Brothers: A Tale of Two Sons

Permalänk
Medlem

Brothers: A Tale of Two Sons

Spelade spelet i natt på jobbet. Spelade igenom hela, tog väl knappt tre timmar, och måste säga: Vilket otroligt fantastiskt spel! Det kändes som om det var den största revolutionen hur man berättar ett spel på ett snyggt och fint sätt sedan första Max Payne. Jag är säker på att t.o.m. med flickvän skulle gilla spelet (hon hatar TV-spel t.o.m. Portals, eh ja hon är rätt korkad så förmodligen därför... ).

Det var en sådan fantastisk känsla och atmosfär i spelet att jag inte kan påminna mig om något liknande sedan Grim Fandagos dagar men här i en mer allvarlig ton.

Tycker att det var ett sant mästerverk i synnerhet på sättet som det fick spelaren i känna för sin två polygon-syskon. Själva pusslen är inte mycket att skriva hem om. Alla är extremt simpla till karaktären men jag tycker inte det gjorde så mycket utan det bara spädde på mysfaktorn som redan fanns. Gillar att de lät spelaren själv utforska vad som skulle göras utan att det fanns en massa blinkande objekt A som skulle läggas i blinkande objekt B.

Hoppas verkligen Josef Fares tillsammans med StarBreeze gör fler spel och kanske ett "riktigt" spel, och inte bara ett XBLA, nästa gång. Jag har spelat en hel del av de XBLA som finns att köpa och jag måste säga att detta är det absolut bästa jag någonsin prövat.

Permalänk
Medlem

Total Biscuit gillar spelet ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Total Biscuit gillar spelet ...
lz3EmqraAxc

han älskade det
Han säger ju något i början om att det är det bästa spelet han har spelat.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Oh jävlar, har följt Total Biscuit vääääldigt länge och säger han detta blir det ett givet köp, ska bara köpa xbox-kontroll till datorn!

Permalänk
Inaktiv

Jag hittade det dagen då det släpptes på xbox live, då visste jag inte ens att det var Josef Fares + andra svenskar som gjorde det. Grymt spel och enligt mig och TB bästa spelet i år hittills. Det är det ända spelet som har fått mig att gråta Hoppas precis som svatesson att de ska fortsätta göra grymma spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Spelade spelet i natt på jobbet. Spelade igenom hela, tog väl knappt tre timmar, och måste säga: Vilket otroligt fantastiskt spel! Det kändes som om det var den största revolutionen hur man berättar ett spel på ett snyggt och fint sätt sedan första Max Payne. Jag är säker på att t.o.m. med flickvän skulle gilla spelet (hon hatar TV-spel t.o.m. Portals, eh ja hon är rätt korkad så förmodligen därför... ).

Det var en sådan fantastisk känsla och atmosfär i spelet att jag inte kan påminna mig om något liknande sedan Grim Fandagos dagar men här i en mer allvarlig ton.

Tycker att det var ett sant mästerverk i synnerhet på sättet som det fick spelaren i känna för sin två polygon-syskon. Själva pusslen är inte mycket att skriva hem om. Alla är extremt simpla till karaktären men jag tycker inte det gjorde så mycket utan det bara spädde på mysfaktorn som redan fanns. Gillar att de lät spelaren själv utforska vad som skulle göras utan att det fanns en massa blinkande objekt A som skulle läggas i blinkande objekt B.

Hoppas verkligen Josef Fares tillsammans med StarBreeze gör fler spel och kanske ett "riktigt" spel, och inte bara ett XBLA, nästa gång. Jag har spelat en hel del av de XBLA som finns att köpa och jag måste säga att detta är det absolut bästa jag någonsin prövat.

Du säger det alltså? Det är gött, har själv varit välli välli sugen påre sen jag läste PCG:s recension av det, bara bilderna på det fick mig att bli väldigt intresserad. Är det mycket combat i det? Skulle gärna slippa att döda folk för en gångs skull.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Testpilot
Skrivet av anon196866:

Det är det ända spelet som har fått mig att gråta

Ja fy fan för

slutet, borde vara olagligt att göra så sorgliga spel

Dold text

(spoiler)

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Bästa spelet i år och på länge..

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Ja, det här är ett fantastiskt spel och hoppas verkligen att både Fares och resten av spelvärlden vågar göra mer av det här.
Kul att det har fått så bra genomslag i spelvärlden också.

Köp!