Permalänk
Medlem

ssd i en laptop

tja! jag kör en Samsung Pro Basic 840-Series 128GB på en laptop och jag känner inte en stor skillnad från hd?
datorn är en acer 5738z,
jag har en ssd på min stationära och den startar på 20 sec och allt öppnar snabbt.
kan cpun och ram kan va anledningen? eller?

Permalänk

20sec var ganska mycket tbh! Min ssd tar mig till loggin screen på 3-4 sekunder på windows. Har du möjligtvis proppat dem fullt med skit? Sen är jag inte super high på datorer men ssd kanske inte är lika bra på laptop om du inte ligger i "top" listan på hårdvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackofaces1:

20sec var ganska mycket tbh! Min ssd tar mig till loggin screen på 3-4 sekunder på windows. Har du möjligtvis proppat dem fullt med skit? Sen är jag inte super high på datorer men ssd kanske inte är lika bra på laptop om du inte ligger i "top" listan på hårdvaran.

aha men
WTF i singnaturen ser du mina komponenter till min stationära (som tar ca 20 sec att starta)
ssd : A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB
jag har bf3 o andra spel och det är ca 13 gb kvar

Permalänk
Rekordmedlem

Hur länge tar datorn för att komma igång då? Det är ju anat än disken som brukar ta tid i starten, datorn ska ju genom post innan den börjar starta, själv så tycker jag att en ssd ger större nytta i en äldre laptop än en ny stationär dator där man sällan upplever särskilt stor skillnad om man har mycket ram och sällan startar om ( 1 gång i månaden )

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.