Konstig mapp på hårddisken efter uppdatering med windows update

Permalänk
Medlem

Konstig mapp på hårddisken efter uppdatering med windows update

började installera uppdateringar från windows update igår å mitt under uppdateringen var jag tvungen att stänga av datan på start knappen, å sen märkte jag att jag har fått en konstig mapp på min hårddisk som jag inte kan ta bort för att jag inte ha behörighet till det.

Någon som vet hur jag kan ta bort den på nåt sätt?
Mappen heter 2bd5b411adefdbd0cd230776

Permalänk
Medlem

vilken disk är det?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

låter som en tempmapp under windows för installation. testa kör om uppdateringen och se om den finns kvar?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

vilken disk är det?

mappen ligger på min lagringsdisk E:

Skrivet av trickysaer:

låter som en tempmapp under windows för installation. testa kör om uppdateringen och se om den finns kvar?

testade precis att installera om uppdateringen å mappen ligger fortfarande kvar

Permalänk
Medlem

Om du har installerat Windows 7 Service Pack 1 så skapas en kopia som du kan ta bort via Diskrensning http://bengansblogg.wordpress.com/2011/03/29/windows-7-servic...

Edit: Eftersom filen inte ligger på systemdisken så kan det vara en systemavbild eller en säkerhets kopia som du själv har skapat eller via en konfigurerad säkerhetskopiering.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Om du har installerat Windows 7 Service Pack 1 så skapas en kopia som du kan ta bort via Diskrensning http://bengansblogg.wordpress.com/2011/03/29/windows-7-servic...

det e inte service pack som jag har installerat, uppdateringen e till netframework 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnsn:

det e inte service pack som jag har installerat, uppdateringen e till netframework 4

Har du skapat eller konfigurerat någon säkerhetskopia?

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Har du skapat eller konfigurerat någon säkerhetskopia?

nej, det har jag inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnsn:

nej, det har jag inte

Har du lagt över växlingsfil (pagefil/swapfil) från C: till E:?

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Har du lagt över växlingsfil (pagefil/swapfil) från C: till E:?

nej det har jag inte, mappen dök upp av sig själv efter att jag installerade uppdateringar från windows upate

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnsn:

nej det har jag inte, mappen dök upp av sig själv efter att jag installerade uppdateringar från windows upate

Om du stör dig på att se den, dölj den. Jag hade också en mapp med ett konstigt namn och löste det så.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Radera den bara. Inget kommer hända, det brukar bli så för mig också när jag uppdaterar/installerar program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MicroTorrent:

Radera den bara. Inget kommer hända, det brukar bli så för mig också när jag uppdaterar/installerar program.

jag kan inte radera den, den e låst å det står att jag inte ha behörighet till det

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnsn:

jag kan inte radera den, den e låst å det står att jag inte ha behörighet till det

Är du inte admin?

Permalänk
Medlem

nu har jag lyckats radera mappen, laddade ner ett program som heter io unlocker som låste upp och raderade mappen

Permalänk
Medlem
Skrivet av MicroTorrent:

Är du inte admin?

Även admin saknar behörighet till vissa ssytemfiler , vet man hur så kan man ändra behörighet även på såna filer.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Även admin saknar behörighet till vissa ssytemfiler , vet man hur så kan man ändra behörighet även på såna filer.

Jo det vet jag men filen lät ju inte direkt som en systemfil och när jag brukar få liknande filer så kan jag radera de utan problem.