Intel migration data software kräver omstart av datorn men startar inte upp eferåt

Permalänk
Medlem

Intel migration data software kräver omstart av datorn men startar inte upp eferåt

Jag har en Acer aspire v5-573g med en HDD i som jag försöker byta mot en Intel 320 SSD. Programvaran för kloning är intel migration data software..
Operativsystem är win8

Jag kopplar in disken,startar programmet som hittar diskar, jag följer anvisningar, efter en stund vill programmet att jag skall starta om datorn, men efter omstart så kommer det inte igång någon kloning.

Vad gör jag för fel?

Visa signatur

E8400, Gigabyte GA-X38-DS5,
Leadteck 260 , 6gb minne.... blablabla

Permalänk
Medlem

Kommer programmet åt båda diskarna efter omstart ?
D.v.s sitter SSD'n i någon extern kontroller som kräver extra drivrutiner (t.ex nån USB3 kontakt).

Permalänk
Medlem

programmet startar inte alls automatiskt...
men jag vet inte om det är usb3 , så jag byter usbutgång och testar.
Tack för svar

Visa signatur

E8400, Gigabyte GA-X38-DS5,
Leadteck 260 , 6gb minne.... blablabla

Permalänk
Medlem

Själva den som jag kopplar ssd i stöder usb3 ... så det kanske är det som är problemet?

Visa signatur

E8400, Gigabyte GA-X38-DS5,
Leadteck 260 , 6gb minne.... blablabla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sexpack:

Själva den som jag kopplar ssd i stöder usb3 ... så det kanske är det som är problemet?

Det beror på, är det en integrerad USB eller sitter den på en extra kontroller ?

Inte sagt att det är just detr som är problemet dock.

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem!
Kvittar om det är USB eller internt.
Verkar inte fungera på Win8 alt. Win8/7 + UEFI/GPT

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Hedersmedlem

Äldre versioner stödjer inte GPT eller UEFI, men senaste gör det: https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&Dwnld...
http://downloadmirror.intel.com/19324/eng/IDMS_Release_Notes_...

Har du rätt version vet jag inte. Kan vara någon inställning i UEFI/BIOS som krånglar isf.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro