Permalänk

Lenovo Thinkpad T530
CPU: i5 3230
GPU: Nvidia NVS 5400m
HDD(SSD? Kanske): 300 GB
RAM: 8GB 1600MHz

Har inget att klaga på, klarar Eclipse och Visual Studio, samt Team Fortress 2

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Få en dator? Jag fick hyra(!) skrivmaskin!

Man lånar faktiskt datorerna, men kan köpa loss dem om man vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyroblasted:

Lenovo Thinkpad T530
CPU: i5 3230
GPU: Nvidia NVS 5400m
HDD(SSD? Kanske): 300 GB
RAM: 8GB 1600MHz

Har inget att klaga på, klarar Eclipse och Visual Studio, samt Team Fortress 2

Fick samma dator men ssd kan jag lova att det inte är!

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

Fixade stavfel.

Permalänk
Medlem

Införskaffade nyligen en Sony Vaio Pro 13" (1920x1080) med 8GB RAM, 256GB SSD samt i7-4500U. Är väldigt nöjd med den än så länge

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Medlem

Det finns androidbaserade 10" netbooks för ynka 450kr, har beställt en dock har inte fått den än, intressant är den annars

Permalänk
Medlem

På min tid hade vi en kommunal dator å dela på, vill minnas att de var nån P3 baserad skapelse.
Å i grundskolan hade vi en datorsal med 10 datorer som hela skolan skulle dela på, 486or med windows 3.11!
De va bättre förr!!!

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Nej, då kan man lika gärna säga att man är Apple hatare, varför just Mac?
Vad är det som gör Windows mer intressant att använda osv än Mac?
Jag har använt Windows hela mitt liv, gillar det inte så värst mycket och är allmänt trött på skiten.
Och förresten tycker jag tvärtemot vad du gör, det är Apples datorer som är bra (laptops mest)
medan deras iPad/iPhone osv är totalt ointressanta och dåliga

Först och främst föredrar jag Linux. Jag gillar öppenheten. OSX är så instängt. Sen vill jag egentligen inte ha en skoldator alls. Jag föredrar papper och penna samt surfplatta. Jag gillar inte laptops alls. Klumpiga och slöa. Apple gör dock hyffsade telefoner. Designen är win-win. Men med programmet jag går så passar inte Mac in alls. Därför använder jag hellre laptop med Vista. (Bättre än W7/8 imo.)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

Det finns androidbaserade 10" netbooks för ynka 450kr, har beställt en dock har inte fått den än, intressant är den annars

Länka tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Först och främst föredrar jag Linux. Jag gillar öppenheten. OSX är så instängt. Sen vill jag egentligen inte ha en skoldator alls. Jag föredrar papper och penna samt surfplatta. Jag gillar inte laptops alls. Klumpiga och slöa. Apple gör dock hyffsade telefoner. Designen är win-win. Men med programmet jag går så passar inte Mac in alls. Därför använder jag hellre laptop med Vista. (Bättre än W7/8 imo.)

Skickades från m.sweclockers.com

Hur kan en surfplatta vara bättre? Dom är ju (om du nu inte kör en med Windows 8) mer stängda
än vad en Mac är. Samt att när man skall skriva mycket blir det en pest med touchskärm.
Laptop är det snabbaste, modellen vi har nu är inte alls så klumpig, och kollar du in
t.ex MBA 11.6" och liknande modeller från andra företag så är dom väldigt lätta och bra storlek
för att ta med sig osv. Långt ifrån klumpigt alltså.

Skrivet av prozzac:

På min tid hade vi en kommunal dator å dela på, vill minnas att de var nån P3 baserad skapelse.
Å i grundskolan hade vi en datorsal med 10 datorer som hela skolan skulle dela på, 486or med windows 3.11!
De va bättre förr!!!

Så det var bättre att en hel skola skulle dela på 10 datorer istället för att alla har en egen som man kan ta med sig
hem, arbeta på i princip vart man än är, göra presentationer mm? Bara för att det var just då du gick i skolan eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Hur kan en surfplatta vara bättre? Dom är ju (om du nu inte kör en med Windows 8) mer stängda
än vad en Mac är. Samt att när man skall skriva mycket blir det en pest med touchskärm.
Laptop är det snabbaste, modellen vi har nu är inte alls så klumpig, och kollar du in
t.ex MBA 11.6" och liknande modeller från andra företag så är dom väldigt lätta och bra storlek
för att ta med sig osv. Långt ifrån klumpigt alltså.

Min surfplatta kör CyanogenMod så den är långt ifrån instängd. Jag har även en pekpenna till surfplattan så det går fortare att skriva.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Min surfplatta kör CyanogenMod så den är långt ifrån instängd. Jag har även en pekpenna till surfplattan så det går fortare att skriva.

Är fortfarande hundra gånger enklare och fortare på ett vanligt tangentbord.
Ska jag skriva en uppsats till exempel, väljer jag då surfplatta, penna och papper eller en laptop?
Laptop alla dagar i veckan för mig

Permalänk
Medlem

Lenovo ThinkPad T430 Med hela Adobe paketet, kollade upp datorpriset och Adobe-paket priset, som om jag inte har fel kostar tillsammans över 30.000(!!!) Undrar hur mycket skolan betalar per dator(Med alla programmen inkluderat)

Permalänk
Medlem

vi fick låna Chromebooks från samsung.
måste säga att de är bra till de man använder dem till, men duger inte till T.ex. bilder eller lagra nått på då de inte har någon hårddisk eller ssd :/

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

I7 2600K, p67 moderkort, 6450(eller dylikt) 24" skärm 16 gig ram 500GB HDD. Varav allt vi har fått LÅNA är hårddisken ( i ett racket som man swappa mellan datorer osv )

Ja, det är en stationär dator. Nej vi fick inga bärbara, vi var dessutom den ENDA klassen som INTE fick bärbara datorer på hela skolan, även om vi är IT linjen... ( som ni förstår så går våra stationära datorer inte att flytta på och det skapade mycket problem med våra lektioner ibland <.< ) Ännu mer surt är att 2orna och 1orna på samma linje har nu fått bärbara datorer men inte vi. Livet suger ibland.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av larssoen:

Lenovo ThinkPad T430 Med hela Adobe paketet, kollade upp datorpriset och Adobe-paket priset, som om jag inte har fel kostar tillsammans över 30.000(!!!) Undrar hur mycket skolan betalar per dator(Med alla programmen inkluderat)

Skol licenser är nästan alltid halva priset

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Är fortfarande hundra gånger enklare och fortare på ett vanligt tangentbord.
Ska jag skriva en uppsats till exempel, väljer jag då surfplatta, penna och papper eller en laptop?
Laptop alla dagar i veckan för mig

Det är olika från person till person. Jag klarar mig mycket bra med surfplatta, och hatar små laptop tangentbord. Finns inget värre.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Det är olika från person till person. Jag klarar mig mycket bra med surfplatta, och hatar små laptop tangentbord. Finns inget värre.

Min dator är 13.3", knappast liten, snarare mittemellan

Permalänk
Medlem

netbook för 450kr

Skrivet av bullen181:

Länka tack.

Skickades från m.sweclockers.com

hmm man kan säga att det är en mobil med större skärm, lite små seg och plasten är inte direkt av det bästa kvalitet, sjukseg på utube men pallar spela filmer från usb utan problem, samma sak med bilder

man lär säkert kunna ladda ner bättre appar, kameran var faktiskt helt ok, bättre bilder när det är bättre belysning
skärmen var faktiskt finare än förväntat

http://www.aliexpress.com/item/Cheap-laptop-10-VIA8650-Androi...

det skulle ha varit intressant och kunna överklocka den, dock ingen fläkt på cpu:n

helt ok ljud, lägre ljud än nettos usb högtalare, ett bra jämförelse är att det laggar lite på angrybirds, kan vara lite jobbigt och använda den utan en riktig mus då man behöver trycka på skärmen för att spola* ner

hmmm skulle säga att det är bra om man pendlar långt och vill ha en skärm och kolla på filmer med utan att vara jätterädd om den, som man annars gör om man tar med sej sin laptop, men skulle ha blivit riktigt sur om den gick sönder/blivit stulen XD

skulle säga att det är värt pengarna om man kan få den att surfa snabbare,(irriterande och surfa med den) annars helt ok som filmdator för tåget eller lite som en liten dator för att ha med och skriva "komma ihåg" lista eller notes

ska nog, göra ett starkare batteri till den(1,5-2h batteri) och löda dit en antenn till wifi och kanske byta os och överklocka den

några tips på hur man byter os på en sån? och gärna tips på os

tack för mej

Permalänk
Medlem

Lenovo Thinkpad L420
Bf3 med 20-30 fps på low med 800x640 med andra ord, kass..

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk

Skolan har något partnership med Dell så vi i spelklassen sitter nu med Alienware X51:or.

Kass bild då jag tog den i förbifarten jag vet.

Visa signatur

CPU= Ryzen 9 5900X/ RAM= 32GB 3200MHz/ MB= MSI B550M/ GPU=ASUS TUF 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jehovakhiin:

Skolan har något partnership med Dell så vi i spelklassen sitter nu med Alienware X51:or.
http://i.imgur.com/sd2yA8j.jpg

Kass bild då jag tog den i förbifarten jag vet.

Najs , vart går du ^^^?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Någon slags Macbook från runt 2009(?). Fungerar, men tyngre processer som att t.ex. Googla något eller att se på film kan ibland bli segt. Performance a la Mac.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Lenovo T530

3rd Generation Intel® Core™ i5-3360M (3.50 GHz, 3MB L3, 1600MHz FSB)
Windows 7 Professional 64
8GB Ram
15.6" HD+ (1600 x 900)
NVIDIA® NVS 5400M Graphics with Optimus™ Technology

Fick denna för vi programmerar och håller på mycket i 3D program och spel.

Permalänk
Medlem

Asus u36jc och nexus 7 2nd gen(2013)

13,3-tums LED-skärm
Intel Core i3
6GB DDR3 RAM
500GB hårddisk
310M NVIDIA-grafik Optimus
USB 3.0 & Bluetooth 3.0

Används mest till programmering kör Arch Linux.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

Fick en Lenovo Thinkpad L430 med nån slags Intel i5 och Nvidia NVS 5400m grafikkort, faktiskt bättre dator än vad jag hade föreställt mig när jag såg den. Klarar ändå CS:GO, Saints Row 3, Minecraft och lite annat.

Studerar första året på IT-Gymnasiet - IT EL (Elprogram med inriktning dator och kommunikationsteknik)
Datorn används i varenda ämne utom nåt enstaka så om man glömmer den är man rätt körd.
Datorn används också mycket i Dator teknik såklart och programmering som vi ska ha nästa termin
Sen fick vi desutom hela Adobe paketet och Office paketet till datorn

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

Najs , vart går du ^^^?

Mediagymnasiet i Nacka Strand

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU= Ryzen 9 5900X/ RAM= 32GB 3200MHz/ MB= MSI B550M/ GPU=ASUS TUF 3090

Permalänk
Medlem

Kör med en Lenovo T420 13-tummare.
Core i5-2540M på 2.6 GHz
4 GB DDR3 1333 MHz RAM
Gissar på Intel HD2500 som grafikkrets.
300 GB HDD
Dom är modell ful men dom är funktionella och helt okej, skulle gärna ha haft Ivy Bridge i den istället men det funkar. Tidigare årskurser har haft i3or och iår fick även ettorna i3or igen, men inget att hurra över iallafall.

Läser IT och den håller till det jag gör på den (programmering, word, photoshop) men osäker på hur bra den fungerar i tex. CAD eller liknande.

Permalänk

En Dell Latitude E6220 med ssd.. Duger till word o diverse småspel.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem

Dell Latitude E6530
15.6" 1920x1080 LED
250gb SSD
Intel i5 2.7Ghz
Nvidia NVS 5200M
8GB Ram

Duger i krig med andra ord, samt programvaror för ett antal K

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar