Permalänk

Flytta hårddisk!

Hej!
Vet att det finns olika trådar lite hör och var om detta..
Iaf så har jag löpt en SSD Crucial M4 512GB.
I min dator har jag en Seagate 2TB, nu vill jag ha mitt Windows samt filer/dokument osv på den.

Hur gör jag?
Har lite spel och så men det gör inget dem kan jag flytta enkelt/ladda ner igen

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Enklast är väl att ominstallera Windows på den nya disken, utan den gamla inkopplat. Tar ju inte så lång tid egentligen. Sen in med den gamla och börja flytta och rensa.

Permalänk
Skrivet av Trixtr:

Enklast är väl att ominstallera Windows på den nya disken, utan den gamla inkopplat. Tar ju inte så lång tid egentligen. Sen in med den gamla och börja flytta och rensa.

Okej, men det går att köra "2" Windows ett nytt på SSD'n och ett "gammalt" på Hårddisken?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Skrivet av lillen99:

Okej, men det går att köra "2" Windows ett nytt på SSD'n och ett "gammalt" på Hårddisken?

Mvh: Eric

Ja, det går!

Permalänk
Medlem

Se till att den nya på hårddisken får prio (c:) sen kan man bara deleta windows på den mekaniska för att spara plats

Permalänk
Avstängd

Det du gör är att installerar windows på din ssd, gör färdigt hela installationen. Sen när du ska starta din dator så väljer du att Boota ifrån SSD disken vid uppstart. Alternativet är att göra en fuling och boota direkt från ssd med Sata kabeln urdragen från din mekaniska disk,och sen sätta i den när din dator är igång.. Dock inget man skall rekommendera. Men jag gör så Sen skulle jag inte sprätta på alla din dokument och sånt på din ssd. Använd ssd för program och sånt och lägg all media på din mekaniska disk.

Skrivet av lillen99:

Okej, men det går att köra "2" Windows ett nytt på SSD'n och ett "gammalt" på Hårddisken?

Mvh: Eric

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ