Rovio-ägare satsar på svensk 3D-grafik för webben

Permalänk
Melding Plague

Rovio-ägare satsar på svensk 3D-grafik för webben

Svenska Goo Technologies får en extra kapitalinjektion för vidare arbete med avancerad grafik på internet. Bakom pengaflödet står Kaj Hed, storägare i finska Angry Birds-utvecklarna Rovio.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inget fan av spel i webbläsaren men det låter ju fint detta i alla fall

Permalänk
Medlem

De ser ju faktiskt snyggt ut runt om, testar detta nu. Jag ska sitta nu och ro ro ro i det finna 3D-grafik. Hoppas dom fixa himlen också för molnen ser inte så 3D ut och ja under vattnet få dom jobba lite mer på. Vatten ljudet ha dom jobbat på bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

riktigt coolt! mycket bättre än flash skitet som jag hoppas dör ut inom en snar framtid..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Låter riktigt grymt

Permalänk
Avstängd

Gillar hur de gjort en helt skamlös minecraft klon också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brillmongot:

Gillar hur de gjort en helt skamlös minecraft klon också

Minecraft utan Java behövdes dock.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Grafiken på det där roddar demo spelet var ju riktigt mysig!

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem

Bf5 kommer säkert köras i webläsaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Är en webbläsare "kapabel" till att spela upp surroundljud? Menar om filmen, spelet eller vad nu som spelas upp, har surroundljud?

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Medlem

Och där blev Chrome ännu intressantare...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

WebGL baseras på openGL 2.0 ES vilket jag förstod de som är open source. Så om detta är framtiden kanske vi kan se fler spel använda open GL istället för directX? Hade ju varit trevligt istället för att M$ skall krångla med stödet av directX till andra plattformar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Funkade fint i Firefox.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av kufra:

WebGL baseras på openGL 2.0 ES vilket jag förstod de som är open source. Så om detta är framtiden kanske vi kan se fler spel använda open GL istället för directX? Hade ju varit trevligt istället för att M$ skall krångla med stödet av directX till andra plattformar.

Skickades från m.sweclockers.com

Låt oss inte lura oss själva dock, håller med om att det här är intressant men det är fortfarande i sin linda och DirectX är en oerhört beprövad modell.

Permalänk

Angry birds web3D?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jazz 1-up:

Minecraft utan Java behövdes dock.

Haha sant, och vad är det nu, tre år sedan ett modding API utlovades? Får ringa min kusin och klaga.

Permalänk
Medlem

Tja unreal engine 3 blev ju portard till javascript för ett tag sedan

http://www.unrealengine.com/html5/

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Hårdvaruacceleration har inte fungerat i Firefox sen ungefär version 17 för mig dock :/ Misstänker att det kanske börjar bli dags att ominstallera webbläsaren, även om det är tråkigt att det ska behövas.

Tror dock på utvecklingen, finns ju andra spel som gått från standalone till webbläsarbaserat också, Runes of Magic gjorde nåt sånt för flera år sen har jag för mig t.ex.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i