AMD sänker priset på Radeon HD 7990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

"Extrema åsikter" den var bra den

Att CF inte fungerar "perfekt" ja det ska gudarna veta...

Ja för SLI har ju aldrig haft problem samt nvidia drivisar är bäst tjoho för brända 590's och krasher i drivor.

äger du just nu ett 7990 ?, har du testat 7990 med nya drivrutiner ?.

Du låter extremt mycket fanboy.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Om man verkligen vill ha spelen som följer med är detta kanske det är värt att fundera på.
Gtx780 skulle jag hellre ta eller vänta på AMDs nya serie som borde komma snart.

Någon som har koll på om det på något sätt går att sälja spelen som följer med?

Du får koder via säljaren av kortet, som du sen använder på hemsidan som sen kan användas i steam IIRC. kan ha fel.

EDIT: * Som sen kan säljas tror jag.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

"Extrema åsikter" den var bra den

Bara för man har en åsikt som inte stämmer överens med en annans så blir den helt plötsligt extrem ^^
Men det är ju klart, man ska ju inte hacka på AMD för dom har ju fixat några utav problemen finns ju fortfarande CF profiler som fungerar uselt men så här 3månader efter launch som fick pushas fram pga dåliga drivrutiner så borde man ju hylla dom istället

Skulle gärna vilja ha tips hur man kan hitta denna infon på spel som inte ens släppts ännu.
Att CF inte fungerar "perfekt" ja det ska gudarna veta...

Igen. Är man inte medveten om att Crossfire/SLI inte funkar korrekt på alla spel får man ta smällen. Köper man ett grafikkort i blindo för ett spel som inte släppts får man igen ta smällen. Köper man grisen i säcken får man skylla sig. Är man orolig att ens spel inte kommer funka bra får man helt enkelt avstå från Crossfire/SLI vilket många idag gör.

Vissa kör inte Crossfire/SLI p.g.a. av detta. Andra accepterar detta och kör endå men stänger av vid större problem. Andra försöker komma på lösningar att gå runt problemen.

DualGPU har varit ett problem, kommer vara ett problem i framtiden om man nu inte kommer på en annan teknik än AFR som har en general bra prestanda all around och inte kommer med nackdelarna från AFR.

Att sedan folk hackar på vare sig AMD eller nVidia så finns det alltid en uns sanning. Att AMDs drivrutiner inte varit i närheten av nVidias var som sagt p.g.a. deras dåliga drivrutin strategi samt dålig investering av QA samt programmerare eller någon vidare PR/Kundtjänst slår tillbaka på dom hela tiden även idag och säkert framöver.

Nvidias sätt att köpa företag och sedan stänga in det till deras egna produktportfölj. Eller fula taktiker hjälper inte heller.

Att det sedan finns blinda fanboys på Sweclockers som blint köper nVidia/Intel för det är vad de har lärt sig alltid funkar. Eller AMD fanboys som hejar på underdog men också blint tittar bort på problem som företaget faktiskt har.

Fanboys kommer alltid finnas, vissa kommer förstöra diskussioner eller helt blint kommer försöka få fram sin åsikt och hoppa på andra som tycker annorlunda. Så är det bara och är livet.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Är man inte medveten om att SLI/Crossfire inte funkar perfekt i varje spel så får man ta smällen.

Jag skulle helst vilja säga att om man inte är redo att slåss med drivrutiner oavsett vilken multigpulösning man kör på så ska man inte köra mer än ett kort eller köpa en Mac.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

Ja för SLI har ju aldrig haft problem samt nvidia drivisar är bäst tjoho för brända 590's och krasher i drivor.

äger du just nu ett 7990 ?, har du testat 7990 med nya drivrutiner ?.

Du låter extremt mycket fanboy.

Dagens att du kallar mig för fanboy, snälla lämna forumet istället för att försöka göra påhopp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Dagens att du kallar mig för fanboy, snälla lämna forumet istället för att försöka göra påhopp.

Skickades från m.sweclockers.com

Du kanske ska kolla upp vad du snackar om, eller visa fakta innan du gör påhopp, om du inte kan göra det utan bara snacka skit om produkter borde du lämna forumet.

Har själv testat både SLI och crossfire och vet gott och väl att båda har haft problem.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

Du kanske ska kolla upp vad du snackar om, eller visa fakta innan du gör påhopp, om du inte kan göra det utan bara snacka skit om produkter borde du lämna forumet.

Har själv testat både SLI och crossfire och vet gott och väl att båda har haft problem.

Jag har inte ens nämnt SLI och pratar om egna erfarenheter samt poster från diverse forum och tester som visat problemen med usla frame timings.
Vilka påhopp menar du att jag gjort?
Att dela med mig utav min åsikt baserad på det jag upplevt själv och lärt mig istället för att gå med i en ryggdunkarklubb och höja vissa saker ovan skyarna.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

"Extrema åsikter" den var bra den

Bara för man har en åsikt som inte stämmer överens med en annans så blir den helt plötsligt extrem ^^
Men det är ju klart, man ska ju inte hacka på AMD för dom har ju fixat några utav problemen finns ju fortfarande CF profiler som fungerar uselt men så här 3månader efter launch som fick pushas fram pga dåliga drivrutiner så borde man ju hylla dom istället

Nej, extremt som i att de är extremt överdrivna, om ett ämne du antagligen inte vet speciellt mycket om, eller du kanske i dagsläget sitter på ett 7990 med senaste drivers? Jag har inte på något sätt påstått att de ska hyllas, jag har konstaterat att varken du eller jag vet speciellt mycket om hur det presterar i dagsläget, och då blir det fånigt att uttala sig om, än en gång överdriver du.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Jag skulle helst vilja säga att om man inte är redo att slåss med drivrutiner oavsett vilken multigpulösning man kör på så ska man inte köra mer än ett kort eller köpa en Mac.

Snarare köpa en konsol Då även Mac lider av att följa specificationer för OpenGL.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nej, extremt som i att de är extremt överdrivna, om ett ämne du antagligen inte vet speciellt mycket om, eller du kanske i dagsläget sitter på ett 7990 med senaste drivers? Jag har inte på något sätt påstått att de ska hyllas, jag har konstaterat att varken du eller jag vet speciellt mycket om hur det presterar i dagsläget, och då blir det fånigt att uttala sig om, än en gång överdriver du.

Senaste beta drivrutinen.*

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Senaste beta drivrutinen.*

Värt svar...

(Precis som detta)

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Synd på kylaren bara, varför kunde de inte ha en som åtminstone försöker få ut lite värme ur lådan det lär ju bli ugnsvärme med det där kortet. Referenskylaren på 7970 vertikalt monterad är ändå svårslagen när det gäller kylning.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Går att få ett 7990 ännu billigare från Pixmania.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1854153

Permalänk
Medlem

Pixmania väljer väl man bort alla dagar i veckan?

Någon som vet om dem har fått nån ordning på coil whinet i HD7990?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Pixmania väljer väl man bort alla dagar i veckan?

Någon som vet om dem har fått nån ordning på coil whinet i HD7990?

Så vitt jag hört är det rätt vanligt men inte alla kort har coil whine, det är lite lotteri antar jag.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Oki det låter ju inte direkt trevligt.
Får la hoppas att det finns nån tillverkare som gör sig av med detta coil whine på korten innan dessa skickas ut.

Permalänk
Medlem

Äger 4st ASUS HD 7990 och har inte haft problem med coil whine på något utav korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00x:

Äger 4st ASUS HD 7990 och har inte haft problem med coil whine på något utav korten.

Fyra stycken ??? Varför har du fyra stycken för ?

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz