jag vill ha den billigaste sämsta ssd jag kan hitta

Permalänk
Medlem

jag vill ha den billigaste sämsta ssd jag kan hitta

Jag ska sätta in en ssd i min skoldator och den Har inte data 3 så ingen ide att lägga mycket pengar på en jätte bra presterande ssd! Jag har kollat lite men hittar bara sandisk 128 GB som den billgaste 799kr

Tänkte kolla om ni har något bättre förslag

Permalänk
Avstängd

Du söker den billigaste och/eller sämsta och du frågar efter hjälp ?

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Inaktiv

prisjakt.se

Permalänk
Permalänk
Medlem

Den billigaste du kan hitta? Den kan väl inte vi hitta åt dig?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Jag tror TS menar att han inte har några speciella krav på läs/skriv-hastigheter utan priset prioriteras. Har själv samma tankar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd

kanske denna: http://www.inet.se/produkt/4304353/ssd-120gb-intel-520-oem
inte den "sämsta" dock som du konstigt nog efterfrågar..

Permalänk
Medlem

Om du skiter i prestandan är det väl bara att ta den billigaste disken prisjakt föreslår? Förstår inte riktigt, aldrig sett prisjakt.nu?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av klowdo:

Jag ska sätta in en ssd i min skoldator och den Har inte data 3 så ingen ide att lägga mycket pengar på en jätte bra presterande ssd! Jag har kollat lite men hittar bara sandisk 128 GB som den billgaste 799kr

Tänkte kolla om ni har något bättre förslag

http://www.inet.se/produkt/6110030/corsair-ssd-force-ls-60gb

Billigaste du kan hitta på inet!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av retro123:

kanske denna: http://www.inet.se/produkt/4304353/ssd-120gb-intel-520-oem
inte den "sämsta" dock som du konstigt nog efterfrågar..

Har du någon motivering? Själv tycker jag att det förslaget är ganska långt ifrån TS önskemål.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Tycker du ska ha stenkoll i marknaden!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
99:e percentilen

Varsågod – 725 kr. Regga dig som SweClockers-medlem på Alina för fri frakt.

Generellt tips: Använd Prisjakt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Köp inget skit som crucial v4 och sånt ska du ha en bra billig då är det 840 / 840 evo Intel 330

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Denna:http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1325546

billigast i pris per krona för vettigt pris

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=920496 sämst, kraschar typ alltid när man multitaskar.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1331381 billigast och kass den också.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av klowdo:

Jag ska sätta in en ssd i min skoldator och den Har inte data 3 så ingen ide att lägga mycket pengar på en jätte bra presterande ssd! Jag har kollat lite men hittar bara sandisk 128 GB som den billgaste 799kr

Tänkte kolla om ni har något bättre förslag

Spelar inte så stor roll att du inte har SATA3. Du kommer ändå aldrig sitta och flytta stora filer mellan SSD diskar på den datorn.

Om jag var du hade jag inte köpt en dyr disk men helt klart köpt en stabil disk så man slipper problem och liknande.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Inaktiv

Jag har den från Kingston, riktigt bra tycker jag

Permalänk

Men han vill inte ha en som är bra utan den som är sämst

Permalänk
Medlem

Förresten, får du göra ingrepp i skoldatorn?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Har du någon motivering? Själv tycker jag att det förslaget är ganska långt ifrån TS önskemål.

Nej, egentligen inte, motivering för att hitta den "sämsta" ssd disken som finns har jag inte, tyckte bara stackaren kanske borde tänka om..
men jag bryr mig inte egentligen, om man är så "klok" att man går in på ett hårdvaruforum och ber om hjälp att hitta det sämsta så står det nog inte riktigt rätt till. Efterfråga det bästa i en billig prisklass, ok, men att man vill ha det sämsta??
Du tycks ju förstå i alla fall, bra där.

Permalänk
Skrivet av retro123:

kanske denna: http://www.inet.se/produkt/4304353/ssd-120gb-intel-520-oem
inte den "sämsta" dock som du konstigt nog efterfrågar..

Långt ifrån den billigaste, nästan den dyraste som finns.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Rekordmedlem

Det måste väl finnas nån som har en nästan utsliten och kraschande 32 Gbyte enhet de vill bli av med bara de slipper slänga den själv ?
Sämre och billigare finns nog inte.

Det finns nya 2 Gbytare från 151 kr och 2 Gbyte måste vara väldigt dåligt om man ska försöka installera win på den.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=893&o=produkt_pris_inkm...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

om du vill ha sämst och mest GB per krona köp en HDD

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av retro123:

Nej, egentligen inte, motivering för att hitta den "sämsta" ssd disken som finns har jag inte, tyckte bara stackaren kanske borde tänka om..
men jag bryr mig inte egentligen, om man är så "klok" att man går in på ett hårdvaruforum och ber om hjälp att hitta det sämsta så står det nog inte riktigt rätt till. Efterfråga det bästa i en billig prisklass, ok, men att man vill ha det sämsta??
Du tycks ju förstå i alla fall, bra där.

TS tror nog att man med SSD, precis som med många andra typer av produkter, kan köpa sämre produkter för väldigt mycket lägre priser. Så är det ju dock inte: Man kan få en bra 120 GB enhet för 700 kr, men det finns ingen chans att få ens en dålig 60 GB för 350 kr, och det är aldrig värt att köpa en sämre SSD än de för runt 700 kr.

Så TS fråga blir egentligen: "Vilken är den billigaste SSD jag kan köpa?"

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

har en gammal 250gb maxtor som låter skit och inte fungerar överhuvudtaget. Billigt och sämst, nämnligen gratis. Nästan beredd att betala en liten slant om någon hämtar upp den. Inte SSD men i alla fall sämst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Förresten, får du göra ingrepp i skoldatorn?

Kanske är en EGEN dator som används för skolarbete?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Kanske är en EGEN dator som används för skolarbete?

Möjligt, återstår till TS att svara på det.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av klowdo:

Jag ska sätta in en ssd i min skoldator och den Har inte data 3 så ingen ide att lägga mycket pengar på en jätte bra presterande ssd! Jag har kollat lite men hittar bara sandisk 128 GB som den billgaste 799kr

Tänkte kolla om ni har något bättre förslag

det finns inte mycket bättre. SSD är dyrt och överskattat.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

kanske denna: http://www.inet.se/produkt/4304353/ssd-120gb-intel-520-oem
inte den "sämsta" dock som du konstigt nog efterfrågar..

Vansinnigt dyrt för 120gb,ts skrev billigaste:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nitroid:

det finns inte mycket bättre. SSD är dyrt och överskattat.

Beror på vad man prioriterar, vill du ha flyt utan microfrysningar vilket jag själv definitivt prioriterar så kör ditt OS på en SSD, vill du ha märkbart snabbare start av program och spel så installera dem på en SSD.
Bryr du dig inte om dessa saker så vet du troligen inte vad du går miste om. Eller så är det något du inte bryr dig om..det är också ok..