Fredagspanelen 61: Sammanfattning av artiklar och nyheter från sommaren

Permalänk
Moderator
Moderator

Tolkar det som att Jonas inte lyckades med utgrävningen efter sin PS3:a för att lira Last of Us i sommar då, synd!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Är det någon som lyckats lura ut varför vissa har sådana problem med att YouTube-videorna stannar och "buffrar"?

Har i princip aldrig haft det problem och det trots att min lina hem knappast är "high-end" med dagens mått mätt, har runt 7-8Mbit/s upp/ner. Har även testat att köra via mobilen (får mellan 5-12Mbit/s ner och 1-2Mbit/s upp enligt bredbandskollen) inte heller här är det problem med att videon stannar för att buffra. Kör alltid med HD-kvalité.

Låter mest som det är ett ISP-specifikt problem och skulle ett sådant problem lösas genom att använda någon annan streaming-tjänst? Visst, kör man torrents så blir det ett icke-problem, men då har man å andra sidan problemet att man måste ladda ner videon innan man kan börja titta så ser gärna att man har kvar YouTube eller motsvarande.

http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Du hittar en del svar här och eventuellt ett sätt att få ordning på det. Jag ser på panelen i HD just nu och de hickar inte sen jag testa tipset i den här tråden.

Och tack till grabbarna på sweclockers för en efterlängtad panel! Jag är sent ute men har varit borta i helgen

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Bra Fredagspanel!

Jag har saknat det precis som förra sommaren och för, förra sommaren när den har vart i vila i över 1 månad, då blir det alltid speciellt när den visas igen.

Det här med att Emil inaktiverade Swec's Youtube kommentars delen.
Alltså det känns så otroligt konstigt och förvånande att Emil "Tar bort otrevliga kommentarer och påhopp mot andra" det trodde jag inte att det spårade ut så mycket jag menar på Fredagspaneler vad blir det för fel så att allting spåras ur så in i helvete?
Och tester snälla bara för att nån säger att "Jonas skulle ha gett det en Utmärkt produkt ist för en Bra Produkt" så bombar det in haters!? Fanboys!? Jag är en sån här som aldrig skulle förolämpa på youtube, bara för att någon tycker annorlunda än mig eller bara för att nån person tycker nånting extremt om det här så ska det komma Fanboys eller what ever och spåra ut, undvik dom försöker bara få uppmärksamhet.

Visst med det inaktiverat så blir det mer comments på sajten men man jag kommer mest av allt sakna "Topp kommentarer"

Skulle vara coolt om topp kommentarer av like's fanns som flik i Sweclockers.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

jag brukar inte kommentera så ofta men den här gången ville jag säga att de är kul att höra Emil och Jonas tillbaks igen. jag har följt er länge, lyssnar och tittat på allt material och tycker ni är en skön duo. Eran humor och nivå av sarkasm passa mig perfekt. Tack för bra program

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bra fredagspanel, gillar när dem är långa!
Angående Youtube som ni talade om på slutet, tycker det är bra att ni stängt av kommentarerna på era videor, det är många större kanaler som gör jsut detta, och YT måste skärpa till sig och fixa någon form av filter där folk under en viss ålder inte fårr kommentera helt enkelt, eller att man själv som uppladdare kan välja vilken åldergrupp som får kommentera.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Bra fredagspanel, gillar när dem är långa!
Angående Youtube som ni talade om på slutet, tycker det är bra att ni stängt av kommentarerna på era videor, det är många större kanaler som gör jsut detta, och YT måste skärpa till sig och fixa någon form av filter där folk under en viss ålder inte fårr kommentera helt enkelt, eller att man själv som uppladdare kan välja vilken åldergrupp som får kommentera.

Håller med till nästan allt. Tror bara inte på ett ålderssytem. Det finns kids som kan sköta sig också. Men det borde finnas ett annat system. Och jag tycker också det är bra att ta bort kommentarerna om det inte kan skötas. Tycker människor bör förändra sin internet etik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ni gör rätt i att skippa youtube-kommentarerna. Det tenderar att vara mycket trevligare här inne på Sweclockers, samtidigt får ni det betydligt enklare genom att samla alla kommentarer på ett ställe; på sajten.

Något jag däremot har tänkt på, ur miljöperspektiv, är att ni borde släppa fredagspanelen som podcast också. Det är inte så ofta ni visar upp saker i "tv-rutan", och även ifall ni är trevliga att titta på så är det till stor del onödig bandbredd som används, detta gör att youtube måste utöka sina serverparker som i sin tur generar stort avtryck på miljön. Det kanske är en fis i motvind, men värt att tänka på. jag brukar sänka kvalitén till 144p eller 240p. Men jag tror inte att så många är medvetna om detta och fetar alltid på med 1080p-upplösning.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem

Mmm få som tänker på det. Nästan lika dumt som http://vaska.vasktrafik.se/

Permalänk
Medlem

Inte en chans att man tröttnar på er grabbar! Fortsätt och bra initiativ att strunta i kommentarer på youtube!

Permalänk
Medlem

Helt (!) rätt att stänga av kommentarerna på youtube. Feedback/diskussion om klippen riskerar annars att bli för fragmenterade mellan de olika trådarna, och dessutom är det väl bara en fördel om folk tvingas söka upp faktiska siten för att lämna lite konstruktiv kritik. Rena troll/idioter har sällan den energi som krävs för en sådan insats, och faktum är att majoriteten av alla kommentarer på youtube bara är ren och skär dynga som alla kan leva utan.