Playstation 4 lanseras den 29 november

Permalänk
Medlem

Väntar nog lite med konsolerna. PS4 har inte tillräcklig med bra exklusiva spel för ett tidigt köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik79:

Någon som har koll på hur PS4 står sig mot XBox One i form av mediacenter (mest intressant för min del).

Har hittat väldigt lite info om det kring PS4 vilken känns lite trist.
Är det enbart en spelkonsoll?

ps3an är ju utan tvekan den bästa för sånt , så jag kan bara tänka mig att ps4 kommer bli ännu bättre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Beltet:

Fan det enda jag inte gillar med playstation är layouten på handkontrollen. Hoppas det kommer tredjeparts kontroller som är som xbox kontrollen. För nu lutar det verkligen mot ps4. Även om jag varit xbox fanboi sedan första xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Sett till bilder så verkar den likna Xbox 360 kontrollen ganska mycket.

Skrivet av Fredrik79:

Någon som har koll på hur PS4 står sig mot XBox One i form av mediacenter (mest intressant för min del).

Har hittat väldigt lite info om det kring PS4 vilken känns lite trist.
Är det enbart en spelkonsoll?

Beror på vad du menar med "mediacenter" Microsoft har marknadsfört Xbox One som nästa generations "Multimediabox" men det mesta jag har sett är onödiga funktioner som tex. fantasyligor i NBA och Twitter samtidigt som du pratar på skype. PS4 har mer fokuserat på spel men samtidigt påpekat att det även är en mediabox lite smått. Så du får helt enkelt vänta på lansering för att få svar på den frågan.

Visa signatur

Intel pentium III xeon 667 // Intel 815EG // 3dfx Voodoo 5 5500 // 125mb samsung DDR // 250W PSU //

Permalänk
Medlem

Väldigt många titlar igår som jag var intresserad av.. Blir garanterat ett köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Destiny+PS4 kan det nog bli till jul...

....Destiny släpps 2014.

Visa signatur

2500K @ 4,7GHz | Gigabyte GTX 670 - SLI | 16GB, 1600MHz | Asus Sabertooth P67 | FD Newton R3 1000W | Samsung 830, 256GB | Crossover 27Q (27", 1440p)

Permalänk
Medlem

Sony kommer med större TV-utbud än Xbox One:

''In the console war, the Xbox One is the box with major TV offerings alongside its gaming functions. Or, at least, it was. Sony SNE +0.15% has reached a landmark deal to stream Viacom VIAB +0.65% channels via an Internet TV service, and, one assumes, the company’s soon to be released Playstation 4, according a report from the Wall Street Journal verified by the New York Times.--

Källa: http://www.forbes.com/sites/davidthier/2013/08/16/sonys-viaco...

PlayStation Network

Nya underhållningsappar: TuneIn, VidZone och IGN.

Music Unlimited förbättras specifikt för PS4 genom ett nytt användargränssnitt som är snabbare, enklare och bättre så att spelarna kan upptäcka nya artister och låtar i den globala katalogen med 22 miljoner låtar. Dessutom kommer funktionen "Spela medan du lyssnar på musik i bakgrunden" som blir klar till PS4-lanseringen.

Över 20 videotjänster och appar kommer till PS4 runt om i Europa: Watchever, Maxdome och LoveFilm (Tyskland), Wuaki och TotalChannel (Spanien), BBC iPlayer, BBC Sport, BBC News, Demand5 och LoveFilm (Storbritannien), Tvigie (Ryssland), RTBF och DVDPost (Belgium), Ximon (Nederländerna/Belgien), Pathe (Nederländerna), Viaplay (Norden) samt FilmoTV, Jook och GameOne (Frankrike).
(Bland dem även Netflix fast då globalt)

Twitch, den världsledande videoplattformen och gemenskapen för spelare, kommer till PS4 globalt. Den förbättrar PS4-upplevelsen genom att göra det möjligt för spelare att se liveuppspelningar av andras spel via åskådarfunktionen på PS4.

Bredbandspartners: Deutsche Telekom, Orange (Frankrike), Virgin Media (Storbritannien) och ONO (Spanien).

När PS Plus lanseras till PS4 får medlemmarna åtkomst till funktioner som Din direkta spelsamling, lagring i molnet och flerspelarfunktioner online, samt till de spännande nya spelen RESOGUN och #DRIVECLUB till PS4.
Fina förmåner presenterades för tjänsten, bland annat en kostnadsfri testperiod på 14 dagar för varje PS4 som köps samt 90 dagar extra på köpet vid tecknande av ett helårsmedlemskap.

Källa: http://se.playstation.com/psn/news/articles/detail/item641349...

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Kommer köpa en Playstation 4 sen men kul för dom som ska ha den på release!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Tjena,

Sist jag körde Sony var PS2'an och jag var jag riktigt nöjd med den.
När PS3 kom var jag nyfiken på Xbox 360 ,så det blev den konsolen.

Något som gjort mig förbannad är Microsoft's dumma påhitt och uttalade det sista.
Dom lurar folk och nedvärderar människor.
Att dom låter NSA (bara dom?) ha spionprogram i Windows 95 tills -?.

Är det bara Microsoft som tittar på dig?, syftar på deras kinect kamera
Det vore naivt att tro att ingen annan tittar på dig skrev en skribent.
Kan bara hålla med skribenten, blåögt att tro något annat.
NSA har direktåtkomst även till Skype, SkyDrive och Outlook/Hotmail.

Jag hade redan bokat min PS4 innan annat det över här kom ut, så detta sa mig bara att jag gjort rätt val ännu mer.
Nu ser fram emot vissa exklusiva spel jag saknat, Gran Turismo är en av några titlar tex.

Nu på Xbox360 får man spel gratis varje månad och dom smörar för en.
Det stör mig och jag hoppas jag snart har en PS4 istället.

Citerar från: http://www.techsweden.org/content/nyheter/nsas-direkt%C3%A5tk...

Att undvika USA-baserade tjänster och program försvårar övervakning ytterligare.

Med andra ord stöd inte storebror och bevakningssamhället.
Köp orientalisk

Nu ser jag fram emot min PS4 ännu mer när jag läser vad jag skrivit.

Visa signatur

I7 2600K - Asus P8 Z77-V Pro - Corsair Vengeance C8 16Gb DDR3 - SB X-Fi Titanium Fatal1ty Champion - EK 360 Rad - Res 250 AD X - Pump VPP655 / D5 SE - EK-Supremacy - Acetal + Nickel - XFX 7970 3072Ghz - CorsAir Force 3 SSD 120GB - Intel 320 SSD 120Gb - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB - Samsung Hd 1.5Tb - USB 3.0 4Tb - Cooler Master HAF X - CorsAir HX 750 80 Gold -Asus 27 LED PB278Q - Win 7 Pro 64bit + 55tum 3DTv Hemmabio 7.2 Hi-fi + Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rozzor:

Faktum är att PS4 kommer ut dagen innan Xbox One i USA

Källa: Stycke 4, http://www.idg.se/2.1085/1.518549/ps4-slapps-29-november-och-...

15 sa Sony på gamescom http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130820/playstation-4-vi-h.... Xbone den 12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av discodns:

Vart har du kollat upp att PS4 är slutsålt redan nu vid förhandsbokning hos samtliga återförsäljare?

Kanske inte exakt alla men det här kan ses lite som en indikation http://www.techradar.com/news/gaming/consoles/sony-ps4-pre-or...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hur det går för dem i USA är inte relevant. Ska man resonera så kan de lika gärna låta bli att släppa konsollerna i Sverige alls då marknaden här är en halv fis i rymden jämfört med USA.

Du skrev ms förlorar pengar på det här. Men jag menar att det är inget problem eftersom som du skriver "marknaden här är en halv fis i rymden jämfört med USA".

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Kanske inte exakt alla med det här kan ses lite som en indikation http://www.techradar.com/news/gaming/consoles/sony-ps4-pre-or...

Mja mjo, en indikation på att de går åt är det absolut. Misstänker dock att det inte går åt riktigt lika bra i Sverige.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av discodns:

Mja mjo, en indikation på att de går åt är det absolut. Misstänker dock att det inte går åt riktigt lika bra i Sverige.

Ja man kan hoppas det för jag har inte bokat de. Jag försöker med att stå utanför mediamarkt när butiken öppnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Du skrev ms förlorar pengar på det här. Men jag menar att det är inget problem eftersom som du skriver "marknaden här är en halv fis i rymden jämfört med USA".

Och det jag menade var att de förlorar pengar på den svenska marknaden, och möjligen andra ställen också beroende på när den släpps där.

Det kan bli ett problem för dem. Det kanske är subjektivt men jag upplever att Svenskar generellt är väldigt lojala och okritiska till allt Microsoft gör jämfört med andra länder, så ett tapp på en sådan marknad kanske svider.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Om jag inte har missat något helt så tycker jag man kan släppa tanken om att ha en konsol som mediacenter..iaf om man bryr sig om kvalité. Känner iaf inte till något vettigt sett att streama BD eller mkv-filer med riktigt bra kvalité. Slutar alltid med någon typ av transcoding..om filen ens syns..

Permalänk
Medlem

Förbokade i ferbruari så lär inte vara problem att få ett ex. Kanske inte så många spel man vill ha vid release men alltid kul med nytt.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Spelkonsol är inget för mig.
* PS4 har marknadsförts på ett bättre sätt

Det är väl snarare så att Microsoft slagit rekord i värdelösa presentationer och valt fel fokusområden än att Sony gjort något särskilt bra. Nu har man ju mest info om xbox tack vare alla skriverier vilket samtidigt får mig att känna att jag knappt vet något om ps4. (men det har ju dykt upp lite info i bl.a. denna tråden nu)

Det jag ville ha sagt var att jag inte är det minsta imponerad av Sony heller. Särskilt inte sedan jag loggade in på playstation store igår. Laggigt och inget NHL14-demo Så Sony får allt rycka upp sig om jag skall köpa någon ps3:a av dem.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

GET ON THE HYPE TRAIN! CHOO CHOO!!

Visa signatur

Chassi: Silverstone Temjin TJ08B-E | RAM: Corsair LP 8gb @ 1600MHz | Moderkort: Asus Z87 Gryphon | GPU: ASUS Geforce GTX 780 OC 3gb | CPU: Intel i5 4670k @ 3.4 GHz | PSU: Corsair AX850 | Lagring: x2 Samsung 840 Pro 256gb i RAID 0 |

Permalänk
Medlem

Jag som egentligen alltid föredragit Xbox är till och med besviken på Microsoft. Sony verkar vinna den här striden, den här gången.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det går så pass dåligt för MS att de är tvugna och sparka alla nötter i ledningen och återgå till hur de var och levererade förr. Storhetsvansinnet tog över MS och förgiftade hela företaget!

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem

Känns gött att ha en datum att sukta efter då man har förbokat Sony känns förövrigt som det självklara valet i det eviga konsol kriget pg.a av flera anledningar. Dels för att M$ klantat sig så rejält med massa konstiga krav på ständig uppkoppling, irriterande DRM mm för att sen göra en helomvändning. Verkade som att de tog en chansning, "vi testar och ser hur mycket begränsningar vi kan slänga in utan att det bli alltför mycker protester". De framstår som patetiska kappvändare i mina ögon. Sen att Xboxen känns splittrad 50% spelkonsol 50% mediacenter tilltalar inte mig alls.
men för att se lite nyktert på det hela så kommer nog de båda vara likvärdiga i prestanda och att det kommer släppas guldkorn till båda plattformarna. Mina 50 cent

Permalänk

Personer o företag som vänder kappan efter vinden = Avskyvärt

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Jag som inte hade PS3 är lite smått nyfiken på hur avskalat ett svenskt PSN skulle vara för PS4 i jämförelse med det nordamerikanska PSN.
Finns samma tjänster och utbud? Kommer det växa sig närmre allt eftersom?

Sista 1-2 åren har PSN faktiskt varit bäst i just Europa. Precis vid lansering var det Japan > USA > Europa.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av thernztrom:

Personer o företag som vänder kappan efter vinden = Avskyvärt

Det är ju så ett företag måste fungera. De måste ju lyssna på vad folk tycker och anpassa sig därefter annars får de inga kunder.

Permalänk
Skrivet av matnojje:

Det är ju så ett företag måste fungera. De måste ju lyssna på vad folk tycker och anpassa sig därefter annars får de inga kunder.

Om man inte spelar sina kort rätt så går det inte så bra heller.

Men om man vill använda Bing, så är ju en Xbox One förträfflig! (+ betala för o använda apparna på xboxen!)

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X

Permalänk
Medlem
Skrivet av thernztrom:

Om man inte spelar sina kort rätt så går det inte så bra heller.

Men om man vill använda Bing, så är ju en Xbox One förträfflig! (+ betala för o använda apparna på xboxen!)

Det håller jag med om. Men å andra sidan är xboxen bra för de som inte vill använda bing också för det är ju faktiskt en spelkonsol och inte en dator.