Entusiaster och gamers fortsätter köpa PC-datorer – stabil tillväxt till 2016

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Varför ska vi konsumenter spendera 10K om året på hårdvara, när det knappt finns spelvärda spel?

Tänkvärt!
Jag håller med, nu för tiden satsas det stora pengar på att få spel att se bra ut istället för våga lägga pengra på att få bra spel.
AAA-tillverkarna styrs av ekonomer(*) och "en ny version per år med tre DLC"-tänket.
Undersök indie, Sourceforge och kickstarter.
Där finns mycket som är lovande.

(*): Självklart är det pengar som styr och så kommer det att förbli, men var finns eldsjälarna och pionjärerna?
Jag saknar nytänk; en ny spelgenre, en helt ny spelide, en ny synvinkel.
Den sista jag kommer på Portal....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Försäljningen av persondatorer faller, men inte när det kommer till de allra kraftfullaste maskinerna. Tvärtom uppgraderar gamers och entusiaster som aldrig förr.

Läs artikeln

Kul!
Fler borde våga sig på att öppna chassit på sin PC och ta en titt på innehållet.

För mig är PCn den självklara spelplattformen.
Konsollerna passar mer in i smartphones/paddor-facket, dvs mer åt tidsfördrivshållet.
Men eftersom jag har en HTPC har jag inget behov för någon konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

(*): Självklart är det pengar som styr och så kommer det att förbli, men var finns eldsjälarna och pionjärerna?
Jag saknar nytänk; en ny spelgenre, en helt ny spelide, en ny synvinkel.
Den sista jag kommer på Portal....

Håller helt klart med dig, tycker folk borde titta lite mera utanför efter trevliga indieföretag
där man faktiskt försöker att komma på något nytt då de stora spelföretagen i stort sätt bara sitter och drar ut på spelen så långt som möjligt såsom exempel CoD och BF.

Några spel jag själv tycker folk kan ta en titt på är Chivalry: Medieval Warfare och även Red Orchestra 2, redigt trevliga spel!

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

PC-datorer, RAM-minne, CD-skivor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Några spel jag själv tycker folk kan ta en titt på är Chivalry: Medieval Warfare och även Red Orchestra 2, redigt trevliga spel!

Chivalry är riktigt bra, även om det blir roligare när man kör egen server och höjer hastigheten lite.
120-130% e lagom. Lanade med polare och han som hade servern fipplade mellen 10-200%, det gav en del skratt

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bad Habit:

Eh va? Bf 3,crysis, snart bf4.. finns säkert fler jag missat som man bara kan glömma att spela på en low-mid end dator, eller konsol..

Skickades från m.sweclockers.com

För det första så ser BF4 ut som BF3...inte särskilt imponerande

Crysis ser väl rätt bra ut om man jämför med tidigare spel, ingen "wow" faktor dock

Permalänk
Medlem

Snicksnack om nya spel, det ska se ut såhär och de ska finnas detta.
Självklart att det är kul när spel utvecklas grafikmässigt, men jag sitter fortfarande och spelar Trackmania Forever, sjukt bra och underhållande spel och även mina barn spelar det med mig ^^
Det var längesen jag sålde mitt PS2 och körde helt utan konsol, dock med undantaget att jag saknade FF10 sjukt mycket och gör det fortfarande.
Har en htpc som står för casual gaming och även som speldator till barnen.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Tänkvärt!
Jag håller med, nu för tiden satsas det stora pengar på att få spel att se bra ut istället för våga lägga pengra på att få bra spel.
AAA-tillverkarna styrs av ekonomer(*) och "en ny version per år med tre DLC"-tänket.
Undersök indie, Sourceforge och kickstarter.
Där finns mycket som är lovande.

När det väl kommer ett högbudget spel med lite nya ideer så säljer det inget vidare. Det är inte bara spelbolagen som måste tänka om, spelarna som köper spel måste våga betala för spel som inte är 100% mainstream också.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Bra nyheter Känns som att det var längesen man läste så pass bra nyheter.

Själv kör jag allt på max (utom AA och AF) och datorn klarar det än (spel från >2010). Kommer maxklocka processorn och grafikkortet när jag väl måste och det kommer bli när Company of Heroes 2 blivit någorlunda fixat.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]