Permalänk

Trasig ssd?

Jag har ett problem med min ssd hårddisk som jag köpte på komplett för snart 2 år sedan. Det är en Crucial m4 SSD 2,5" 64GB och den har funka fel fritt ända tills nu. jag har gjort alla tester som hemsidan jag köpte ssd:n sa att jag skulle göra innan jag gjorde något annat och systemet säger att det inte finns något problem.

Delet är att skärmen fryser sig och sen startar datorn om och det hittar inget OS och när jag går in på BIOS så ser jag inte min ssd. jag har dessutom provat att installera Windows 7 på min interna hdd och det funkar utan problem.

Det jag gjorde för att lösa problemet med ssd:n för tillfället är att jag stänger av PCU så att det inte finns någon ström och när jag startar upp datorn så funkar det i ca 40 minuter ibland så funkar det längre utan problem men ca den tiden och så sker samma problem igen.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med min Crucial m4 64GB. Fick en ny Kingston s300 från Komplett som ersättning efter jag skickade in den.

Permalänk
Medlem

har du testat att byta Sata port?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Entusiast

Var det inte den SSDn som pajade efter cirka 5000 timmar såvida man inte uppdaterade firmwaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

har du testat att byta Sata port?

Att byta sata-port har fungerat för många med det här problemet, många av Corsairs diskar har (hade?) samma problem. Vet inte om dem har fixat det helt och hållet med ny firmware.

Visa signatur

Rolig signatur