Logitech introducerar Ultrathin Touch Mouse för Windows 8

Permalänk
Melding Plague

Logitech introducerar Ultrathin Touch Mouse för Windows 8

För tunna bärbara datorer lanserar Logitech en ny slimmad mus med pekkänslig yta, särskilt anpassad för gränssnittet i Windows 8.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

What.. the... ####

Vad hände med ergonomi!?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Electrix:

What.. the... ####

Vad hände med ergonomi!?

Jag trodde det va en hårddisk XD

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

på vilket sätt är touch bättre än vanliga knappar på en mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

What.. the... ####

Vad hände med ergonomi!?

Huvudsakligen bättre ergonomi än pekplatta skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig förstått touchmöss, jag vill känna någon respons när jag använder min datormus

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

What.. the... ####

Vad hände med ergonomi!?

Antagligen ser den ut som den gör för att lättare kunna utföra alla Win 8 "gestures".

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Mus som mus finns det ett uttryck som heter... Det tycker inte jag !

Aldrig en sådan mus iaf !

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Inte för att jag gillar Apples Magic Mouse men ja, med en pistol mot tinningen så skulle jag utan att tveka välja Apples framför Logitechs.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Jag måste nog testa den innan jag får mig att lägga pengar på ett köp. Rent spontant så verkar den var kan obekväm att jobba med.

Permalänk

Jahopp

Ytterligare en hopplöst oergonomisk mus.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte vi är målgruppen häromkring. Däremot säkert bra för dem som börjar få ont i armarna av skärmpetande.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultra94:

på vilket sätt är touch bättre än vanliga knappar på en mus?

Världen är touchskadad.

Mer mekanisk-feedback till folket istället!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Usch på laddnings mekanismen. Verkligen värdelöst när möss inte går att använda under tiden de laddas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyBunny:

Usch på laddnings mekanismen. Verkligen värdelöst när möss inte går att använda under tiden de laddas.

Om man struntar i frågan huruvida induktionsladdning är skadligt eller inte så vore det ju ganska nice med en musmatta som har induktionsladdning och så en fin liten mus till det, slipper man tänka på laddningen.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Dyr mus, och kanske inte direkt ergonomisk, men den ser rätt cool ut ändå, så den lär nog sälja nåra ex
(minimalistisk design är alltid lite mysigt tycker jag)

Det hade varit snyggt om de kunde kombinerat touch med taktilt klick på övre delen av ovansidan, dvs att man faktiskt känner ett klick när man trycker ner i ovankant för vanliga musknapparna eller liknande...

Skrivet av Atlas Tasume:

Världen är touchskadad.

Mer mekanisk-feedback till folket istället!

Håller med av hela mitt hjärta Knappar är kung!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Väl i affären så kanske det är nice med en mus som ser lite snygg ut och har massa funktioner som touch bla bla...

Men egentligen, jag bryr mig inte om min datorväska buktar ut 2 cm extra ifall jag får använda min G700 wireless. Det positiva är att man inte får kramp i handen och man har ett riktigt scrollhjul och inte någon jävla touchfunktion.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KTL:

Jag tror inte vi är målgruppen häromkring. Däremot säkert bra för dem som börjar få ont i armarna av skärmpetande.

Vilka andra känner vi till som gillar att ha armen upp och pekande. Känns som båda grupper är lika smarta.

Denna råtta är bara ännu ett bevis på att industrin tycker att dess kunder är babianer som inte bryr sig ett piss om funktion eller ergonomi. Nu hoppas jag bara att folket kommer be de fara åt helvete i stället för att skada sin hälsa för att det är hippt med touch just nu.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Roger W:

Dyr mus, och kanske inte direkt ergonomisk, men den ser rätt cool ut ändå, så den lär nog sälja nåra ex
(minimalistisk design är alltid lite mysigt tycker jag)

Det hade varit snyggt om de kunde kombinerat touch med taktilt klick på övre delen av ovansidan, dvs att man faktiskt känner ett klick när man trycker ner i ovankant för vanliga musknapparna eller liknande...

Håller med av hela mitt hjärta Knappar är kung!

Både Magic Mouse och Logitechs T620 fungerar exakt så. Hela övre ytan är touch-yta men du får även vanlig mekanisk feedback när du klickar. Förstår inte riktigt hatet här. Jag har en Magic Mouse till min MBP utvecklingsmaskin och en T620 till min PC. De är inte spelmöss (spelar jag byter jag till en av mina spelmöss) men jag tycker att det är så mycket skönare att scrolla genom att röra fingret på ytan istället för att behöva använda ett scrollhjul.

Huruvida T630 är skön att använda eller inte får vi se, jag kommer testa i affären, men för dagligt arbete skulle jag aldrig gå tillbaka till scrollhjul om jag måste. Och så länge mina touch-möss fortfarande ger mig "klick" så ser jag inga problem med dem.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Kan nog kännas skumt i början. För musklick, nja. För scrollning, ja kanske. Scrollhjul är inte så bra ergonomisk. Själv föredrar jag scroll knapp (push to scroll)

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capticus:

Jag har aldrig förstått touchmöss, jag vill känna någon respons när jag använder min datormus

jag håller med dig. Vill gärna ha den där känslan mellan hand och mus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Inaktiv

Otroligt oattraktiv prislapp!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Förutom att den är inte ergonomisk, så skulle jag gärna se att alla möss som var trådlösa hade den funktionen att kunna byta mellan datorer. (Syftar på knappen under till). Prislappen sänks kan denna mus säkert sälja. Inte för att jag någonsin kommer köpa en sånhär mus. GLHF att spela med den

EDIT: What??? 1 min laddning kan ge upp till en timmes användning?

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Gillar min magic mouse för surf. Diablo 3-mus för D3 och Qpad-mus för all form av gaming. Alla har sitt syfte. Inget snack om att Magic mouse är snyggast. Denna Logitech-mus är nog rätt så snygg att ha på sitt skrivbord och trevlig surfmus.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

What.. the... ####

Vad hände med ergonomi!?

Ergonomin åkte rakt ner i sopnedkastet den dagen världen blev helt besatt av touch. Det borde inte dröja så länge till innan helt nya förslitningsskador börjar uppträda från användandet av smartphones och tablets.

Att använda en pekkänslig mus känns dock vettigare ur ergonomisk synpunkt än att veva med armarna över en stor pekskärm...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk

Jag skulle gärna vilja se motsatsen till denna mus, nämligen en modell där man satte in pek- och långfinger i två hål, och därav kunde klicka både nedåt, åt sidorna, och uppåt!

samt hade man sluppit att musen hamnar fel i handen.

.. detta lät lite snuskigt kom på jag på nu.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk

Aldrig mer kommer jag köpa en Logitech produkt - speciellt om den är trådlös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saliciouscrumbs:

Aldrig mer kommer jag köpa en Logitech produkt - speciellt om den är trådlös.

... nehe. ok.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Touch, nej tack.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

måste hålla med de flesta här om att ergonomin och touch grejen kanske inte är den bästa lösningen.

Men kan vara kul att testa! (även fast jag hatar apple's touch råtta)