SweClockers i sociala medier

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Skillnad på ett konto och en tagg.

Klart att det är skillnad. Har inte sagt/skrivit nått annat.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Twitter hat 14 miljoner medlemmar och extremt få av dem kan svenska. Lönlöst at satsa på den tjänsten, det är bara nyhetsmedierna som är kåta på den då de inte behöver summera det som skrivs då det bara är som ett SMS långt.
Facebook kan jag väl förstå till viss del (inte för att jag har nått konto men ändå) men google+? Finns det ens fortfarande? Enda anledningen att det finns några posts på google plus är att du måste ha ett g+ för att kunna kommentera på youtube och det autopostar varje gång du skriver nått på YT i g+.

Du vet att G+ har över 400 miljoner aktiva användare? Synd att inte många jag känner (eller någon i Sverige) använder det, galet mycket bättre än facebook.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Lägg inte mer än de där 5 minuterna bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Jag vill inte bara ha skämtsamma och småfjantiga inlägg, jag vill ha mer seriositet.

Men det är ju det Facebook används för....Alltså inget man blir vettig på.

Permalänk

Hade det inte varit bra med en avdelning på Sweclockers.com där redaktörerna kunde lägga upp alla de "mindre" seriösa bilderna, personliga åsikter om produkter, mm. Såklart skall detta ej vara på framsidan utan en helt egen flik bredvid vid tex marknaden.

Anledningen till denna åsikt är helt enkelt att jag vill ha allt av det goda på ett och samma ställe.

Permalänk
Medlem

Säkerligen ett effektivt sätt att skapa trafik.

Permalänk
Medlem

swecextra

Ser gärna mer på swecextra, kort och oseriöst gör inget. Ett 30sek klipp från testlabbet är så mycket bättre än inget, till exempel.

Annars vet jag att tillverkare och andra skriker på att alla testsajter skall vara aktiva på "sociala medier", så är det ju bara. Det är skit man får ta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Om jag får säga min åsikt utan att alla fanboys hoppar på mig så tycker jag att språket på facebooksidan är under all kritik.

Vart och vartannat inlägg känns väldigt barninriktat med ett språk som riktar sig mot 13-15-åringar och det stör mig en smula.
Jag vill inte bara ha skämtsamma och småfjantiga inlägg, jag vill ha mer seriositet.

Tycker du kolla in Google+ om du vill ha mer seriositet.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Personligen föredrog jag att ni även lade ut tramserierna här på Swec, så man slapp de fördömda sociala medierna. Trams är ofta skoj. Samtliga social medier kan däremot dra dit de hör hemma.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Ladda gärna upp på SwecExtra oftare! Bojkottar själv allt vad Facebook och liknande heter.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Ge fan i sociala medier! Håll er borta från cancern! Ni har en egen sida som ni själva kan nyttja!

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Breddas:

Ge fan i sociala medier! Håll er borta från cancern! Ni har en egen sida som ni själva kan nyttja!

Lite. Fast jag tycker att de kunde haft en liten avdelning. Typ "trams", eller dylikt, och lagt upp samma saker där som på sociala medier! Jag är inte så taggad på att gräva igenom hundra facebookoster.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jag följer swec på twitter, youtube och facebook och tycker ni gör ett bra jobb där. Känns ganska lagom sett till såväl mängd som nivå.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

So it begins..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

sweclockers.com räcker gott och väl för mig. Har inte testat G+ så mycket än eftersom jag inte känner så många som använder det men Facebook är jag verkligen trött på. Hälften av allt på feeden är reklam, andra hälften är fjantiga "jag har ätit gröt nu" eller "åååååhhhhh, jag ska myyyysa med käraste + 1000 hjärtan" eller "jag är fan bäst eftersom jag precis bestigit mount ävärest, kebnekajse och tre andra bärj samtidigt". Örrk >.< Twitter läser jag från och till men förstår inte riktigt hur det fungerar med retweets, tags osv.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det är väl bra att synas på flera olika sätt.
Se bara till att skriva era artiklar på ett sådant sätt att ett script enkelt kan lägga upp artikeln på alla era "kanaler".

Själv tillhör jag nog den gamla generationen då jag uteslutande går till websidan (www.sweclockers.com). Använder inte ens er mobil-sida då jag "surfar" på nallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Fördtår inte vitsen riktigt. Bättre lägga tiden på sweclockers huvudsida och vill man diskutera finns ju forumet? Bara jobbigt med massa olika sidor att hålla reda på...

Inte jag heller. Varför skall man behöva följa flera sidor för att få tillgång till allt Swec material?
Om ni vill ha en mer oseriöst "bakom kulisserna" sida så varför inte lägga till den biten som en ny del av den existerande hemsidan?

Att man vill nå ut till fler personer via att synas på andra ställen är jag helt med på, men varför skall trogna sweclockers.com läsare missa en del uppdateringar undrar jag?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av radx:

Så här har jag mina socialanätverk

Facebook: Allt skräp som kommer huller om buller. Mestadels är de ointressant skit och tonvis med katt, bäbis, struntbilder.
Twitter: Que? Twitter vad? Totalt ointressant i de stora hela. Ogillar skarpt begränsningen till max 160 tecken eller vad det nu är. Överflödigt och rörigt som fan.
Google+: Massa meningsfulla och djupa teknikinlägg med väldigt moget community där folk faktiskt inte trollar varje inlägg och skriver massa offtopic skräp. Kollar nätverket flera gånger varje dag och är delaktig själv i många konversationer. Får mycket input och meningsfullt utbyte av olika idéer här. Tycker också att kända teknikikoner/profiler svarar i mycket större grad här än på andra nätverk. Har flera gånger haft utbyte av idéer och tankar med flera uppfinnare, redaktörer och ansvariga.

Ovan är säkert inte samma för alla men för mig så tycker jag Google+ är helt klart överlägset mest intressant. Rent tekniskt är både appen och webbsidan mycket bättre presenterad än Facebooks motsvarande. Det enda som suger är väl att de inte har någon Event-planerare som kan mäta sig med Facebooks-events. Men folk använder ju sånt mest bara för att planera fester och sånt.

Mina två cent.

Hm. Vart hittade du dessa mer tekniska saker på google+? Det låter som något som skulle gå använda. Det lilla jag såg av den var den bättre än idiotboken men inte mycket.

Permalänk
Skrivet av anon127948:

Hm. Vart hittade du dessa mer tekniska saker på google+? Det låter som något som skulle gå använda. Det lilla jag såg av den var den bättre än idiotboken men inte mycket.

Inte den personen du frågat men jag kanske ändå kan besvara din fråga på ett eller annat vis. Frågan är ifall det går att länka cirklar på detta sätt. Det kommer hursomhelst upp lite intressanta inlägg i denna cirkeln och allmänt trevlig stämning. Obs, engelska.
https://plus.google.com/stream/circles/p5f7460a28f11b970

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Hm. Vart hittade du dessa mer tekniska saker på google+? Det låter som något som skulle gå använda. Det lilla jag såg av den var den bättre än idiotboken men inte mycket.

Först och främst är i princip allt på engelska.svenska är tyvärr rätt obefintligt. Sedan beror det på dina intressen. Jag exempelvis läser mycket om Android och följer många redaktörer som är ansvariga för detta på g+.

Det finns även bra communitys på g+ som du hittar om du söker efter specifika ord. Jag följer exempelvis Android community och får även upp en del förslag om att följa andra liknande diskussioner. G+ lär sig dina intressen och ger dig bättre förslag ju mer du använder det.

Lycka till med jakten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk

Tycker att det är kul att så många hatar Facebook! Tar inte i skiten med tång. Har inte varit inne på mitt konto sedan september 2009...tänker aldrig logga in där mer.

Först tänkte jag att wow så många bakåtsträvare (inkl mig själv) här finns på Sweclockers...men nu förstår jag att det är bara smarta personer som hänger här:D

By the way...I am back!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

...men nu förstår jag att det är bara smarta personer som hänger här:D

Haha, om de ändå vore sant;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Tycker att det är kul att så många hatar Facebook! Tar inte i skiten med tång. Har inte varit inne på mitt konto sedan september 2009...tänker aldrig logga in där mer.

Först tänkte jag att wow så många bakåtsträvare (inkl mig själv) här finns på Sweclockers...men nu förstår jag att det är bara smarta personer som hänger här:D

By the way...I am back!

Jo, facebook är det tramsigaste skit som någon kommit på. Det borde räknas som missbruk och föranleda tvångsvård/rehab av de stackare som fastnat i missbruket.

Permalänk
Medlem

Internet Explorer? Det var det jävligaste.

Permalänk
Medlem

Ta allt med måttlighet. Allt är skadligt i stora doser.
Facebook hjälper mig att hålla kontakten och se fina bilder från mina systrar, som tyvärr bor väldigt långt bort.
Sen om man bara sitter och är ledsen över att alla andra verkar ge ett sken av att ha jävligt skoj så använder man det på fel sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteMC:

Är inte med på någon av de hemsidorna, förutom sweclockers. Sedan tjatar vissa av mina vänner om att jag borde skaffa facebook, men då säger jag bara; "har jag klarat mig utan facebook såhär länge är det ingen idé att skaffa det nu."

Sa du det angående mobiltelefon/internet/AC också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tweak:

Sa du det angående mobiltelefon/internet/AC också?

Nej, faktiskt inte:p

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem

Bryr mig enbart om hemma hos på youtube.
Instagram och sådant är för fjortisar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Om jag får säga min åsikt utan att alla fanboys hoppar på mig så tycker jag att språket på facebooksidan är under all kritik.

Vart och vartannat inlägg känns väldigt barninriktat med ett språk som riktar sig mot 13-15-åringar och det stör mig en smula.
Jag vill inte bara ha skämtsamma och småfjantiga inlägg, jag vill ha mer seriositet.

Aa, och då är det helt enkelt inte för dig. Känns som att det verkar svårt att förstå för vissa, efter hur många inlägg som helst, att det inte är så seriöst. Redaktionen gör ett extremt bra jobb med denna sida och det är många riktigt bra artiklar och recensioner, mycket bättre än någon annan liknande sida jag kan komma på. Ska inte dom då få lite frihet att vara lite oseriösa ibland, driva lite osvosv..? Annars kan du ju lika gärna börja klaga på Fredagspanelen & deras Podcasts också, samma sak där, dom är inte alltid oändligt seriösa.

Bara, ge dig.

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.