Fractal Design Newton R3

Permalänk
Medlem

Köpte ett sådant här och tror inte fläkten hittills (2 veckor) vaknat en endaste gång. Nu har jag dock en vanlig oklockad Haswell 4670k och ett GTX 660 så misstänker att aggregatet inte behöver svettas så mycket. Har även inkopplade en SSD, 2 HDD och 2 DVD-brännare.
Ett sådant här aggregat borde klara om jag köpte ytliggare ett GTX 660 för SLI va? Jag har lite dålig koll på vad ett GTX 660 drar men misstänker att det kanske inte drar mer än 150 W.

Permalänk

Enligt SweC tester ska GTX 660 i SLI dra ca 416w. Jag tror ditt nätagg kan fixa det om du lämnar allt oklockat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melodylekfull:

Enligt SweC tester ska GTX 660 i SLI dra ca 416w. Jag tror ditt nätagg kan fixa det om du lämnar allt oklockat.

Tack för svaret. Ja då borde det gå utan problem. Är ju knappast så att min i5:a drar särskilt mycket och de andra enheterna drar nog inte så mycket heller.

Permalänk
Visa signatur

4770k@4.2 | 16GB | RTX 2060S | PSU 760W

Permalänk

Det är väl kanske inte rätt att smutskasta FD när du fulmoddar en vattenpump.

Permalänk
Skrivet av FlummbulleN:

Det är väl kanske inte rätt att smutskasta FD när du fulmoddar en vattenpump.

Pumpen dra betydligt mindre än 15 W som deras fläktkontroller ska klara av. "ful" modden gör precis samma sak som FD fläktkontroller. FD påstår även att dom har kört pumpar på fläktkontrollern vid 7v.

Andra har också haft problem med datorn när dom har haft fläktar inkopplade på samma kontroller.

FD vill inte underöka saken. Kan bli väldigt dyrt för dom när det kommer fram att deras prylar har förstört ett okänt antal CPUer. Har säkert kostat Intel en massa pengar i RMA kostnader.

Jag köper aldrig något mer från FD. Inte värt att riskera sina dyra datorkomponeter genom att använda FDs prylar.

Visa signatur

4770k@4.2 | 16GB | RTX 2060S | PSU 760W