a data 128gb sp900 vs Samsung SSD Pro Basic 840-Series 128GB

Permalänk
Medlem

a data 128gb sp900 vs Samsung SSD Pro Basic 840-Series 128GB

hej jag har två ssd nu och jag undrar vilken jag ska ha mitt os på,
jag har mitt os på adatan och det tar 20 sec för att den ska starta är det snabbare för samsungen?
jag vill att det ska starta så snabbt som möjligt

Permalänk
Medlem

Eftersom Samsung 840PRO är bland dom snabbaste och mest rekommenderade SSD på marknaden idag så skulle jag nog säga att den är snabbare än a-data ssdn.

Jag kör nästan samma setup som dig och kör med en samsung 840 PRO 256GB tycker den startar helt okej.
Sen är de ju så att någon sekund här och där är ju inget gnälla över om man säger så liksom du kommer inte se några direkta 5 sekunder i vinst eller förlust genom att byta direkt, så tveksamt om det e värt att byta.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Skrivet av 007onex:

hej jag har två ssd nu och jag undrar vilken jag ska ha mitt os på,
jag har mitt os på adatan och det tar 20 sec för att den ska starta är det snabbare för samsungen?
jag vill att det ska starta så snabbt som möjligt

Jag har en a-data SX900 128GB. ingen sån som du har alltså.
Samsungen är mer säker, men adata:en har lite snabbare läshastighet och mycket snabbare skrivhastighet. Men skulle ändå köra samsungen för den är ju säkrare. Och 20 sekunder hit eller dit!?!? det är inte mycket ändå!

EDIT: Se till att den har den ssdn som du kör med windows på i den snabbaste sata porten många gör det felet att sätta den i den som är seeeegare.

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

Jag har en a-data SX900 128GB. ingen sån som du har alltså.
Samsungen är mer säker, men adata:en har lite snabbare läshastighet och mycket snabbare skrivhastighet. Men skulle ändå köra samsungen för den är ju säkrare. Och 20 sekunder hit eller dit!?!? det är inte mycket ändå!

EDIT: Se till att den har den ssdn som du kör med windows på i den snabbaste sata porten många gör det felet att sätta den i den som är seeeegare.

Ha båda ssderna i sata3 portar, du bör ha två. Tipsar om samsungen men det är inte värt en flytt av os.

Permalänk
Skrivet av Skrotnisse92:

Ha båda ssderna i sata3 portar, du bör ha två. Tipsar om samsungen men det är inte värt en flytt av os.

Inte jag som starta tråden.. Tror du kolla lite fel
Men det verkar som om han har flyttat och så

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

Inte jag som starta tråden.. Tror du kolla lite fel
Men det verkar som om han har flyttat och så

när det behövs en formatering en dag så ska jag formatera till samsungen,

The Sabertooth supports 2 native SATA 6Gbps ports (brown) with RAID 0,1,5,10 while 4 SATA 3Gb/s ports (black) with RAID 0,1,5,10. Two Asmedia 1061 controllers provide another two SATA 6Gbps ports colored in white/grey. The eSATA 6Gbps ports located at the back panel uses one of these Asmedia 1061 controller.

så är det ingen skillnad mellan The Sabertooth supports 2 native SATA 6Gbps ports (brown)
och
Two Asmedia 1061 controllers provide another two SATA 6Gbps ports colored in white/grey.
asmedia? vad är det?