Återställa en hel hårddisk utan att ta bort windows 7 Och Röra dom andra hårddiskarna.

Permalänk
Inaktiv

Återställa en hel hårddisk utan att ta bort windows 7 Och Röra dom andra hårddiskarna.

Tja jag har haft ett väldight störande problem. Mina media players och andra program har fårr erroret Has stopped Working. Så jag tänker göra en restore. Jag har inte en gammal återställnings punkt så hur tar jag wipar jag clean EN Hårddisk som har windows 7 . Och utan att röra andra hårddiskar ??

Permalänk
Medlem

Installera ubuntu på ett usb och boota med det. Sen formaterar du hårdisken

Permalänk
Skrivet av J0ELIZE:

Installera ubuntu på ett usb och boota med det. Sen formaterar du hårdisken

Fast om man formaterar så tar man ju bort Windows 7. Som TS inte ville.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Om du vill testa att reparera Windows 7 och behålla operativsystemet så kan du stoppa in DVD skivan eller USB minnet med Windows 7 installations filerna som även har Service Pack 1 och sedan starta setup.exe som du hittar på DVD skivan eller USB minnet, läs mer på denna sida http://www.sevenforums.com/tutorials/3413-repair-install.html

O.b.s ! Om du använder denna metod så skall du alltså inte boota DVD skivan eller USB minnet, du skall istället starta setup.exe inifrån Windows.

Edit: Denna metod tar lång tid, du får räkna med mellan 1 och 2 timmar.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Fast om man formaterar så tar man ju bort Windows 7. Som TS inte ville.

Okej jag förstod inte det.

Permalänk
Inaktiv

Nu är det så att jag inte har windows 7 skivan finns det något annat sätt ?. Eller Vet nått sätt att fixa dom här errosen ?,

Error posten är här (fick ingen succses där) : #13795510

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217195:

Nu är det så att jag inte har windows 7 skivan finns det något annat sätt ?. Eller Vet nått sätt att fixa dom här errosen ?,

Error posten är här (fick ingen succses där) : #13795510

Vilken version av Windows 7 har du installerad i datorn? är det Windows 7 Home Premium 64Bit Svenska?

Jag har ingen direkt lösning på dina error men jag hade avinstallerat programmen som krånglar och sedan laddat hem dom senaste versionerna och gjort en ny installation av dessa program.

Edit: Vilken typ av dator har du? är det en märkesdator tex Dell eller HP?

Visa signatur

janee

Permalänk
Inaktiv

Har Windows 7 Ultimate 64bit svenska. Jag har gjort det flera gånger utan succses.

Inte en märkesdator den är custom..

amd fx 6100 X6

Amd radeon hd7770 msi pmd1 INTE OC

Asus m5a97 le r2.0

8 gig ram

cooler master storm scout.

Permalänk
Medlem

Kan man inte hämta Windows 7 från Microsoft hemsida?

Permalänk
Inaktiv

har ingen återställnings punkt :(.. Och om jag hade skulle det vara väldight jobbigt att dra ut hårddiskarna för mitt cable managment e inte så bra

Permalänk
Medlem

Gör en partion till OS nästa gång

Permalänk
Inaktiv

Jag tror jag kan få tag på min kusins win7 skiva. Hur ska jag göra då ?. Så jag inte rör andra hårddiskar

Permalänk
Medlem

Från denna sida kan du ladda hem Windows 7 Ultimate x64 Engelska och lägga över ISOn på ett USB minne eller bränna på en DVD skiva http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Om du absolut vill ha Svenska direkt vid installationen så kan du ladda hem Windows 7 Professional x64 Svenska och sedan ta bort ei.cfg filen och då kan du välja Ultimate vid installationen.

Edit Om gör en reparation enligt guiden som jag länkade och du har Service Pack 1 installerat på datorn så måste du använda en DVD skiva eller USB minne med Windows 7 installationsfilerna som har Service Pack 1, detta finns på alla Windows 7 som är på Sweclockers guide sidan.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Du får väl helt enkelt låta bli att formatera dem ?

Har aldrig någonsin varit med om att vid installation så frågar installationsprogrammet "vill du formtera alla dina andra hårddiskar också?".

Installera win på den berörda hårddisken bara, dock lär du behöva installera om program om du nu inte bara gör en reparation.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Det finns ju lagliga Windows isos att hämta. Dessa saknar såklart produktnyckel. Googla Windows 7 download official ISO så bör du hitta.

Om du ska köra inifrån Windows (som nämns ovan) är det bara att packa upp hämtad iso. Tar du bort ei cfg får du välja Windowsversion också.

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217195:

Jag tror jag kan få tag på min kusins win7 skiva. Hur ska jag göra då ?. Så jag inte rör andra hårddiskar

Du kan koppla bort SATA kablarna till dina andra hårddiskar och då är det 100% säkert att ingenting händer med dessa enheter.

Visa signatur

janee

Permalänk
Inaktiv

Äh jag tar bara skivan som min kusin har e ändå bara 10 min bort

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217195:

Äh jag tar bara skivan som min kusin har e ändå bara 10 min bort

Är det en Windows 7 Ultimate x64 skiva med Service Pack 1?

Visa signatur

janee

Permalänk
Inaktiv

det är "cough"Crackat"cough" Så alla versioner finns.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av janee:

Från denna sida kan du ladda hem Windows 7 Ultimate x64 Engelska och lägga över ISOn på ett USB minne eller bränna på en DVD skiva http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Om du absolut vill ha Svenska direkt vid installationen så kan du ladda hem Windows 7 Professional x64 Svenska och sedan ta bort ei.cfg filen och då kan du välja Ultimate vid installationen.

Edit Om gör en reparation enligt guiden som jag länkade och du har Service Pack 1 installerat på datorn så måste du använda en DVD skiva eller USB minne med Windows 7 installationsfilerna som har Service Pack 1, detta finns på alla Windows 7 som är på Sweclockers guide sidan.

Jag Tror jag gör detta men är du säker att bara en hårddisk (.C.) Formateras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217195:

Jag Tror jag gör detta men är du säker att bara en hårddisk (.C.) Formateras?

Om du gör enligt guiden ovan så kommer ingen annan hårddisk att formateras och som jag skrev i ett tidigare inlägg så kan du koppla bort SATA kablarna till dom andra hårddiskarna om du vill vara 100% säker att ingenting händer med dessa enheter.

Visa signatur

janee

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av janee:

Om du gör enligt guiden ovan så kommer ingen hårddisk att formateras, vid denna reparation kommer alla system filer i Windows att kontrollers och om någon fil är skadad så kommer den att repareras.

Reparation ? trodde jag installera om windows och formatera bara ?

vi pratar väll om denna : http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217195:

Reparation ? trodde jag installera om windows och formatera bara ?

vi pratar väll om denna : http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Jag skrev fel, reparationen gäller en annan tråd som jag skriver i.

Edit: Nu är det lite förvirrat i denna tråd, vill du bara göra en ny installation eller vill du reparera Windows?

Visa signatur

janee

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon217195:

det är "cough"Crackat"cough" Så alla versioner finns.

"§ 7 Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ."

Trådskaparens egna version verkar vara lika piratkopierad den, alltså låses tråden och jag får be om noggrannare regelläsning i framtiden.

Det är inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne när den tidigare låsts.

*Tråd låst*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro