Nvidia rullar ut Geforce 326.80 beta med stöd för spelkonsolen Shield

Permalänk
Melding Plague

Nvidia rullar ut Geforce 326.80 beta med stöd för spelkonsolen Shield

Grafikmakarna Nvidia sätter portabelt spelande i fokus med nya drivrutinen Geforce 326.80. Huvudnumret är stöd för bärbara Tegra 4-konsolen Shield.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Saknar SLI profil för FFXIV:ARR som släpps om några få dagar

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Försäljningen av Shield verkar ha gått bra enligt Nvidia.

http://techreport.com/news/25210/nvidia-early-shield-sales-ha...

Permalänk
Avstängd

Har länge haft Nvidia grafikkort, och drivrutinerna är så stora.

Köpte nyligen ett AMD grafikkort och när man installerar drivrutinerna så kan man välja att bara installera drivrutinerna utan kontrollpanelen och annat.

Permalänk
Medlem

Mja det är bra att de stödjer den, det lär behövas om det ska gå bra för denna satsningen.

Skrivet av Superlight:

Försäljningen av Shield verkar ha gått bra enligt Nvidia.

http://techreport.com/news/25210/nvidia-early-shield-sales-ha...

Kul det, Trodde denna tråden skulle kantas av negativa kommentarer som vanligt när det gäller Nvidia shield.

DVS om man får tro på det, svårt att hitta 2 pålitliga källor...

Men jag tror stenhårt på shield. Istället för att ha en spelpc & konsol så har du spelpc & shield. Man slipper ha en klumpig stationär konsol, du kan ta med din shield till kompisar och köra dina spel där genom din dator, när GRID har kommit igång. Det är inte helt omöjligt att förvänta sig att man senare ska kunna koppla flera 360/ONE kontroller genom din shield så att man även kan spela multiplayer, smidigt värre. Streaming är framtiden

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

Shadowplay då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Man slipper ha en klumpig stationär konsol, du kan ta med din shield till kompisar och köra dina spel där genom din dator, när GRID har kommit igång.

Kommer jag kunna ta med min SHIELD till en kompis i tex Sthlm och spela mina spel jag har på min dator i Gbg?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kommer jag kunna ta med min SHIELD till en kompis i tex Sthlm och spela mina spel jag har på min dator i Gbg?

Det är tanken om jag inte helt missuppfattat vad de menar med sitt GRID-system. Nvidia kommer använda sitt GRID system bl.a. så du kan streama från din dator hemma om den är påslagen givetvis. Responsiv och effektiv komprimering med låg latens till slutanvändaren är nyckeln.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Det är tanken om jag inte helt missuppfattat vad de menar med sitt GRID-system. Nvidia kommer använda sitt GRID system bl.a. så du kan streama från din dator hemma om den är påslagen givetvis. Responsiv och effektiv komprimering med låg latens till slutanvändaren är nyckeln.

Låter väldigt intressant. Så bara man har WiFi och tillräckligt med bandbredd så skall det gå? Trist att detta inte kommer gälla SJ då man inte får streama där plus att de har väldigt långsamt nät. Iofs kan man ju köra mobilen som WiFi hotspot men samma problem där, täckningen kommer och går under en resa till och från Sthlm.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Någon som kan bekräfta att denna är bättre än den tidigare 326.19?

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Låter väldigt intressant. Så bara man har WiFi och tillräckligt med bandbredd så skall det gå? Trist att detta inte kommer gälla SJ då man inte får streama där plus att de har väldigt långsamt nät. Iofs kan man ju köra mobilen som WiFi hotspot men samma problem där, täckningen kommer och går under en resa till och från Sthlm.

Ja det är verkligen attraktivt, förhoppningsvis så lyckas de lösa det så att man kan streama över 3g med.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

Någon som kan bekräfta att denna är bättre än den tidigare 326.19?

De åsikter jag läst var positiva.

Skrivet av thorsama:

Ja det är verkligen attraktivt, förhoppningsvis så lyckas de lösa det så att man kan streama över 3g med.

Hoppas det

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Funkar lika bra som senaste WHQL drivaren... *GTX690*

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Har länge haft Nvidia grafikkort, och drivrutinerna är så stora.

Köpte nyligen ett AMD grafikkort och när man installerar drivrutinerna så kan man välja att bara installera drivrutinerna utan kontrollpanelen och annat.

Vad har vi här, någon som lever på 1900-frösihjäl-talet? Internethastighet på 1mbit fortfarande?

Som en alltime Nvidia användare så har Nvidia kontrollpanelen kommit o vara VÄÄÄLDIGT nödvändig.

Permalänk
Avstängd

Reset flera gånger om dagen. När ska Nvida lösa detta fel? Varit såhär nu över 6mån. Hoppas dom kan lösa felet. Denna gång blev det värre än värst. Fryser även i spel och kan inte hålla överklockning får massa pixlar i olika färger. Har GTX680 Verkar välldigt struligt med just GTX680. Bara hoppas någon på sweclockers kan ha kontakt med Nvidia och dom löser detta snart. Var ju tal om att AMD drivare va så dåliga nu är det nvidias tur att ligga sist. Har aldrig varit så dåligt som senaste 8-10mån. Har funkat hur bra som annars i ALLA år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontebula:

Reset flera gånger om dagen. När ska Nvida lösa detta fel? Varit såhär nu över 6mån. Hoppas dom kan lösa felet. Denna gång blev det värre än värst. Fryser även i spel och kan inte hålla överklockning får massa pixlar i olika färger. Har GTX680 Verkar välldigt struligt med just GTX680. Bara hoppas någon på sweclockers kan ha kontakt med Nvidia och dom löser detta snart. Var ju tal om att AMD drivare va så dåliga nu är det nvidias tur att ligga sist. Har aldrig varit så dåligt som senaste 8-10mån. Har funkat hur bra som annars i ALLA år.

Kan inte hålla överklockning ? Du vet att det oftast betyder att du inte har tillräckligt med volt om din grafikdriver krashar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheFuq:

Vad har vi här, någon som lever på 1900-frösihjäl-talet? Internethastighet på 1mbit fortfarande?

Som en alltime Nvidia användare så har Nvidia kontrollpanelen kommit o vara VÄÄÄLDIGT nödvändig.

Att den är nödvändig för vissa betyder inte att den är nödvändig för andra.
Den bör ändå vara valfri och man bör kunna välja bort den.

Jag har 100 mbit/s Internethastighet, så nedladdningen är inga problem.
Men jag vill inte bloata datorn med onödiga komponenter.

Kontrollpaneler är totalt betydelselösa för mig, jag har ingen använding av dom.

Permalänk
Medlem

Obs, fungerar inte med min koreanska AOC-skärm (den som Komplett har rabatt på). Alla 3D-applikationer i fullskärm blir out of range på skärmen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheFuq:

Kan inte hålla överklockning ? Du vet att det oftast betyder att du inte har tillräckligt med volt om din grafikdriver krashar?

Har funkat förr med exakt samma GTX680. Får ju dessa Aktifakter/pixlar utan trimning så. Felet sitter hos Nvidia drivarna inte hos mig. När dom ska lösa felet vet jag inte. Är många som jag läst om som också har detta problem. Varje gång det händer så starta nvidia drivaren om sig. Man ser det längst ner i högra hörnet. Även nvidia ikonen lägst ner till höger syns inte längre. Enda sättet är installera nvidia experience annars får jag inte den helt vanliga nvidia ikonen nere till höger. Jag vill inte ha nvidia experience.