Sonys onlinetjänst kommer kosta pengar

Permalänk
Medlem

Sonys onlinetjänst kommer kosta pengar

Hur snikna och snåla kommer sony tillslut bli? Värre än microsoft med hästlängder

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Fyfan, dom är ju som iglar.

Permalänk

Inte köpt och inte tänkt köpa en Sonypryl sedan skandalen 2005

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag håller mig till pc tills något vettigt är beslutat. Idag handlar det mest om att låsa så mycket som möjligt till betal tjänster och tvinga folk köpa så mycket tillbehör som möjligt för att fungera fullt ut.

Imo så kanske tillochmed kan OUYA vara intressant må man tro?

btw vill jag exempel spela xbox kör jag bara in usb sladden i datorn då de mesta spelen som jag spelar har kompatibilitet med dosan.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Det enda du betalar för är multiplayer på Sonys servrar (inte som om man kan hosta egna, och upp till företagen att välja verkar det som. F2P spel (som hostar på egna servrar?) kommer inte kräva PS+.)

Sämre deal än PS3-erans PSN helt klart, men inte orimligt.

En sak bara: Du är helt säker på att du undvikit bias i formuläret?

Permalänk
Medlem

Länka gärna till någon källa. Mycket enklare för folk att kunna utveckla en åsikt ifall de har mer fakta.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg

Permalänk
Medlem

Källa?

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Tycker själv PS+ är mycket värt det, då man betalar runt 480kr/år och så får man fler spel än man hinner spela. Bra spel dessutom, till både PS3 och PS vita (Och snart PS4)

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Meh, betalar redan idag för xbox live guld, har ingenting emot att betala för det på Playstation, det verkar är ju mer en tjänst som man kan nå på flera plattformar så det är väl egentligen bättre på det sättet.

I övrigt gillar jag alternativen på pollen, finns bara som rimmar bra med Sony.. M$ fanboy som är butthurt much?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmfrid:

Länka gärna till någon källa. Mycket enklare för folk att kunna utveckla en åsikt ifall de har mer fakta.

Skrivet av alatan:

http://www.destructoid.com/ps4-s-dc-universe-online-planetsid...

http://kotaku.com/sharing-and-streaming-will-be-free-on-ps4-b...

Dessa två korta artiklar borde ge en lite klarare bild om vad det handlar om. Endast multiplayer via Sony servrar är låst till Plus-medlemmar. Netflix, Skype, streaming, f2p-spel är exempel på tjänster som inte kräver PS+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Meh, betalar redan idag för xbox live guld, har ingenting emot att betala för det på Playstation, det verkar är ju mer en tjänst som man kan nå på flera plattformar så det är väl egentligen bättre på det sättet.

I övrigt gillar jag alternativen på pollen, finns bara som rimmar bra med Sony.. M$ fanboy som är butthurt much?

Nog en respons på denna poll

http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...

Permalänk
Medlem

du borde lägga till ett svar; Nej, det är inte bra.
ingen av svaren passar på min åsikt.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

För mig spelar det ingen roll, har vart ps+ member sen dem släppte det. Så i mina ögon är det guld värt och vara det mycket fina spel man får

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Vilka fjantiga alternativ. För pengarna går till VDns ficka.

Permalänk
Medlem

Ser inte problemet med att betala för tjänsten, betalar för wow så varför skulle jag inte kunna betala för ps4?
Nu kommer jag nog inte köpa en konsol men ifall jag skulle...

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Varför finns det bara kassa alternativ att välja mellan? Dessutom kräver Xbox One samma sak så vet inte varför det alternativet är ens med. Detta är gamla nyheter och i PSPlus så får man med gratis spel varje månad och det krävs inte för F2P spel eller internettjänster som Skype och Netflix. Tillbaka till Fragbite med dig tack.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Trist men jag spelar inte online så förhoppningsvis slipper jag betala.

Permalänk
Medlem

Är Sonys VD's ficka Synonym för Sonys egna servrar? Dvs det enda som du betalar för? Som betyder underhåll och laggfritt för bästa spelupplevelse. Det är ingen riktig seriös poll du gjort, känns mer som en ursäkt att skapa osämja mellan fanboys.

Din poll säger 2 "3" saker: jag borde inte vara här och allt med Sony är dåligt för dina pengar går till Sony's VD.

Permalänk
Medlem

Detta är väl inte så konstigt med tanke på att de säljer konsollerna med förlust samt att servrar kostar en del i drift och underhåll, detta gäller både ms och sony. Sen en 500 kr per år. är det verkligen så mycket? Har man inte råd med det så vette fan hur man har råd med konsollen + spel.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Hur snikna och snåla kommer sony tillslut bli? Värre än microsoft med hästlängder

'Bojkott' stavat Boycott. Det är ifrån ett namn, lite kuriosa.

Microsoft tar betalt och nu gör också Sony det.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

'Bojkott' stavat Boycott. Det är ifrån ett namn, lite kuriosa.

Microsoft tar betalt och nu gör också Sony det.

Nej, Bojkott stavas bojkott. http://sv.wikipedia.org/wiki/Bojkott

OnT: Härligt ovinklade röstningalternativ förresten:p

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem

Xbox fanboy som skapat tråden, om man ska döma efter alternativen

Permalänk
Medlem

Älskar att majoriteten väljer att betala Sonys VD vilket i stort sett är ett misslyckande för TS med vinklad troll-poll för att skapa irritation och osämja mellan lägren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Älskar att majoriteten väljer att betala Sonys VD vilket i stort sett är ett misslyckande för TS med vinklad troll-poll för att skapa irritation och osämja mellan lägren.

Haha, jag med. Trodde det inte fanns xbox fanboys kvar efter xbox one fiaskot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteMC:

Nej, Bojkott stavas bojkott. http://sv.wikipedia.org/wiki/Bojkott

OnT: Härligt ovinklade röstningalternativ förresten:p

Citat:

Ordet har sitt ursprung från engelskans boycott som kommer av att irländska arrendatorer på 1880-talet vägrade arbeta för egendomsförvaltaren Charles Boycott.

Skulle tro att det var det han menade. Men nu är vi i sverige.

Visa signatur

Shuttle XPC Z170R8 V2
Microsoft Surface Pro

Permalänk

Låter som ett Xbox-fanboy som har skapat tråden... Själv tycker jag att det skulle vara värt det, ifall jag nu köper PS4.. Priset verkar helt okej och PS+ är ingen dålig sak enligt mig... nästan som att det är värt det då man spelat PS3 online gratis i ett antal år medans xbox har tagit betalt...

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Tycker också det är helt okej att dom tar ut en summa varje månad för sina tjänster. Säga vad man vill men får dom in pengar varje månad kommer dom även lägga mer krut till att förbättra den om den nu inte skulle vara flawless ibörjan.
Har alltid föredragit xbox-live framför psn och jag tror personligen att det är för att dom har haft det som betaltjänst. Man får vad man betalar för

Permalänk

Wow hur efter är den här tråden?
De sa det för ett par månader sen, tror de sa det redan i maj

Permalänk
Medlem

Det här var nog den mest vinklade pollen jag sett i mitt liv. Jag tycker det är bra på ett sätt att ta betalt. Då har de mer pengar på att göra Playstations online tjänster bra. Jag var inte så förtjust i ps3s online-delar då jag tyckte att de var riktigt långsamma ibland. Om de tar betalt för tjänsten så finns det större incitament att förbättra tjänsten då det kan bli en inkomst och inte bara en ökninga av basenhets försäljningen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Tycker svaren till pollen borde vara lite mer neutrala, och så ska "Ja" svaret inte låta så sarkastiskt för det finns folk som tycker det är bra.

Visa signatur

The honey badger doesn't care.