Funderar på SSD köp - lite råd

Permalänk

Funderar på SSD köp - lite råd

Hej

Jag funderar på att köpa den här SSDn imorgon.
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/sa...
Ska jag köpa basic versionen eller gå efter EVO som kostar lite mer?

Måste jag köpa till SATA kabel och 3.5 adapter till SSDn?

Tack

Permalänk
Medlem

Gå efter EVO Det kommer även programvara till den som cachar och prel tester verkar riktigt lovande ( stödet för denna kommer i nuläget inte till basic versionen )

Permalänk

Evo finns inte i lager nånstans just nu. Inet flyttade bak sina datum ännu längre än innan för några dagar sedan. Har vi otur kan det dröja.

Permalänk

Jag tror jag köper en basic, förhoppningsvis är det inte stor prestanda skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Jag tror jag köper en basic, förhoppningsvis är det inte stor prestanda skillnad

Som jag ser det är en SSD en SSD i prestanda, sen i kvalitét och hållbarhet är det inte samma sak.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Hej

Jag funderar på att köpa den här SSDn imorgon.
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/sa...
Ska jag köpa basic versionen eller gå efter EVO som kostar lite mer?

Måste jag köpa till SATA kabel och 3.5 adapter till SSDn?

Tack

Angående SATA kabel och adapter de följer inte med i Samsungs "Basic kit". Är du säker på att du måste ha en adapter till 3.5", många vaggor i chassin har hål för att fästa 2.5"-enheter.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk

Ska kolla upp det imorgon. Jag känner mig ganska nervös inför installationen , har aldrig gjort det tidigare.
Men det måste göras och jag kommer att klara av det :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Ska kolla upp det imorgon. Jag känner mig ganska nervös inför installationen , har aldrig gjort det tidigare.
Men det måste göras och jag kommer att klara av det :/

Det är inte alls farligt, en SSD är mycket okänslig för skador jämfört med andra komponenter.

Visa signatur

5900X | 3080