Kan jag överklocka Intel Core I3 2120 cpu?

Permalänk
Avstängd

Kan jag överklocka Intel Core I3 2120 cpu?

Hej! Har en i3 2120 processor som går på 3,3ghz. Jag undrar om jag kan överklocka den?

Jag har ett asus moderkort och när jag går in i BIOS så ser jag att det finns 3 alternativ att välja mellan.

Energy saving...Normal....och performance mode.

Om jag väljer performance mode så ser jag att processorn går upp till 3,4ghz.....Och min stora fråga är om man kan överklocka det nåt mer?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av yoyopro:

Hej! Har en i3 2120 processor som går på 3,3ghz. Jag undrar om jag kan överklocka den?

Jag har ett asus moderkort och när jag går in i BIOS så ser jag att det finns 3 alternativ att välja mellan.

Energy saving...Normal....och performance mode.

Om jag väljer performance mode så ser jag att processorn går upp till 3,4ghz.....Och min stora fråga är om man kan överklocka det nåt mer?

Om jag inte missminner mig måste din processormodell ha ett K i slutet för att kunna överklockas

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Nej det går inte

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14