska dem gänga i radiatorn...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av poppis23:

Det gjorde dem. Fattar inte varför det inte höll fläkten för

Dom ska inte gå igenom radiatorn.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Har haft datorn igång i cr 11 timmar. Kan säga att tejpen fortfarande håller

Permalänk
Medlem
Skrivet av poppis23:

Det gjorde dem. Fattar inte varför det inte höll fläkten för

men är hålen för stora eller trillar även skruvarna av. Om inget funkar skaffa silvertejp. Man kan laga att med gaffa, till och med flygplan http://youtu.be/pFy5SqY_5tg .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matnojje:

men är hålen för stora eller trillar även skruvarna av. Om inget funkar skaffa gaffa tejp. Man kan laga att med gaffa, till och med flygplan http://youtu.be/pFy5SqY_5tg .

Skruvarna satt fast fortfarande i radiatorn. Just fläkten som bara ramlade av.

Permalänk
Proffsmobbare

Hade det inte varit lättare att bara läsa instruktionerna och göra rätt från början?

Permalänk
Medlem

Tejpen kommer inte smälta, jag skulle dock inte våga lita på att den alltid orkar hålla uppe en fläkt. Hitta någon starkare tejp, typ silvertejp, eller kontrollera noga om du verkligen installerat allt på rätt sätt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

Gör om gör rätt, du skruvar väl fast fläkten i radiatorn inte tvärtom?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laine:

Hade det inte varit lättare att bara läsa instruktionerna och göra rätt från början?

Men herregud. Jag gjorde det. Inte mitt fel att fläkten gick av.

Skrivet av JonteP0nte:

Tejpen kommer inte smälta, jag skulle dock inte våga lita på att den alltid orkar hålla uppe en fläkt. Hitta någon starkare tejp, typ silvertejp, eller kontrollera noga om du verkligen installerat allt på rätt sätt.

Ja silvertejp har jag. Det lär hålla va?

Permalänk
Medlem

Skruvarna går först in i fläkten, sen in i radiatorn. Som många redan skrivit, gör om, gör rätt.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av poppis23:

Men herregud. Jag gjorde det. Inte mitt fel att fläkten gick av.

Ja silvertejp har jag. Det lär hålla va?

Ja som sagt man kan laga flygplan med silvertejp (gaffatejp fast inte riktigt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Hade det inte varit lättare att bara läsa instruktionerna och göra rätt från början?

Kolla på dessa instruktioner så är det enkelt. Skruven SKA gå genom fläkten sen skruvas fast i radiatorn, då kommer den ingenstans då den sitter mellan chassit och radiatorn.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorg:

Skruvarna går först in i fläkten, sen in i radiatorn. Som många redan skrivit, gör om, gör rätt.

Jag hade för mig att fläkten skulle blåsa på själva radiatorn. Och dessutom vill jag att det ska blåsa ut inte in

Permalänk
Medlem
Skrivet av poppis23:

Men herregud. Jag gjorde det. Inte mitt fel att fläkten gick av.

Ja silvertejp har jag. Det lär hålla va?

Ta en bild på hur du har gjort och visa oss!

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Damir2d:

Ta en bild på hur du har gjort och visa oss!

Har ingen aning om hur man lägger upp bilder här

Permalänk
Medlem
Skrivet av poppis23:

Ja silvertejp har jag. Det lär hålla va?

Det finns inga garantier, men definitivt bättre än "vanlig" tejp.

Du skulle inte kunna försöka plåta hur det ser ut nu och var felet ligger? Det blir mycket enklare att förstå exakt vad som har gått snett då.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av poppis23:

Jag hade för mig att fläkten skulle blåsa på själva radiatorn. Och dessutom vill jag att det ska blåsa ut inte in

Den kommer blåsa ut om du vänder fläkten rätt

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Damir2d:

Den kommer blåsa ut om du vänder fläkten rätt

Men måste inte själva fläkten blåsa på radiatorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av poppis23:

Men måste inte själva fläkten blåsa på radiatorn?

Nix, så vitt jag vet gör det ingen direkt skillnad. Luften som flåsas ur fläkten måste ju dras in från någonstans.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av poppis23:

Men måste inte själva fläkten blåsa på radiatorn?

Nej den kan dra ut luft med eller jag märker ingen skillnad. Man jag drar in luft i chassit istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonteP0nte:

Nix, så vitt jag vet gör det ingen direkt skillnad. Luften som flåsas ur fläkten måste ju dras in från någonstans.

Ok då tänkte jag fel där. Hade för mig att radiatorn behövde fläkten på sig för att få luft