SSD:n havererat. Behöver ny pronto!

Permalänk

SSD:n havererat. Behöver ny pronto!

Hallå där, för ett par veckor sen så gick min ssd sönder. (huvuddisk) och dum som jag är har jag slarvat bort kvitto. Ska förmodligen in till Göteborg idag och köpa en ny, budgeten ligger väl runt max 900kr. Och iom att det är i butik jag ska köpa så är det antingen Inet eller Webhallen som gäller..
Så ge mig tips!

Mvh

Har inga speciella krav, minst 120gb lagring, sata 3

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem

Köp Samsung eller Intel så blir det säkert bra

Permalänk
Medlem

en 120gb samsung 840 EVO eller vanliga 840 basic/pro kan du köpa

Permalänk
Skrivet av Alpha77:

Köp Samsung eller Intel så blir det säkert bra

Har hört att plextor gör bra ssd'er vet du något om deras?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem

inte direkt men Plextor har alltid haft hög kvalitet...

Plextor/Sandisk/Kingston är säkert helt ok.. men kan ju alltid kolla reviews.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstripe:

Har hört att plextor gör bra ssd'er vet du något om deras?

De gör säkert bra SSDer, men om du vill ha något billigt som funkar så köp Samsung 840 Basic

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

De gör säkert bra SSDer, men om du vill ha något billigt som funkar så köp Samsung 840 Basic

Har också bara haft goda erfarenheter av dessa. Men de flesta SSD:er från Intel, Samsung, Plextor, Corsair, Kingston kommer funka väl imo. Är priset som avgör mest om man inte verkligen prioriterar höga siffror i överföringar m.m.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Redstripe:

Har hört att plextor gör bra ssd'er vet du något om deras?

Man rekommenderar antagligen det bästa man vet.