Reklamfilmer från Samsung och AMD rör upp känslor på internet

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Spoiler för folk som inte förstår satir, sarkasm eller liknelser:

Omvända roller i dagens Sverige

Säkert jätteroligt men du misslyckas med att koppla samman det med diskussionen, du får gärna skriva en mer utförlig förklaring men som bekant så förloras det humoristisk värdet om skämtet måste förklaras ergo skämt som måste förklaras är dåliga skämt.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Säkert jätteroligt men du misslyckas med att koppla samman det med diskussionen, du får gärna skriva en mer utförlig förklaring men som bekant så förloras det humoristisk värdet om skämtet måste förklaras ergo skämt som måste förklaras är dåliga skämt.

Glömde tillägga tolkningsförmåga i min spoiler. Gjorde det misstaget en gång förut. Borde ha kommit ihåg men är lite trött efter en lång dag av kvinnoförtryck.

Sir Bedivere The Wise = Gudrun Schyman t.ex. eller annan likvärdig feminist/genusivrare
King Arthur = White Knight
Pobeln = PK folk
Häxan = Folk som har en egen åsikt
Munkarna = genusforskare

Finns mer som är roligt men jag orkar inte in in på djupet om hur Sir Bediveres och pöbelns samspel är underhållande i detta sammanhang. Förtryckt på tok för många kvinnor idag för att orka med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Glömde tillägga tolkningsförmåga i min spoiler. Gjorde det misstaget en gång förut. Borde ha kommit ihåg men är lite trött efter en lång dag av kvinnoförtryck.

Sir Bedivere The Wise = Gudrun Schyman t.ex. eller annan likvärdig feminist/genusivrare
King Arthur = White Knight
Pobeln = PK folk
Häxan = Folk som har en egen åsikt
Munkarna = genusforskare

Finns mer som är roligt men jag orkar inte in in på djupet om hur Sir Bediveres och pöbelns samspel är underhållande i detta sammanhang. Förtryckt på tok för många kvinnor idag för att orka med det.

Trevligt att du till sist erkänner att det är du som bär offerkoftan.
Varför skulle du annars identifiera dig med häxan.

Nåväl fortsätt förtryck du bara, sen kan söka dig till sektionen för akademiska ämnen när du har tid, din input i andra diskussioner är sannolikt ovärderlig där.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Jag har absolut ingen offerkofta. Ännu en humorvurpa för din del. Mår prima och blir egentligen aldrig diskriminerad som välvårdad vit man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Jag har absolut ingen offerkofta. Ännu en humorvurpa för din del. Mår prima och blir egentligen aldrig diskriminerad som välvårdad vit man.

Men vänta nu ett slag, du identifierar dig med häxan i filmen men säger att du inte ser dig som offer? Hur hänger det ihop?¨

Vad säger ni andra?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Men vänta nu ett slag, du identifierar dig med häxan i filmen men säger att du inte ser dig som offer? Hur hänger det ihop?¨

Vad säger ni andra?

Bränn häxan!
Och Moztech snurrade in sig själv i i offerkoftan och ångrade sig bittert att han valde den när H&M hade rea på koftor.

Moztech, jag och andra väntar fortfarande på dina svar. Då jag misstänker att du inte kommer ge svar så är mitt råd att helt enkelt strunta den här tråden och se det som att du gav oss PK-tölpar absolute sweet victory.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Men vänta nu ett slag, du identifierar dig med häxan i filmen men säger att du inte ser dig som offer? Hur hänger det ihop?¨

Vad säger ni andra?

Hur det hänger ihop? Som så att ni beter er som den lätt utvecklingsstörda pöbeln i filmen.

Skrivet av astrob0y:

Bränn häxan!
Och Moztech snurrade in sig själv i i offerkoftan och ångrade sig bittert att han valde den när H&M hade rea på koftor.

Moztech, jag och andra väntar fortfarande på dina svar. Då jag misstänker att du inte kommer ge svar så är mitt råd att helt enkelt strunta den här tråden och se det som att du gav oss PK-tölpar absolute sweet victory.

Sweet victory?

Jag har ju redan sagt att ni är förutsägbara och att jag redan vet vad ni ska säga i och med att ni saknar egna åsikter. PK facit är bra att ha eller hur? Då kan man ju gå på autopilot utan att behöva tänka själv. Stereotyper är som sagt behändiga ibland.

Sen så finns det ju inga vinnare i onlinedebatter, det vet du väl? Speciellt inte om man aldrig går ut och vistas i sina föräldrars källare såsom jag misstänker att ni gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Sweet victory?
Jag har ju redan sagt att ni är förutsägbara och att jag redan vet vad ni ska säga i och med att ni saknar egna åsikter. PK facit är bra att ha eller hur? Då kan man ju gå på autopilot utan att behöva tänka själv. Stereotyper är som sagt behändiga ibland.

Sen så finns det ju inga vinnare i onlinedebatter, det vet du väl? Speciellt inte om man aldrig går ut och vistas i sina föräldrars källare såsom jag misstänker att ni gör.

Om jag är så förutsägbar så borde du kunna besvara frågorna istället för att posta nonsensvideos som ska föra din talan. Ja just det, du har inte tid. Men du körde på ganska hårt i början av tråden med snarlikt tugg som återfinns på andra teknikforum och utan att förstå att PK-pöbelen även kan vara intresserad av teknik.
Det finns vinnare och förlorare i internetdiskussioner. Du går med på en konstant walk-over. Du torskar konstant. Är inte det jobbigt?
Och dina försök till förolämpningar är enbart trevliga. Fortsätt med dem, vi genuspedagoger livnär nämligen på sånt

Tillbaka till frågan. Om nu rapporten* (från företaget du inte känner till, men kanske borde googla upp det) är så hemsk vad kan du rekommendera istället? Då du har förmågan att ställa kritiska frågor så antar jag att du även har en bas att bygga din kritik på.

*rapporten ifråga finns här http://www.mi.se/rapporter/loneskill...innor-och-man/ och Moztechs första uttalande var:

Citat:

Dig veterligen och all forskning... Jaha. Jättestarka argument. En (1) luddig rapport. Läs 1.3.2 om skillnaden för deras så kallade standardvägning. Låter ju jättevetenskapligt det där.

Detta nämns för att Moztech inte ska glömma bort.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Tyckte denna AMD reklamen var lite bättre, än förra Inte så överdrivet denna gången.

Samsung undrar jag lite hur dom tänkte Men kanske får fler att välja SSD, framför HDD= lägre pris

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

mer svammel

Visst kan det finnas löneskillnader men vore det inte mer intressant att granska vad det kan bero på istället för att skrika diskriminering? Det beror definitivt inte på att män är män och att kvinnor är kvinnor. Kan bero på att män presterar bättre, jobbar mer, vabbar mera sällan eller att män helt enkelt är mindre sjuklediga. Finns fler variabler än att män är män och att kvinnor är kvinnor. Könsskillnader helt enkelt men såna du kanske inte tror på?

Om du nu är genuspedagog (det kan ju vara så att du inte skojar) och är man så kan du väl ta på dig en rosa klänning direkt.

Så, nu är din lilla fixering ur världen. Varsågod.

Permalänk
Medlem

Ni som fortsätter att värdera saker efter kön är en del av problemet.
När ni slutar reagera med "Vad bra!" när ni hör talas om en företagsstyrelse med kvinnlig majoritet, då har vi kommit en bra bit på vägen.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Blir man upprörd över de två reklamerna så fruktar jag för svenska folket....

Kvinnor har mindre intresse för teknik och generellt sätt så kan de mindre om datorer då. Spelaren är bra på datorer liksom ITarbetaren.

Jag tycker reklamen är riktigt bra! Speglar rollerna väldigt bra. Mamman i familjen hör hemma i köket långt mer än vad hon hör hemma i alla andra rum då kvinnan (mamman) är den som tar hand om hemmet medans mannen arbetar.

Har ni problem med det så är det dags att fundera över hur pass indoktrinerad man är.

AMDs reklam är skojig. Den typiska nörden i källaren. Garvade när jag såg han sitta där o stava fel o allt på en youtubekommentar....så klockrent

Har ni problem med denna så är det som fixaren säger: "It hits to close to home".

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Jag gillade samsung, men nu vet jag vad pentile är, att pls inte är så fantastiskt som de utger det för att vara och nu det här.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Blir man upprörd över de två reklamerna så fruktar jag för svenska folket....

Kvinnor har mindre intresse för teknik och generellt sätt så kan de mindre om datorer då. Spelaren är bra på datorer liksom ITarbetaren.

Jag tycker reklamen är riktigt bra! Speglar rollerna väldigt bra. Mamman i familjen hör hemma i köket långt mer än vad hon hör hemma i alla andra rum då kvinnan (mamman) är den som tar hand om hemmet medans mannen arbetar.

Har ni problem med det så är det dags att fundera över hur pass indoktrinerad man är.

AMDs reklam är skojig. Den typiska nörden i källaren. Garvade när jag såg han sitta där o stava fel o allt på en youtubekommentar....så klockrent

Har ni problem med denna så är det som fixaren säger: "It hits to close to home".

Hahaha, 1800talet telegraferade och ville ha tillbaka sin människosyn. Är du verkligen seriös???

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Jag har ju redan sagt att ni är förutsägbara och att jag redan vet vad ni ska säga i och med att ni saknar egna åsikter. PK facit är bra att ha eller hur? Då kan man ju gå på autopilot utan att behöva tänka själv. Stereotyper är som sagt behändiga ibland.

Jag har ju redan sagt att du är förutsägbar och att jag redan vet vad du ska säga i och med att du saknar egna åsikter. Flashback-facit är bra att ha eller hur? Då kan man ju gå på autopilot utan att behöva tänka själv. Stereotyper är som sagt behändiga ibland.

Skrivet av Campaigner:

Jag tycker reklamen är riktigt bra! Speglar rollerna väldigt bra. Mamman i familjen hör hemma i köket långt mer än vad hon hör hemma i alla andra rum då kvinnan (mamman) är den som tar hand om hemmet medans mannen arbetar.

Den här tråden har redan ett troll, och hen trollar betydligt bättre än du.

Visa signatur

The answer is technology! What was the question?

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Visst kan det finnas löneskillnader men vore det inte mer intressant att granska vad det kan bero på istället för att skrika diskriminering? Det beror definitivt inte på att män är män och att kvinnor är kvinnor. Kan bero på att män presterar bättre, jobbar mer, vabbar mera sällan eller att män helt enkelt är mindre sjuklediga. Finns fler variabler än att män är män och att kvinnor är kvinnor. Könsskillnader helt enkelt men såna du kanske inte tror på?

Om du nu är genuspedagog (det kan ju vara så att du inte skojar) och är man så kan du väl ta på dig en rosa klänning direkt.

Så, nu är din lilla fixering ur världen. Varsågod.

Hrhr Moztech aja, det måste påpekas:
Antingen är du inkompetent och har inget att göra i den diskussionen eller så förstår du inte att läsa forsknings rapporter. Det är förvisso inkompetent också. Det finns givet ett tredje alternativ och det är att du inte har läst inläggen som riktats mot dig.

Innan du kommer med en dum bortförklaring så ska det sägas att löneskillnaderna redan har granskats i tråden, du kanske minns att det presenterades några rapporter för ett tag sen där problematiken togs upp? Om inte så titta bak nån sida eller två i tråden. Ty gör du det så kommer du hitta något trevligt som förklarar löneskillnaderna mellan män och kvinnor.

Seså sätt igång och har du en invändning mot rapporten så ska den vara saklig du ska med invändningen visa att du förstår den.

Uppfattat?

(Jag har medvetet ignorerat de bitar där du avfärdar den eftersom de var osakliga och visade på ditt eget oförstånd, så här har du en chans att göra rätt.)

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Ni som fortsätter att värdera saker efter kön är en del av problemet.
När ni slutar reagera med "Vad bra!" när ni hör talas om en företagsstyrelse med kvinnlig majoritet, då har vi kommit en bra bit på vägen.

Nej. När vi slutar reagera över en kvinnligt dominerad styrelse i ett börsnoterat aktiebolag så har vi nått en bra bit på vägen.
Våra uttryck är våra egna och finner du dem störande så föreslår jag ett par Peltor.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Visst kan det finnas löneskillnader men vore det inte mer intressant att granska vad det kan bero på istället för att skrika diskriminering?

Nope.

Citat:

Det beror definitivt inte på att män är män och att kvinnor är kvinnor. Kan bero på att män presterar bättre, jobbar mer, vabbar mera sällan eller att män helt enkelt är mindre sjuklediga. Finns fler variabler än att män är män och att kvinnor är kvinnor. Könsskillnader helt enkelt men såna du kanske inte tror på?

Aha, lite svar. Så vart hämtar du din gissning ifrån?

Citat:

Om du nu är genuspedagog (det kan ju vara så att du inte skojar) och är man så kan du väl ta på dig en rosa klänning direkt.

Utifrån din, och några andra VKM här på sweclockers, är jag genuspedagog. Tar gärna åt mig den benämningen. Vad har rosa klänning med genus att göra? Är den rosa klänningen ännu ett försök till sarkasm från din sida?

Citat:

Så, nu är din lilla fixering ur världen. Varsågod.

Fixering? Du har ju ännu inte svarat på något förutom en ytterst konstig gissning som är så vanlig från de som hänger på genusnytt och snyftar att Pär Ström fick storsmisk i diskussionen om jämställdhet

Återigen, svara på våra frågor istället. Jag kommer leta fram dem igen.

Forward to sweet absolute genus victory!

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Förundras verkligen över era inlägg, kvinnokämpar. Vet inte riktigt varför man måste vara outbildad , småkukad och allt vad det nu kan vara bara för att man ifrågasätter offerkoftan och populära myter?

Varför skulle jag skämma ut mig? För att jag inte tycker som ni tycker?Jag står för vad jag tycker i verkliga livet också och här är det ingen som får frispel på grund av det.

Hög nivå på debatten här. Verkligen. Antar att ni gillar olika olika också (så länge man tycker precis som ni gör då förstås).

Nej, gå och snyt er. Kanske ni ska lämna era föräldrars källare emellanåt med.

Skickades från m.sweclockers.com

På den diskussionen vi hade så har inte jag kastat någon dynga på dig , så vitt jag kan minnas.
Monthy Python är awesome btw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Aha, lite svar. Så vart hämtar du din gissning ifrån?

Du har ju ännu inte svarat på något förutom en ytterst konstig gissning som är så vanlig från de som hänger på genusnytt och snyftar att Pär Ström fick storsmisk i diskussionen om jämställdhet

Forward to sweet absolute genus victory!

Mina "gissningar" är observationer. Du kanske hört talas om sådana? Såna får man ute i verkligheten. Mina observationer skulle vara att män generellt presterar bättre än kvinnor i det mesta och i Sverige får man ju betalt enligt prestation. Det är så världen fungerar, lilla du. Det är inte meningen att män och kvinnor ska tävla emot varandra. Den tävlingen kommer män ändå alltid att vinna hur mycket man än kvoterar in kvinnor hit och dit. Så är det.

Har aldrig hängt på genusnytt annars. Hjernevask råkade bara vara länkat därifrån. Fick googla fram det. Per Ström fick dessutom inte pisk i debatter. Han fick PK pöbeln efter sig och bara lade av. Undrar månne hur det kunde ha gått till?

Skrivet av Motherofgod:

På den diskussionen vi hade så har inte jag kastat någon dynga på dig , så vitt jag kan minnas.
Monthy Python är awesome btw.

Nej, du har inte gjort det och Monty Pyhon är riktigt bra.

Annars så behöver jag inte rättfärdiga mina åsikter för någon. PK patrasket här verkar ju tro det, men så är det ju med söndercurlade 90-talister. Noll erfarenhet av livet men totalkoll på allt.

Permalänk
Medlem

Så dåliga båda två att jag snabbhoppade i dom. Speciellt Samsung. Som support vet man att det bara råkar vara en yngre kille så är det ingen garanti att han klarar allt. Och så ogillar jag att Samsung hoppar över moment, så enkelt är det inte. Men det är smidigt om man råkar har installationsfilerna på ett USB-minne och vet vad man gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Mina "gissningar" är observationer. Du kanske hört talas om sådana? Såna får man ute i verkligheten. Mina observationer skulle vara att män generellt presterar bättre än kvinnor i det mesta och i Sverige får man ju betalt enligt prestation. Det är så världen fungerar, lilla du. Det är inte meningen att män och kvinnor ska tävla emot varandra. Den tävlingen kommer män ändå alltid att vinna hur mycket man än kvoterar in kvinnor hit och dit. Så är det.

Det är skönt att du ser en verklighet, tyvärr är det en verklighet som inte finns.
I Sverige får man lön enligt branchavtal
Eller i tjänstemannafall: Individuella lönesamtal som styrs av mycket annat än prestation. Det är om du var insatt i ämnet något som ofta påtalas att lönen inte korrelerar med lönen.

Gör om gör rätt

Skrivet av moztech:

Har aldrig hängt på genusnytt annars. Hjernevask råkade bara vara länkat därifrån. Fick googla fram det. Per Ström fick dessutom inte pisk i debatter. Han fick PK pöbeln efter sig och bara lade av. Undrar månne hur det kunde ha gått till?

Per Ström hade fel precis som du, ni förenas båda av en ovilja att möta kritiken som riktas mot er.

Skrivet av moztech:

Nej, du har inte gjort det och Monty Pyhon är riktigt bra.

Annars så behöver jag inte rättfärdiga mina åsikter för någon. PK patrasket här verkar ju tro det, men så är det ju med söndercurlade 90-talister. Noll erfarenhet av livet men totalkoll på allt.

Och en totalmiss, härligt härligt.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Mina "gissningar" är observationer. Du kanske hört talas om sådana? Såna får man ute i verkligheten. Mina observationer skulle vara att män generellt presterar bättre än kvinnor i det mesta och i Sverige får man ju betalt enligt prestation. Det är så världen fungerar, lilla du. Det är inte meningen att män och kvinnor ska tävla emot varandra. Den tävlingen kommer män ändå alltid att vinna hur mycket man än kvoterar in kvinnor hit och dit. Så är det.

Så det enda som krävs är att man (inte kvinna nu) går ut och gör observationer och sen kan säga något om det? Spännande och väldigt ny metod. Vilka använder den metodologin (inte metod nu)?

Citat:

Har aldrig hängt på genusnytt annars. Hjernevask råkade bara vara länkat därifrån. Fick googla fram det. Per Ström fick dessutom inte pisk i debatter. Han fick PK pöbeln efter sig och bara lade av. Undrar månne hur det kunde ha gått till?

Meeeen du kan ju inte sitta och länka till människans blogg om du inte vet vem författaren är. Du kan ju inte kasta ut ditt kritiska tänk så där
Och Pär Ström fick smisk av PKs hårda men sakliga debattörer. Han drog sig tillbaka som en klokare och troligen lyckligare människa (dvs en del av statsfeminismen).

Hepp. Svara på våra frågor nu. Du har slingrat dig i 4 sidors postande nu. Du vill ha rätt, men du har inte förmågan att få rätt och därmed har du fel. Du får väldigt gärna säga att jag har rätt och att du har insett det. Det är iofs en lösning som sällan används på forum.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm