760 sli vs 770, är SLI problemfritt?

Permalänk
Medlem

760 sli vs 770, är SLI problemfritt?

Hej, jag har aldrig kört SLI förut och funderar på att göra det i datorn jag ska köpa i närtid. Flera av mina kompisar har rekomenderat mig att inte ge mig på SLI och att det bara blir en massa problem om man gör det, stämmer detta fortfarande eller fungerar det bättre nuförtiden?

Om det blir SLI så står det mellan kortet nedan och referenskortet, enl. sweclockers grafikkorttest så är MSI kortet väldigt svalt och tyst så jag antar att man kan köra det i SLI om man har lite hyfsad fart på chassifläktarna, fractal design r4 borde klara kyla det väl?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2022903

blir det inte SLI så köper jag nog dett gtx 770 från asus med directcu2 kylaren

fokus med tråden vill jag ska ligga på hur stora problem det är med SLI nuförtiden och om ni tror att 760 SLI skulle fungera bra för mig, info om vilka grafikkort osv som är bäst kan jag nog söka mig till i forumet.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Skrivet av Erikn911:

Hej, jag har aldrig kört SLI förut och funderar på att göra det i datorn jag ska köpa i närtid. Flera av mina kompisar har rekomenderat mig att inte ge mig på SLI och att det bara blir en massa problem om man gör det, stämmer detta fortfarande eller fungerar det bättre nuförtiden?

Om det blir SLI så står det mellan kortet nedan och referenskortet, enl. sweclockers grafikkorttest så är MSI kortet väldigt svalt och tyst så jag antar att man kan köra det i SLI om man har lite hyfsad fart på chassifläktarna, fractal design r4 borde klara kyla det väl?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2022903

blir det inte SLI så köper jag nog dett gtx 770 från asus med directcu2 kylaren

fokus med tråden vill jag ska ligga på hur stora problem det är med SLI nuförtiden och om ni tror att 760 SLI skulle fungera bra för mig, info om vilka grafikkort osv som är bäst kan jag nog söka mig till i forumet.

Jag har förstått att man får en ca. 80% prestandaboost med SLI/CF.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Kollersh:

Jag har förstått att man får en ca. 80% prestandaboost med SLI/CF.

aa, prestandan är jag ganska medveten om men jag är mest intresserad av problem, som tex microstuttering, vilka spel som inte är kompatibla osv

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

microsuttering är inte ett problem för nvidia.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

alltså det är ganska många äldre titlar som inte har support, antar att dom flesta nya stora titlarna ska ha det. annars är det ju bara att stänga av sli för det spelet. med tex invidia inspector. micro stuttering kommer det alltid finnas. vill du ha bra fps med det ser ryckigt ut sure sli är bra. men jag skulle nog ta 1 kort och köra på lägre inställningar och få konstant 60 och mjukt och fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikn911:

aa, prestandan är jag ganska medveten om men jag är mest intresserad av problem, som tex microstuttering, vilka spel som inte är kompatibla osv

Som jag förstått det så är det knappt några problem i de nya spelen, och de gamla kan du bara stänga av SLI i då de inte är lika krävande.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Skrivet av Erikn911:

Hej, jag har aldrig kört SLI förut och funderar på att göra det i datorn jag ska köpa i närtid. Flera av mina kompisar har rekomenderat mig att inte ge mig på SLI och att det bara blir en massa problem om man gör det, stämmer detta fortfarande eller fungerar det bättre nuförtiden?

Om det blir SLI så står det mellan kortet nedan och referenskortet, enl. sweclockers grafikkorttest så är MSI kortet väldigt svalt och tyst så jag antar att man kan köra det i SLI om man har lite hyfsad fart på chassifläktarna, fractal design r4 borde klara kyla det väl?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2022903

blir det inte SLI så köper jag nog dett gtx 770 från asus med directcu2 kylaren

fokus med tråden vill jag ska ligga på hur stora problem det är med SLI nuförtiden och om ni tror att 760 SLI skulle fungera bra för mig, info om vilka grafikkort osv som är bäst kan jag nog söka mig till i forumet.

Det är alltid rekommenderat att köra ett starkt kort före sli, jag har knappt haft några problem med sli, men som sagt ibland krånglar det, visa spel har dålig scaling etc, andra crashar med sli.

Men det är något man väljer när man tar sli, att det kan krångla, jag skulle köra på ett 770, sedan om du behöver ett till så köp ett(Senare då förstås.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikn911:

aa, prestandan är jag ganska medveten om men jag är mest intresserad av problem, som tex microstuttering, vilka spel som inte är kompatibla osv

Nya krävande spel har oftast stöd för SLI. Äldre spel som saknar stöd går oftast att maxa med bara ett kort. Kör du inte krävande independent-spel så är kompatibiliteten inte något problem.
SLI avger mer värme (vilket oftast innebär mer oljud), kan ge microstuttering (beroende på hur känslig du är). Det ger också en del extra prestanda, som kanske inte behövs så mycket.

Vad för skärm använder du? Vilka spel föredrar du?
Ett tips kan vara att köpa ett 760 nu och köpa till ett till senare när/om du behöver mer kraft. Kör du med en 60 Hz 1920x****-skärm kan ett ensamt 760 räcka långt med dagens spel.

// §1-citat bort - MOD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joelschub:

Det är alltid rekommenderat att köra ett starkt kort före sli, jag har knappt haft några problem med sli, men som sagt ibland krånglar det, visa spel har dålig scaling etc, andra crashar med sli.

Men det är något man väljer när man tar sli, att det kan krångla, jag skulle köra på ett 770, sedan om du behöver ett till så köp ett(Senare då förstås.)

Jag får faktiskt ta och hålla med här. Har aldrig kört SLI tidigare heller och ville prova på det. Jag är tveksam till att jag hade valt det igen dock. Inte för att det inte är bra prestanda och låg fps, för det är det inte. Kör Metro Last Light (sjukt krävande) med högsta inställningar och AA x2, får jämna 50 fps. MEN det är lite problem ibland och hade jag haft samma summa att köpa ett grafikkort idag så hade jag nog valt ett kort istället för SLI. Med tanke på värmeutveckling så tycker jag det är sådär. Spelar jag i någon timme så kommer ena kortet upp i 70-75 grader och det andra 60-65. Kör 5st chassi fläktar i mitt R4 och MSI's twinfrozer kylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikn911:

Hej, jag har aldrig kört SLI förut och funderar på att göra det i datorn jag ska köpa i närtid. Flera av mina kompisar har rekomenderat mig att inte ge mig på SLI och att det bara blir en massa problem om man gör det, stämmer detta fortfarande eller fungerar det bättre nuförtiden?

Om det blir SLI så står det mellan kortet nedan och referenskortet, enl. sweclockers grafikkorttest så är MSI kortet väldigt svalt och tyst så jag antar att man kan köra det i SLI om man har lite hyfsad fart på chassifläktarna, fractal design r4 borde klara kyla det väl?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2022903

blir det inte SLI så köper jag nog dett gtx 770 från asus med directcu2 kylaren

fokus med tråden vill jag ska ligga på hur stora problem det är med SLI nuförtiden och om ni tror att 760 SLI skulle fungera bra för mig, info om vilka grafikkort osv som är bäst kan jag nog söka mig till i forumet.

Angående SLI-problem så kan jag väl inte säga så mycket mer än att jag inte har stött på ett endaste problem hittills under de snart två månader som jag har haft dubbla kort.
Angående kylningen, så fungerar R4 alldeles utmärkt med två icke-referenskort, förutsatt att man har tillräckligt med chassifläktar i rätt konfiguration.

Permalänk
Skrivet av Fatmajk:

Jag får faktiskt ta och hålla med här. Har aldrig kört SLI tidigare heller och ville prova på det. Jag är tveksam till att jag hade valt det igen dock. Inte för att det inte är bra prestanda och låg fps, för det är det inte. Kör Metro Last Light (sjukt krävande) med högsta inställningar och AA x2, får jämna 50 fps. MEN det är lite problem ibland och hade jag haft samma summa att köpa ett grafikkort idag så hade jag nog valt ett kort istället för SLI. Med tanke på värmeutveckling så tycker jag det är sådär. Spelar jag i någon timme så kommer ena kortet upp i 70-75 grader och det andra 60-65. Kör 5st chassi fläktar i mitt R4 och MSI's twinfrozer kylare.

Jag har inget problem med värme riktigt, jag kör metro ochså, rådet är att stänga av SSAO för jämnast fps utan några jobbiga drops.
Men jag kör mina kort på runt 40-45% fläktkurvor så dom ligger runt 80grader under max load, helt acceptabelt, men blir skitvarmt i rummet.

Och anledningen till att jag valde SLI var för att jag köpte ett 660 när jag var student, och ett när jag tog studenten så jag hade inte en budgeta tt köpa ett t.ex. 680. ^^

Permalänk
Skrivet av Erikn911:

aa, prestandan är jag ganska medveten om men jag är mest intresserad av problem, som tex microstuttering, vilka spel som inte är kompatibla osv

japp

Skrivet av EvilWord:

microsuttering är inte ett problem för nvidia.

beror på vilken serie kort i SLI, dock så ska inte 700serien ha några "major" bugs, har 660sli har inga probs utan kanske något gammalt steam spel som inte klarar sli.

Skrivet av oGGamer:

Som jag förstått det så är det knappt några problem i de nya spelen, och de gamla kan du bara stänga av SLI i då de inte är lika krävande.

precis.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joelschub:

Jag har inget problem med värme riktigt, jag kör metro ochså, rådet är att stänga av SSAO för jämnast fps utan några jobbiga drops.
Men jag kör mina kort på runt 40-45% fläktkurvor så dom ligger runt 80grader under max load, helt acceptabelt, men blir skitvarmt i rummet.

Och anledningen till att jag valde SLI var för att jag köpte ett 660 när jag var student, och ett när jag tog studenten så jag hade inte en budgeta tt köpa ett t.ex. 680. ^^

AA bör nog avaktiveras för att undvika fps drops indeed. Kan tillägga att jag inte ens kollat på mina fläktkurvor än hehe. Jag tänker inte avråda någon att köra SLI på den nya 700-serien. Tycker att de har fixat till de största problemen som jag läst väldigt mycket om tidigare och det kommer nog inte bli sämre med kommande serier. SLI är väl en rätt bra lösning (tycker jag) om man inte har pengar att köpa en super dyrt kort direkt, utan kan spara o få en bra prestandaskjuts i framtiden.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Mange43:

Jag tror du är ganska ensam om att inte förstå förkortningen. [..]

De flesta av oss förstår nog vad du menade, men ska du prata grader så kan du väl ändå använda en riktig förkortning istället för att använda FEL förkortning?

De flesta tenderar att förenkla det till bara "c" (stort eller litet) vilket är rätt logiskt eftersom vi i slutändan pratar Celsius.

"gr" ÄR en faktisk enhet, mer specifikt 64,8 mg, och används flitigt både gällande ädelstenar och krutladdningar i patroner.

Skrivet av Fatmajk:

Jag får faktiskt ta och hålla med här. Har aldrig kört SLI tidigare heller och ville prova på det. Jag är tveksam till att jag hade valt det igen dock. Inte för att det inte är bra prestanda och låg fps, för det är det inte. Kör Metro Last Light (sjukt krävande) med högsta inställningar och AA x2, får jämna 50 fps. MEN det är lite problem ibland och hade jag haft samma summa att köpa ett grafikkort idag så hade jag nog valt ett kort istället för SLI. Med tanke på värmeutveckling så tycker jag det är sådär. Spelar jag i någon timme så kommer ena kortet upp i 70-75 grader och det andra 60-65. Kör 5st chassi fläktar i mitt R4 och MSI's twinfrozer kylare.

Det låter faktiskt helt okej, man får komma ihåg att 760 är lite svagare än 670, så vissa inställningar gör verkligen enorm skillnad.

Citering av borttaget inlägg smått städad.
Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Moderator
Moderator

Hög tid att återgå till ämnet.

*Tråd rensad enl § 1.*

http://www.sweclockers.com/forum/regler#1

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Kvittar om man har nVidia eller ATi ingen av dem har märkbar microstutter då båda har Dynamic V-sync

AMD har lagt in det i senaste Beta drivarna men kan även aktiveras via Radeon-Pro(testat själv och funkar utmärkt i alla lägen jag kunnat testa det i)

nVidia drivare har iaf givit mig en del problem(har ett 570) och i Windows 8 så blåskärmar kortet som en dåre (bara några minuter mellan rum. Spelade ingen roll vilka drivare eller ver på Windows 8) stod som fel att det var en DLL till drivrutinen...

ATi har även haft problem med att få ut rätt upplösning på min skärm(3200x2400 @ 61Hz på min CRT)

Funkade fint på nVidia kortet dock!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joelschub:

Det är alltid rekommenderat att köra ett starkt kort före sli, jag har knappt haft några problem med sli, men som sagt ibland krånglar det, visa spel har dålig scaling etc, andra crashar med sli.

Men det är något man väljer när man tar sli, att det kan krångla, jag skulle köra på ett 770, sedan om du behöver ett till så köp ett(Senare då förstås.)

helt klart ett alternativ, att köpa 770 och antingen köpa till ett eller byta grafikkort helt i framtiden när 770 känns gammalt

tack för tipset

Skrivet av mudde:

Nya krävande spel har oftast stöd för SLI. Äldre spel som saknar stöd går oftast att maxa med bara ett kort. Kör du inte krävande independent-spel så är kompatibiliteten inte något problem.
SLI avger mer värme (vilket oftast innebär mer oljud), kan ge microstuttering (beroende på hur känslig du är). Det ger också en del extra prestanda, som kanske inte behövs så mycket.

Vad för skärm använder du? Vilka spel föredrar du?
Ett tips kan vara att köpa ett 760 nu och köpa till ett till senare när/om du behöver mer kraft. Kör du med en 60 Hz 1920x****-skärm kan ett ensamt 760 räcka långt med dagens spel.

// §1-citat bort - MOD

det blir en ny skärm till datorn, förmodligen Dell UltraSharp U2412M (1920*1200)

Jag har just nu ett 560 ti och jag vill att det ska bli ordentlig skillnad när jag köper ny dator så ett 760 är ganska uteslutet, men tack för tipset

Skrivet av Tarrgoth:

Angående SLI-problem så kan jag väl inte säga så mycket mer än att jag inte har stött på ett endaste problem hittills under de snart två månader som jag har haft dubbla kort.
Angående kylningen, så fungerar R4 alldeles utmärkt med två icke-referenskort, förutsatt att man har tillräckligt med chassifläktar i rätt konfiguration.

Vilka kort har du?
Och kan du specificera lite mer exakt hur mycket chassifläktar du tror man behöver, man sätter ju in en extra fläkt i fronten så klart men behövs det nåt mer än det tror du?

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Avstängd

förlåt lånar tråden lite här.

Ni som typ märker skilnader på flyt i snabba fps spel som cs och bf3 osv. finns det nån skillnad i flytet med SLI/CF eller märker ni ingen skillnad? vore ju bra att veta för om man sitter med en 120hz panel vill man ju inte få microsutting eller andra laggproblem om ni förstår vad jag menar:)
man vill ju att det ska flytta på så bra som möjligt så att man får många kills ju:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacoman:

förlåt lånar tråden lite här.

Ni som typ märker skilnader på flyt i snabba fps spel som cs och bf3 osv. finns det nån skillnad i flytet med SLI/CF eller märker ni ingen skillnad? vore ju bra att veta för om man sitter med en 120hz panel vill man ju inte få microsutting eller andra laggproblem om ni förstår vad jag menar:)
man vill ju att det ska flytta på så bra som möjligt så att man får många kills ju:D

Bra frågeställning!

nu kommer jag bara sitta med 60Hz men jag är intresserad av hur flytet i fps spel är även där

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Tacoman:

förlåt lånar tråden lite här.

Ni som typ märker skilnader på flyt i snabba fps spel som cs och bf3 osv. finns det nån skillnad i flytet med SLI/CF eller märker ni ingen skillnad? vore ju bra att veta för om man sitter med en 120hz panel vill man ju inte få microsutting eller andra laggproblem om ni förstår vad jag menar:)
man vill ju att det ska flytta på så bra som möjligt så att man får många kills ju:D

Hela grejen för min del till varför jag valt SLI även med 680'or är just för att kunna mata 120/144. Ett ensamt 680 räcker alldeles utmärkt i de flesta spel annars, men det ger inte några 120 FPS.

Men, jag får bifalla med andra. Jag har inte märkt minsta microstutterproblem med mina 680'or annat än i två spel - Diablo 3 och Omerta. I båda fallen fungerar det alldeles utmärkt med SLI avslaget, och ett ensamt 680 räcker alldeles utmärkt för att maxa spelet. I alla andra fungerar det underbart.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikn911:

Vilka kort har du?
Och kan du specificera lite mer exakt hur mycket chassifläktar du tror man behöver, man sätter ju in en extra fläkt i fronten så klart men behövs det nåt mer än det tror du?

Jag har 2x överklockade Gigabyte 670 med Windforcekylaren (det står i min sig ). Man behöver definitivt en extra fläkt som trycker in luft i sidopanelen, till att börja med. Själv har jag fem fläktar, insug i sida, botten och en i fronten och utsug i toppen och där bak.

Permalänk
Skrivet av Tacoman:

förlåt lånar tråden lite här.

Ni som typ märker skilnader på flyt i snabba fps spel som cs och bf3 osv. finns det nån skillnad i flytet med SLI/CF eller märker ni ingen skillnad? vore ju bra att veta för om man sitter med en 120hz panel vill man ju inte få microsutting eller andra laggproblem om ni förstår vad jag menar:)
man vill ju att det ska flytta på så bra som möjligt så att man får många kills ju:D

Jag känner ett bättre flyt när jag ligger på 90-100 fps än på 60-70 fps, jag sitter på en 60hz skärm, kan vara placebo eller att dipparna blir mindre märkbara. ^^

Permalänk
Medlem

Nackdelarna med SLI är ljudnivån och risken för värmeproblem som jag ser det.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag kör på Gigabyte 760 SLI och har inte haft några problem!
Det varmaste kortet kommer upp i max 72 grader när jag kör BF3 på ultra.
Kör på 760 SLI!

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D CPU: Intel i5 4670K GPU: GTX 780 msi tf SLI RAM: Dominator Platinum 8GB 1866MHz Moderkort: Gigabyte G1.Sniper M5 Kylare: Corsair H100i PSU: Corsair AX760i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikn911:

Bra frågeställning!

nu kommer jag bara sitta med 60Hz men jag är intresserad av hur flytet i fps spel är även där

Jag har gigabyte 760 i SLI och kör BF3 på ultra med ca 70-90 som medel fps. Inte säker hur lågt den går men det är inget som stört mig.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D CPU: Intel i5 4670K GPU: GTX 780 msi tf SLI RAM: Dominator Platinum 8GB 1866MHz Moderkort: Gigabyte G1.Sniper M5 Kylare: Corsair H100i PSU: Corsair AX760i

Permalänk
Medlem

Problemfritt nej, men coolt

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

jag kan säga dig att det finns inget jag ångrar med att köra SLI.

Skrivet av Vuzuul:

alltså det är ganska många äldre titlar som inte har support, antar att dom flesta nya stora titlarna ska ha det. annars är det ju bara att stänga av sli för det spelet. med tex invidia inspector. micro stuttering kommer det alltid finnas. vill du ha bra fps med det ser ryckigt ut sure sli är bra. men jag skulle nog ta 1 kort och köra på lägre inställningar och få konstant 60 och mjukt och fint

Fast tester visar ju dock att microstuttering ens med SLI är väldigt ovanligt. Är det något spel som det är extremt i så kan man stänga av sli med ett knapptryck.

Kom ihåg att värmeproblem får man generellt mer om man kör 2 svaga kort och inte är blyg med grafikinställningarna. Orsaken är att då ligger korten på max hela tiden. Med mina kort slipper jag detta (har haft 660 sli tidigare, blev mycket lättare varmt, numera behöver jag inte ens mer än 2 chassifläktar när jag spelar). Däremot så kan jag säga att man behöver inte 16x AA, SSAO och allt vad det heter och ultra på varenda inställning.

Skrivet av Tacoman:

förlåt lånar tråden lite här.

Ni som typ märker skilnader på flyt i snabba fps spel som cs och bf3 osv. finns det nån skillnad i flytet med SLI/CF eller märker ni ingen skillnad? vore ju bra att veta för om man sitter med en 120hz panel vill man ju inte få microsutting eller andra laggproblem om ni förstår vad jag menar:)
man vill ju att det ska flytta på så bra som möjligt så att man får många kills ju:D

Sweclockers har ju rätt nyligen börjat ta med variationer i frame times så ni som är intresserade av microstuttering kan ju kolla in dom.
http://www.sweclockers.com/recension/17151-nvidia-geforce-gtx...

Skrivet av Joelschub:

Jag känner ett bättre flyt när jag ligger på 90-100 fps än på 60-70 fps, jag sitter på en 60hz skärm, kan vara placebo eller att dipparna blir mindre märkbara. ^^

Det är absolut inte placebo. Märkte ingen skillnad när jag precis köpt min skärm, men nu när jag haft den ett tag så är det en enorm skillnad. Brukar prova i spel att dra på ett lås på 60 och jämföra med 120 och det är tamefan en enorm skillnad. större skillnad än mellan 30 och 60 fps imo.

Skrivet av Erikn911:

det blir en ny skärm till datorn, förmodligen Dell UltraSharp U2412M (1920*1200)

Köp en 120hz snälla. Eller iaf en skärm du kan överklocka.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Kvittar om man har nVidia eller ATi ingen av dem har märkbar microstutter då båda har Dynamic V-sync

AMD har lagt in det i senaste Beta drivarna men kan även aktiveras via Radeon-Pro(testat själv och funkar utmärkt i alla lägen jag kunnat testa det i)

nVidia drivare har iaf givit mig en del problem(har ett 570) och i Windows 8 så blåskärmar kortet som en dåre (bara några minuter mellan rum. Spelade ingen roll vilka drivare eller ver på Windows 8) stod som fel att det var en DLL till drivrutinen...

ATi har även haft problem med att få ut rätt upplösning på min skärm(3200x2400 @ 61Hz på min CRT)

Funkade fint på nVidia kortet dock!

Jag har för mig att sweclockerstestade radeon pro rätt nyligen och bättre blev det, men om jag kommer ihåg rätt så var det knappast superbra resultat (jag kan dock komma ihåg fel). hittade inte detta när jag sökte men någon annan kan väl hjälpa mig?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Jag sitter på 2 asus 760 funkar bra, enda problemet jag har är att det crashar pga drivrutiner när jag spelar bf4 tex, kan vara rätt störande, om jag skulle rekommendera nån att köra sli, nja skulle nog satsa på ETT kort istället så här i efterhand.
Men nu har man provat så

Visa signatur

2600x 1070 Evga sc