Asus planerar nya Fonepad och Memo Pad

Permalänk
Melding Plague

Asus planerar nya Fonepad och Memo Pad

Minst tre nya surfplattor från Asus i det lägre segmentet blir avtäckta när elektronikmässan IFA drar av stapeln i september. Däribland uppgraderas Fonepad med processorn Intel Atom Z2640.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Bättre att köpa en Nexusenhet då får man iaf lite uppdateringar.
Dom ska släppa de nya plattorna med Android 4.2, men min Nexus 7 kör redan Android 4.3.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av rektor:

Bättre att köpa en Nexusenhet då får man iaf lite uppdateringar.
Dom ska släppa de nya plattorna med Android 4.2, men min Nexus 7 kör redan Android 4.3.

Håller helt med, finns väl ingen anledning att köpa någon annan androidplatta idag förutom nexus 7. Eller har jag missat någon?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Fast fonepad är ju en telefon.

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Håller helt med, finns väl ingen anledning att köpa någon annan androidplatta idag förutom nexus 7. Eller har jag missat någon?

Den saknar SD kort och har liten skärm. Sen kan jag tänka mig att inte alla gillar designen på nexus 7.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Känns mer och mer att jag kommer att köpa (importera) en Pipo M7Pro med 8,9" skärm. Finns en större variant också M9Pro i 10,1" med eller utan 3G. http://www.pipomall.com/

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Printscreen:

Håller helt med, finns väl ingen anledning att köpa någon annan androidplatta idag förutom nexus 7. Eller har jag missat någon?

Nja, om man inte gillar storleken så kan man köpa en Nexus 10.

Permalänk

Jag tycker detta är bra av ASUS. Om priset blir rätt skulle jag kunna tänka mig en sådan här. Hur presterar dessa Rockchip någon som vet? Har för mig att de mest används i Kina plattor men jag kan ha fel.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Den saknar SD kort och har liten skärm. Sen kan jag tänka mig att inte alla gillar designen på nexus 7.

Nexus 7 saknar SD kort, det är helt sant. Men att man helt plötsligt kommer på sig själv "att den har en liten skärm" ja då har man gjort en kraftig missbedömning.

Man köper väl inte en 7" platta för att sen komma på att den "har en liten skärm" och skulle det finnas sådana människor, ja då får dom bita i det sura äpplet

Det finns ingen som helst skillnad i att bygga en dator, och tänka på vad man skall ha den till, än att välja en platta för det man skall ha den till. Principen är exakt lika.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Nexus 7 saknar SD kort, det är helt sant. Men att man helt plötsligt kommer på sig själv "att den har en liten skärm" ja då har man gjort en kraftig missbedömning.

Man köper väl inte en 7" platta för att sen komma på att den "har en liten skärm" och skulle det finnas sådana människor, ja då får dom bita i det sura äpplet

Det finns ingen som helst skillnad i att bygga en dator, och tänka på vad man skall ha den till, än att välja en platta för det man skall ha den till. Principen är exakt lika.

Det håller jag med dig om men personen jag citerade sa ju " finns väl ingen anledning att köpa någon annan androidplatta idag förutom nexus 7. " Och då kom jag med två anledningar till varför man kanske inte vill ha Nexus 7.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det håller jag med dig om men personen jag citerade sa ju " finns väl ingen anledning att köpa någon annan androidplatta idag förutom nexus 7. " Och då kom jag med två anledningar till varför man kanske inte vill ha Nexus 7.

Sant det du skriver, och gjorde någonting jag inte brukar göra, d v s att bara hoppa in i en tråd utan att ha läst hela tråden.
Och då blir det oftast fel, vilket det med blev

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]