FIFA 14 gratis för Xbox One i Europa

Permalänk
Medlem

FIFA 14 gratis för Xbox One i Europa

Samtliga Xbox One "Day 1 Edition" förhandsbokningar får FIFA 14 gratis i europa. Ej officiellt bekräftat av MS men kommer att utannonseras imorgon under gamescom.

Hoppas att vi får något liknande i USA

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Samtliga Xbox One "Day 1 Edition" förhandsbokningar får FIFA 14 gratis i europa. Ej officiellt bekräftat av MS men kommer att utannonseras imorgon under gamescom.

Hoppas att vi får något liknande i USA

Ni får ju boxen månader innan vi får den, nån kompensation får vi väl ha
För övrigt känns detta - liksom de policies MS ändrat på senaste tiden - som ett tafatt försök att locka de kunder de är på väg att förlora till Sony.
Men det är bara min åsikt

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Måste muntra upp sitt misslyckande på något sätt. Dock känns det inte som att Fifa är ett lämpligt spel då gruppen antingen älskar eller hatar det. Ett mer allsidigt spel vore bättre.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

WTF?! Fifa14 hoppas jag till gudarna att det inte är!!!!! Fy fan säger jag i så fall.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Måste muntra upp sitt misslyckande på något sätt. Dock känns det inte som att Fifa är ett lämpligt spel då gruppen antingen älskar eller hatar det. Ett mer allsidigt spel vore bättre.

Europas mest sålda spel (FIFA 13) är inte lämpligt för Europa? Tycker även att det kan inte bli mer allsidigt än fotboll då alla åldrar kan tycka om spelet.

PS. XBox One är inget misslyckande bara för att de är släpper nyheter och uppdateringar om sina funktioner, PS4 däremot vägrar ju säga något alls vilket borde vara ett större misslyckande

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Europas mest sålda spel (FIFA 13) är inte lämpligt för Europa? Tycker även att det kan inte bli mer allsidigt än fotboll då alla åldrar kan tycka om spelet.

PS. XBox One är inget misslyckande bara för att de är släpper nyheter och uppdateringar om sina funktioner, PS4 däremot vägrar ju säga något alls vilket borde vara ett större misslyckande

Oh, FIFA 14 gratis... lockande. Hade det varit förra generationens konsoler så hade jag gått över till Xbox, nu har MS helt enkelt misslyckats alltför mycket på alla fronter för att jag ska lita på dem vad gäller någonting alls förutom Enterprise OS. Får bli ett PS4 och betala för mitt FIFA14

Edit: Kan också tycka att det är orättvist skrivet att Sony inte säger något alls, Sony och Microsoft har i runda slängar sagt precis lika mycket om sina konsoler. Den stora skillnaden är att Microsoft tagit tillbaka mer än hälften av vad de sagt och således har det snackats mycket om XbOne.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem

Xbox är ett misslyckande, men som Amerikan är det svårt att inse detta PS4 kommer sälja bäst överallt förutom i USA och några få Amerikaniserade länder.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem

Xbonen kommer inte misslyckas eftersom M$ vaknat ur sin hypnos och insåg att tåget var på väg att krascha.

Men de kommer ändå troligtvis att bli utsålda av PS4.
PS4 har 30% bättre GPU, den har en bättre deal när det gäller vad man kan göra online utan att betala(om man vill ha Netflix på sin PS4 så behöver man t.ex. inte ha Playstation Online's avgift utan det räcker med gratisvarianten, på Xbonen så måste man betala två gånger).

Dessutom är PS4 billigare, och man får också med ett headset som Microsoft skickar med också. Det enda är om man verkligen, verkligen vill ha Kinect, men vill man det?

Xbonen har ändå en fanbase, särskilt i Nordamerika, som räcker att ta den över den försäljningsgräns för att den ska sälja ok. Men den är fortfarande sämre än PS4 trots alla kovändningar.

Permalänk
Medlem

Damage control.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Ni får ju boxen månader innan vi får den, nån kompensation får vi väl ha
För övrigt känns detta - liksom de policies MS ändrat på senaste tiden - som ett tafatt försök att locka de kunder de är på väg att förlora till Sony.
Men det är bara min åsikt

Ja eller så känns det som folk måste gnälla för gnällandets skull, sen när är det på något sett negativt att få ett spel gratis?

Permalänk
Medlem

Haha. Fifa suger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

WTF?! Fifa14 hoppas jag till gudarna att det inte är!!!!! Fy fan säger jag i så fall.....

Det är ju onekligen ett väldigt populärt spel. Vad skulle man annars välja för spel?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

De kunde kanske ha ett par olika från olika genrer? Inte alla som gillar sport. För min del är sport totalt ointressant.

Permalänk
Medlem

Det måste ju gälla de länder i Europa som får Xbox One först. Till exempel Tyskland och Storbritannien.

Xbox One lär enligt senaste ryktena komma i vår till Sverige och då har alla som är intresserade av Fifa 14 redan spelat det i månader till något annat format. Inga spel blir ju gamla så snabbt som EAs sportspel, fullpris ena månaden, 29,90 i reabacken en stund senare. Det känns som en rätt märklig deal eftersom spelat dels inte är exklusivt för formatet och dels eftersom Fifa-spelare inte direkt är samma kundgrupp som springer benen av sig för att köpa den senaste konsolen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grumie:

Det är ju onekligen ett väldigt populärt spel. Vad skulle man annars välja för spel?

Jadu. GTA5?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

För FIFA är ju kul, not. Vill ha en Day One edition, det jag beställde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Jadu. GTA5?

Du kanske får tänka på att GTA V har relativt hög rekommenderad åldergräns jämfört med FIFA (18 vs 3 år). Tänk dig PR-fiaskot när det står: "Micro$oft ger bort mördarspel till barn" på löpsedeln.

Jag tror att FIFA var ett rätt lämpligt val i detta fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Jadu. GTA5?

Jag det är ju väldigt passande, många glada föräldrar när deras barn får hem 18-års klassade spel där de mejlar ner folk med automatvapen och flame throwers... Du ser inget problem där?

Jag kan nog tycka att det hade varit lite bättre om det fanns säg 3 olika spel att välja på ur olika genrer - så att de flesta får något de iaf borde uppskatta lite. Men ska de bara skicka ett spel, ja det är ju lite svårt att göra och FIFA är väl då ett lika bra val som något annat. Vad de än väljer kommer folk att klaga, så är det bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Razzay:

Du kanske får tänka på att GTA V har relativt hög rekommenderad åldergräns jämfört med FIFA (18 vs 3 år). Tänk dig PR-fiaskot när det står: "Micro$oft ger bort mördarspel till barn" på löpsedeln.

Jag tror att FIFA var ett rätt lämpligt val i detta fallet.

Skrivet av aMpari:

Jag det är ju väldigt passande, många glada föräldrar när deras barn får hem 18-års klassade spel där de mejlar ner folk med automatvapen och flame throwers... Du ser inget problem där?

Jag kan nog tycka att det hade varit lite bättre om det fanns säg 3 olika spel att välja på ur olika genrer - så att de flesta får något de iaf borde uppskatta lite. Men ska de bara skicka ett spel, ja det är ju lite svårt att göra och FIFA är väl då ett lika bra val som något annat. Vad de än väljer kommer folk att klaga, så är det bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Hah, okejdå!

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razzay:

Jag tror att FIFA var ett rätt lämpligt val i detta fallet.

Lämpligt hade varit att kunna välja mellan 2-3 spel. Inte ge bort ett spel som folk antagligen hatar eller gillar.

Sport spel är den kategori av spel jag inte spelar i huvud taget, detta kunde lika väl kvitta för min del då jag inte hade spelat det för 5 öre. Inte ens under pistolhot.

Men grattis till de som gillar Fifa.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

För FIFA är ju kul, not. Vill ha en Day One edition, det jag beställde.

Det är det du får plus FIFA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Jadu. GTA5?

Inte säkert GTA 5 ens kommer till One.

Permalänk
Medlem

Yippie, FIFA. Kul för oss som inte gillar sport.
Jag har spelat dator/tv spel i över 25 år, har nog testat kanske 2-5 sportspel på den tiden. Nä MS, ge en e-värdecheck så folk kan välja sitt "tröst" spel.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Folk klagar alltså på ett gratis spel. Herregud vad efterblivna vissa folk är.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Hur många andra nextgen-spel släpps i direkt anslutning till Xbone och som är barntillåtna?

EA och MS har ju som bekant också varit ganska nära varandra vid några tillfällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Hur många andra nextgen-spel släpps i direkt anslutning till Xbone och som är barntillåtna?

EA och MS har ju som bekant också varit ganska nära varandra vid några tillfällen.

Här är iallafall en lista på alla launch games till Xbox One.

Assassin's Creed IV Black Flag (Ubisoft, Ubisoft)
Battlefield 4 (DICE, Electronic Arts)
Call of Duty: Ghosts (Infinity Ward, Activision)
Crimson Dragon (Grounding/Land Ho!, Microsoft Studios)
Dead Rising 3 (Capcom Vancouver, Microsoft)
FIFA 14 (EA Sports, Electronic Arts)
Fighter Within (AMA Ltd., Ubisoft)
Forza Motorsport 5 (Turn 10 Studios, Microsoft Studios)
Just Dance 2014 (Ubisoft Paris, Ubisoft)
Killer Instinct (Double Helix, Microsoft Studios)
LEGO Marvel Super Heroes (TT Games, Warner Bros. Interactive)
Lococycle (Twisted Pixel, Microsoft Studios)
Madden NFL 25 (EA Sports, Electronic Arts)
NBA 2K14 (Visual Concepts, 2K Sports)
NBA LIVE 14 (EA Sports, Electronic Arts)
Need for Speed: Rivals (Ghost Games, Electronic Arts)
Peggle 2 (Popcap, Electronic Arts)
Powerstar Golf (Zoe Mode, Microsoft Studios)
Ryse: Son of Rome (Crytek, Microsoft Studios)
Skylanders: Swap Force (Vicarious Visions, Activision)
Watch Dogs (Ubisoft Montreal, Ubisoft)
Zoo Tycoon (Frontier Developments Ltd., Microsoft Studios)
Zumba Fitness: World Party (Zoë Mode, Majesco)

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGangBanger:

Här är iallafall en lista på alla launch games till Xbox One.

Assassin's Creed IV Black Flag (Ubisoft, Ubisoft)
Battlefield 4 (DICE, Electronic Arts)
Call of Duty: Ghosts (Infinity Ward, Activision)
Crimson Dragon (Grounding/Land Ho!, Microsoft Studios)
Dead Rising 3 (Capcom Vancouver, Microsoft)
FIFA 14 (EA Sports, Electronic Arts)
Fighter Within (AMA Ltd., Ubisoft)
Forza Motorsport 5 (Turn 10 Studios, Microsoft Studios)
Just Dance 2014 (Ubisoft Paris, Ubisoft)
Killer Instinct (Double Helix, Microsoft Studios)
LEGO Marvel Super Heroes (TT Games, Warner Bros. Interactive)
Lococycle (Twisted Pixel, Microsoft Studios)
Madden NFL 25 (EA Sports, Electronic Arts)
NBA 2K14 (Visual Concepts, 2K Sports)
NBA LIVE 14 (EA Sports, Electronic Arts)
Need for Speed: Rivals (Ghost Games, Electronic Arts)
Peggle 2 (Popcap, Electronic Arts)
Powerstar Golf (Zoe Mode, Microsoft Studios)
Ryse: Son of Rome (Crytek, Microsoft Studios)
Skylanders: Swap Force (Vicarious Visions, Activision)
Watch Dogs (Ubisoft Montreal, Ubisoft)
Zoo Tycoon (Frontier Developments Ltd., Microsoft Studios)
Zumba Fitness: World Party (Zoë Mode, Majesco)

Ja, det är ju inte så mycket att välja på då.
Du förstår, Fifa drar in miljoners dollars på Ultimate Team dessutom, om inte en av världens mest spelade spelserier skulle vara nog anledning. Win-Win-win skulle jag vilja kalla det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

PS4 däremot vägrar ju säga något alls vilket borde vara ett större misslyckande

http://www.prisjakt.nu/pryl/ovrigt/4149_goer_succe_innan_den_...

För de som inte orkar läsa artikeln:

Gör succé – innan den är släppt

Den finns inte ens att köpa ännu.

Trots det är Playstation 4 den näst mest populära produkten på Prisjakt just nu – endast slagen av Samsung Galaxy S4.

Sony Playstation 4 är uppföljaren till Sony Playstation 3. Den är ännu inte släppt, men förväntningarna på den nya tv-spelskonsollen är enorma.

Det syns inte minst på Prisjakt. Det är just nu den näst mest populära produkten. Den enda produkten som är mer populär är den storsäljande telefonen Samsung Galaxy S4. Det innebär att Playstation 4 är mer populär än exempelvis alla Apples Iphones och Ipads och HTC One.

Kommer i år?

Det är alltså ännu osäkert när Playstation 4 släpps, men rykten säger att det kommer att bli under någon av årets sista månader.

Den kommer bland annat att ha en optisk enhet (Blu-Ray och DVD), samt fokusera på nedladdning. Den kommer även att tillåta att man använder den offline, samt byte av spel.

Enough said.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

http://www.prisjakt.nu/pryl/ovrigt/4149_goer_succe_innan_den_...

För de som inte orkar läsa artikeln:

Gör succé – innan den är släppt

Den finns inte ens att köpa ännu.

Trots det är Playstation 4 den näst mest populära produkten på Prisjakt just nu – endast slagen av Samsung Galaxy S4.

Sony Playstation 4 är uppföljaren till Sony Playstation 3. Den är ännu inte släppt, men förväntningarna på den nya tv-spelskonsollen är enorma.

Det syns inte minst på Prisjakt. Det är just nu den näst mest populära produkten. Den enda produkten som är mer populär är den storsäljande telefonen Samsung Galaxy S4. Det innebär att Playstation 4 är mer populär än exempelvis alla Apples Iphones och Ipads och HTC One.

Kommer i år?

Det är alltså ännu osäkert när Playstation 4 släpps, men rykten säger att det kommer att bli under någon av årets sista månader.

Den kommer bland annat att ha en optisk enhet (Blu-Ray och DVD), samt fokusera på nedladdning. Den kommer även att tillåta att man använder den offline, samt byte av spel.

Enough said.

Förvånande att Sweclockers största Xbox One hatare kommer in i en tråd som handlar om Xbox One.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGangBanger:

Förvånande att Sweclockers största Xbox One hatare kommer in i en tråd som handlar om Xbox One.

Och för er som vill se vilken plats Xbox One kommer på (som för övrigt är slagen av en köksassistent från Kitchen Aid) kan ni se det här

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?&l=v100#prodlista

För er som inte orkar läsa listan så ligger Xbox One på plats #30

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.